2017-01-19, 19:56
Medlem
poppilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pewana
Återigen strunt, men än viktigare - du har fortfarande inte svarat på min fråga, som löd:

Det där är en fråga som du kan svara ett enkelt ja eller nej på.
Om du fortsätter att strunta i att svara: OK, då vet vi alla att du är en omogen svamlare.
Får jag fråga vad du menar med polaris?
Citera
2017-01-19, 19:58
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poppilo
På vilket sätt är det bevisat? Som jag sagt så är bilderna på en rund jord felaktiga

Nu ljuger du, du har inga blattepolare du skriver bara så för att vara emot mig.

Man kan mäta och observera massor av saker som bekräftar en sfäriskt jord. Och om jorden nu är platt varför inte de andra himmlakropparna det, de går att observera att de är sfäriska?

Resterande är bara trams av dig, klippt dig och skaffa ett liv.
Citera
2017-01-19, 19:59
Medlem
Citat:
Det jag lärde mig i skolan sa dom att man vid förr i tiden trodde jorden var platt
Och vad säger skolan om jordens form nu?
Citera
2017-01-19, 20:00
Medlem
Citat:
Får jag fråga vad du menar med polaris?

Stella Polaris - svenska namnet är Polstjärnan.
Mycket märkligt att du inte vet det, du har ju själv använt det namnet på denna välkända stjärna.
Senast redigerad av pewana 2017-01-19 kl. 20:04.
Citera
2017-01-19, 20:08
Medlem
madtops avatar
Citat:
På vilket sätt är det bevisat? Som jag sagt så är bilderna på en rund jord felaktiga

Det finns som sagt hur många bevis som helst. Ett av alla bevis är att den närmaste sträckan mellan två punkter är en storcirkel.
Citera
2017-01-19, 20:08
Medlem
poppilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
Man kan mäta och observera massor av saker som bekräftar en sfäriskt jord. Och om jorden nu är platt varför inte de andra himmlakropparna det, de går att observera att de är sfäriska?

Resterande är bara trams av dig, klippt dig och skaffa ett liv.
Alla planeter behöver inte vara platt bara för att jorden är det, alla planeter har egna egenskaper.
Citera
2017-01-19, 20:09
Medlem
poppilos avatar
Citat:
Om du är med i mensa så visar det bara att medlemmar där kan säga rena dumheter. Åtminstone en av dem.

Jag konstaterar att du lyckas stava fel till forskning två gånger av två möjliga.

Sluta med dina personangrepp det är ingen rolig. Allt fler anhängare gå med i på att jorden är platt inom snar framtid är det en faktum helt enkelt
Citera
2017-01-19, 20:18
Medlem
madtops avatar
Citat:
Stämmer inte. Allt du gör är det stormakten vill att du gör. Du sprider dålig propaganda helt enkelt

Flygplan flyger utefter en storcirkel.

Om du påstår att alla flygbolag navigerar fel och åker en omväg så är det något du ska bevisa. Varsågod och falsifiera storcirkelnavigering.
Citera
2017-01-19, 21:04
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Det jag lärde mig i skolan sa dom att man vid förr i tiden trodde jorden var platt
Jag vet det. Din lärare hade fel.
Citera
2017-01-19, 21:08
Medlem
Citat:
Varför tror du inte på det?
Därför att det finns helt överväldigande bevis för att FE-hypotesen är fel och inga hållbara bevis för att den är korrekt.
En ytterligare galenskap: Varför finns det inte någon vettig karta över den platta jorden?

Citat:
Fler och fler människor börja få sin kharma tillbaka och självständiga, så mycket skit som pågår jorden. Allt är ett spel, stormakten vill hålla oss i schak helt enkelt, fler o fler människor börja vakna och inser sanningen.
Det där är en sak som du ska bevisa. Och samtidigt: Varför har "stormakten" velat hålla oss i schack i två tusen år? Vad har "stormakten" vunnit på det? Vad vann "stormakten" på det under medeltiden?
Citera
2017-01-19, 21:08
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Alla planeter behöver inte vara platt bara för att jorden är det, alla planeter har egna egenskaper.

Jo för alla observerade planeter, månar och stjärnor har en sfärisk form, alltså majoriteten av himlakropparna i vårt universum som vi kan se, då är det väldigt konstigt att jorden skulle vara platt. Det passar inte in i någon fysikalisk modell, det passar inte de observationer eller empiriska experiment som kan göras.
Citera
2017-01-19, 21:26
Medlem
poppilos avatar
Citat:
Därför att det finns helt överväldigande bevis för att FE-hypotesen är fel och inga hållbara bevis för att den är korrekt.
En ytterligare galenskap: Varför finns det inte någon vettig karta över den platta jorden?

Det där är en sak som du ska bevisa. Och samtidigt: Varför har "stormakten" velat hålla oss i schack i två tusen år? Vad har "stormakten" vunnit på det? Vad vann "stormakten" på det under medeltiden?
Ja men bevisen ni hjärntvättade har är att vetenskapen ni lärt er i skolan och tror på den, Atlas kartbok är baserad på en platt jord, vissar bara platta bilder, sam FN logo är baserad på en platt jord. Sug på den du
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in