Citat:
Ursprungligen postat av
Vad.e.Illuminati
Bra att du nämner sateliter. Jag hade satelittv med parabol på taket förr när jag tittade på skiten.
Men jag undrade varför jag skulle rikta den in i skogen. Sedan har jag sett att dom alltid är riktade mot horisonten. Aldrig i mitt liv har jag sett en parabol riktad mot rymden. Alltid mot horisonten.
Hade du inte hoppat av skolan så kanske du lärt dig varför paraboler är riktade som de är.
Visste du att man kan mäta hur lång tid det tar att skicka en signal fram och tillbaka till en satellit? Och visste du att man med hjälp av detta kan veta hur långt bort satelliten är?
Jag har själv mätt avståndet till geostationära satelliter. Jag har själv skaffat mig kunskap om hur långt bort de är. Och detta innebär i sin tur att jag vet, utan någon som helst tvekan, att de befinner sig i rymden. Vilket i sin tur innebär att jag vet, utan några som helst tvivel, att din världsbild är felaktig.
Edit: Om du kommer ihåg i vilken vinkel du riktade din parabol så kan jag tala om för dig på vilken breddgrad du bor. Visst är kunskap fantastiskt :-)