Citat:
Ursprungligen postat av
boldogg
Rutmönster på karta är ingen fysisk verklighet, de är streck ritade på ett papper. Jag förstår att när du utbildade dig på Flight School of Microsoft Flight Simulator så var rutorna där, men de finns faktiskt inte i verkligheten. Men jag tackar för ännu ett citat. Med tanke på hur fullkomlig som internet-narcissist du är så är det självklart att du inte själv kan förklara. Har du dina Pilot Ray Bans på dig nu?
Men eftersom du mätt breddgraderna norr och söder om ekvatorn kan väl du visa upp dokumentationen från dessa fantastiska resor! Självklart menar jag inte de som du genomförde i Microsoft Flight Simulator.
Börja med att förklara hur man mäter en breddgrad!
Känner du dig underlägsen för att jag är pilot och kan navigera? Länge sen piloter hade sådan status att du behöver känna dig mindre värd för att du inte klarar det själv. Vi piloter finns här för att alla inte kan navigera och flyga,så tagga ner lite 😀
Du verkar ha svårt att förstå så vi gör det enklare för dig.
Ta en av dina plattjordskartor, mät upp ett avstånd på närmast norra breddgraden. Vi kan säga 10 mil för att inte storcirkeln ska spela så stor roll. Gör detta mellan två kända punkter. Ta nu den längden du fick och applicera på närmsta södra breddgraden. Sätt den på två punkter som du kan kontrollera sen med verkligheten.
Hur stämmer nu avstånden med verkligheten?
Varför blir det fel?
Varför blir det rätt på en sfärisk jord?
För din nyfikenhets skull så använder jag inte Microsofts flight simulator alls, kör inga simulatorer hemma. Finns inget behov av det, men det är en bra simulator det har du rätt i 😀 Men måste jag välja blir det DCS framför Microsofts flight simulator, eller X-Plane för den delen.
Men recap, varför blir avstånden länge desto längre söder om ekvatorn du kommer på din platta jord men inte i verkligheten?
Är din Microsoft flight simulator trasig eftersom du verkar tro detta?
Förutom navigering finns det om du backar i tråden omkring när du sist blev temporärt avstängd ett antal saker som inte går att förklara i en och samma modell på en platt jord. Kan du kasta lite ljus över varför ni behöver enskilda system för att förklara dessa? På en sfärisk jord kan de utan problem förklaras i en och samma modell.
Känner ju dig nu så du kommer inte orka så jag tar några punkter här.
Dag/natt
Årstiderna
Vi stoppar på två stycken så du får en rimlig chans att klara uppgiften.
Du kan lägga ner dina försök att få mig arg genom att försöka förminska min kunskap om navigering, det du istället ska göra där är att bevisa att jag har fel och samtidigt på varför jag kommer fram med rätt mängd bränsle och på utsatt tid. Jämför gärna det med din platta jords navigering så kan vi jämföra.