2017-01-21, 15:19
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HumanMale
Det stämmer inte att himlen roterar åt ett motsatt håll i den södra hemisfären.
Jo det stämmer att himlen roterar åt motsatt håll. Hävdar du något annat så är det något du ska bevisa.

För övrigt saknar jag din förklaring till varför en sten faller till marken och hur stenen vet vad som är ned.
Citera
2017-01-21, 22:12
Medlem
madtops avatar
Citat:
Det beror på att man inte kan se så långt.

Till och med du borde begripa att du inte kan använda ett obevisat påstående för att bevisa ett annat påstående.

Vetenskapen har visat att polstjärnan är 400 ljusår bort. Visa att vetenskapen har fel och visa att polstjärnan bara är några mil bort. Därefter ska du visa att ljuset från polstjärnan dämpas så pass mycket att ljuset inte går att se på södra halvklotet.

Först när du visat ovan är ditt påstående värt något. Fram tills dess är det bara ett förvirrat och ogrundat påstående utan något som helst värde. Ditt påstående är helt enkelt inte vatten värt utan är bara rent skitsnack utan någon som helst substantiell grund.
Citera
2017-01-21, 22:26
Medlem
madtops avatar
Citat:
Jag kan med flera exempel enkelt bevisa att det existerar något i den här världen som innebär att riktningarna upp och ner finns

Vi väntar med spänning på dina förklaringar.

Eller kanske inte. Jag vet, utan någon som helst tvekan, att du inte på ett vetenskapligt sätt kan förklara hur upp&ner kan existera utan gravitation. Jag vet, utan någon som helst tvekan, att du har fel.

För övrigt finner jag det extremt roande att du inbillar dig själv att du, som bevisligen saknar naturvetenskaplig skolning, tror att du vet bättre än jordens mest utbildade och smartaste människor. Okunskap och högmod är en förutsättning för att tro på något så vanvettigt dumt som en platt jord.
Senast redigerad av madtop 2017-01-21 kl. 22:29.
Citera
2017-01-21, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Jag vet, utan någon som helst tvekan, att du inte på ett vetenskapligt sätt kan förklara hur upp&ner kan existera utan gravitation. Jag vet, utan någon som helst tvekan, att du har fel.

För övrigt finner jag det extremt roande att du inbillar dig själv att du, som bevisligen saknar naturvetenskaplig skolning, tror att du vet bättre än jordens mest utbildade och smartaste människor. Okunskap och högmod är en förutsättning för att tro på något så vanvettigt dumt som en platt jord.

Jag kan inte annat än instämma fullt ut. Och det märkliga är att plattjordingarna inte bara tror att de vet bättre än välutbildade och kunniga forskare som har studerat detta i åratal. Utan också att de vet bättre än all samlad mänsklig kunskap och erfarenheter sedan århundraden.

Nu har jag än en gång tragglat mig genom de så kallade 200 bevisen för att jorden inte är en sfär. 200 exempel på totalt dravel! Ingenting som kullkastar någonting av seriös vetenskap och beprövad, samlad erfarenhet.
Citera
2017-01-22, 15:19
Medlem
Citat:
Märk väl att jag aldrig talat om någon "densitetskraft". Att kroppar rör sig i flygplanskabiner under fritt fall beror på aerodynamiska faktorer och går att förklara utan att blanda in gravitation. Aerodynamik går till skillnad mot gravitation att demonstrera med fysiska exempel. Cavendish experimentet har testats vid ett flertal tillfällen och visat sig vara totalt opålitligt. Med andra ord är det inte ett vetenskapligt godtagbart experiment och går inte att falsifiera. Men det struntar ju heliocentristerna i förstås!

Hur svårt är det att förstå en sådan enkel sak som att olja flyter på vatten och att en heliumballong som har lägre densitet än syre får ballongen att lyfta?

En dynamometer bevisar heller inte att gravitation finns då den allt för många gånger sviktar åt slumpmässiga håll under experiment. Återigen, icke falsifierbart bevismaterial.

Nu verkar det som om globalistgämget i diskussionen, har bestämt sig för att damma av och återanvända Cavendish tramset. Det har bevisats bortom all rimlig tvivel tidigare i tråden, att Cavendish experiment är en ren efterhandskonstruktion för att "Madtops gravitationskonstant" över huvud taget kunna ge sken av trovärdighet.

Från 1904,
http://runeberg.org/nfbd/0725.html
Notera att det står ingenting om det banbrytande Cavendish experimentet.

År 1958 har han avancerat till fysiker.

Från "Focus Uppslagsbok " Almqvist & Wiksells 1958 band 1.

"Cavendish Henry1731-1810 engelsk fysiker och kemist. C tillbakavisade Aristoteles åsikt om vattnet som ett grundämne och bestämde dess kemiska sammansättning. Han fann vidare att luften innehåller samma beståndsdelar som inte reagerar kemiskt, och var alltså den förste som påvisade ädelgaserna. C upptäckte även grundämnet väte och bestämde jordens vikt (1798) genom att mäta gravitationen mellan olika blykulor samt mellan dessa och jorden (Cavendish vändvåg)"

Notera att han vägde jorden

Pewanas professor, på länken nedan, har väldigt svårt att förklara hur experimentet har gått till eftersom nån har sågat sönder hans leksaker.
https://www.youtube.com/watch?v=7N2koLjDaM4
Originalvideon finns tyvärr inte längre kvar på YouTube. Det finns en nedbantad version där man har klippt bort de värsta sanslösheterna.
Cavendish var inte kemist, om han nu överhuvudtaget nånsin existerat, utan en så kallad allkemist och gränsen mellan allkemist och mystiker är hårfin.
Men globalisterna har inget annat och komma med så dom kommer nog spinna vidare på Cavendish fejkade experiment.
Senast redigerad av Sebban 2017-01-22 kl. 15:24.
Citera
2017-01-22, 16:10
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebban
Nu verkar det som om globalistgämget i diskussionen, har bestämt sig för att damma av och återanvända Cavendish tramset. Det har bevisats bortom all rimlig tvivel tidigare i tråden, att Cavendish experiment är en ren efterhandskonstruktion för att "Madtops gravitationskonstant" över huvud taget kunna ge sken av trovärdighet.

Från 1904,

"Cavendish Henry1731-1810 engelsk fysiker och kemist. C tillbakavisade Aristoteles åsikt om vattnet som ett grundämne och bestämde dess kemiska sammansättning. Han fann vidare att luften innehåller samma beståndsdelar som inte reagerar kemiskt, och var alltså den förste som påvisade ädelgaserna. C upptäckte även grundämnet väte och bestämde jordens vikt (1798) genom att mäta gravitationen mellan olika blykulor samt mellan dessa och jorden (Cavendish vändvåg)"

Pewanas professor, på länken nedan, har väldigt svårt att förklara hur experimentet har gått till eftersom nån har sågat sönder hans leksaker.
Originalvideon finns tyvärr inte längre kvar på YouTube. Det finns en nedbantad version där man har klippt bort de värsta sanslösheterna.
Cavendish var inte kemist, om han nu överhuvudtaget nånsin existerat, utan en så kallad allkemist och gränsen mellan allkemist och mystiker är hårfin.
Men globalisterna har inget annat och komma med så dom kommer nog spinna vidare på Cavendish fejkade experiment.

Vetenskapen har en förklaring till att en sten faller nedåt.
Vad är din förklaring? Och svara inte med det vanliga tramset om att "upp är upp".
Senast redigerad av madtop 2017-01-22 kl. 16:13.
Citera
2017-01-22, 16:21
Medlem
madtops avatar
Citat:
...

Ska jag ta det faktum att du inte besvarar mina och andras frågor som att du inte har några svar på dem? Är det till och med så att du upplever frågorna besvärande eftersom svaren på frågorna visar att jorden är en sfär?

Hur kan man flyga från Sydney till Johannesburg?
Varför fungerar en GPS trots att den använder sig av kartor på en sfärisk jord?
Och varför är den närmaste rutten mellan två punkter en storcirkel?
Och hur kan en sten veta att den ska falla nedåt.
Och på vilket sätt är densitet är en kraft.

När du har svarat på ovan har jag typ 1000 frågor till.
Citera
2017-01-22, 16:22
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Pladder.
Fortfarande ingen förklaring till varför densitetskraften upphör när ett slutet rum är i fritt fall?
Citera
2017-01-22, 22:39
Medlem
Citat:

Från 1904,

Ser inga som helst motbevis här. Har själv utfört detta experiment på en laboration. Utgår från att du känner till och förstår experimentet då du uttalar dig om det. Vad menar du att det är för kraft får vågen att utföra en svängningsrörelse runt ett nytt jämviktsläge ? Det är vad som hände när vi utförde laborationen.
Citera
2017-01-23, 00:12
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jfri
Ser inga som helst motbevis här. Har själv utfört detta experiment på en laboration. Utgår från att du känner till och förstår experimentet då du uttalar dig om det. Vad menar du att det är för kraft får vågen att utföra en svängningsrörelse runt ett nytt jämviktsläge ? Det är vad som hände när vi utförde laborationen.

Och här är en labbrapport från en student på LTH. Som synes så mäter man upp stora G med hyfsad noggrannhet.
http://kurslab.fysik.lth.se/V1Fysik/labrapport_EN.pdf

Ett annat intressant instrument är gravimetern som mäter lilla g.
https://en.wikipedia.org/wiki/Gravimeter
Med tanke på trådens ämne och de förvirrade inläggen om "densitetskraft" så är det faktum att gravimetern mäter en kropps fria fall i vakuum extra intressant.
Citera
2017-01-24, 00:02
Medlem
Bongomans avatar
Flat earth leder också till komplikationen att geostationära satelliter och andra flygande föremål som skjuts upp inte finns. Det börjar framföras sådana teorier bland de ihärdigaste.

Man måste också komma med rimliga förklaringar varför det tar samma tid att åka från Japan till Alaska och Alaska till Norge. Eller hur man kan resa österut via Asien, Australien, Sydamerika, Afrika och sedan komma tillbaks till Europa utan att någonsin åka västerut. Eller kompassen kanske är en konspiration den också?
Citera
2017-01-24, 19:25
Medlem
Citat:
Nu verkar det som om globalistgämget i diskussionen, har bestämt sig för att damma av och återanvända Cavendish tramset.

Från 1904,
....---...

Från "Focus Uppslagsbok " ........

Jag har inte nämnt Cavendish någon gång alls.
Istället för att gräva i gamla uppslagsverk från 112 respektive 58 år sedan borde du hantera några av de frågor ni FE-kramare fick för bara dagar - veckor - månader sedan. Några har du fått från andra, och jag bidrar med:
- Hur kan ett varv runt jorden utmed ekvatorn vara 4000 mil lång på en platt jord? Avståndet från nordpolen till ekvatorn är 1000 mil. (Kom inte med idiotsvar som "Har du stegat upp dem?" Vi vet att längderna är de jag skrev.)
- Vilken kraft drar runt solen och månen i cirklar?
- Är jorden söder ekvatorn tre gånger större till ytan än den del av jorden som ligger norr om ekvatorn?

Konstigt att du helt struntar i sådana frågor och i stället dammar av gamla lexikontexter som ingen har frågat efter.
Fast egentligen är det inte konstigt. Ni FE-kramare har helt enkelt inga svar att komma med, eftersom ni har helt fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in