Citat:
Ursprungligen postat av
billigost
Folk tror på allt möjligt, vättar, gud, ufon, utomjordingar, simulering osv, men just arbete mot teorier om en platt jord ligger dig varmast om hjärtat? Intressant.
Hur vet du det? Anledningen kan vara att platt jord är en av de dummaste konspirationsteorierna och därför en av de lättaste att argumentera emot.
Citat:
Ursprungligen postat av
billigost
Din tro på en sfärformad jord grundar sig ju enbart på vad en liten klick människor styr över, du har ju uppenbarligen aldrig tänkt en självständig tanke om detta själv.
Klicket är inte så litet. Alla fysiker som lever och har levt de senaste tvåhundra åren, alla lantmätare, alla som har installerat parabolantenner, alla piloter, alla som jobbar på flygbolag eller på flygplatser, alla som har rest mycket, inkl. jag., alla som sett midnattssolen i Antarktis på en kryssning eller av andra anledningar, alla som sett solen gå ner i havet utan att den blivit mindre, alla som sett Saturnus ringar (inkl. jag.), alla som har sett Jupiters månar (inkl. jag), alla som bor söder om ekvatorns och ser södra korsen alltid stående i söder. Alla som har rest med flyg mellan kontinenter söder om ekvatorn. Räcker det eller vill du ha mer?? Ingen av dessa har förmodligen någonsin tänkt en självständig tanke.
Så vem är du? Sanningssökande och nyfiken? Det är lite konstigt då att jag sett absolut allt du påstår förut på FE-sajter. De sidorna är gjorda av människor som antingen är okunniga eller tjänar pengar på att ljuga. Varför hämtar du all din kunskap därifrån? Det finns inget som tyder på att du är en stor och självständig tänkare. Vem är du? En som styr undan alla diskussioner som rör avstånd och kartor. En som gör de konstigaste påståenden om saker du inte har kunskap om, t.ex. gravitation och Neptunus vs. Pluto. Det värsta är att jag inte riktigt tycker att du är dum, det verkar bara så.