2016-05-24, 11:35
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Admiral.Byrd
Varför? Märklig fråga men årstider har vi väl av någon anledning. 1+1=2.

Nej solen är unik och nej det har aldrig skådats. Samma folk som gav dig heliocentrism påstår att andra solar finns men du, jag och alla andra här kommer aldrig någonsin se någon annan sol. Vill du motsätta dig detta så är det bara att bevisa att andra solar ens existerar i ett visuellt experiment, lycka till!

Vet både amerikanska och brittiska vänner som ville försöka men fick nej. Det påstods kunna vara farligt för flygtrafiken så det är bara forskarteam som får skjuta upp ballonger nattetid.

Ok, bröderna Grimm kanske har nåt svar på mina frågor. Återkommer om några år.
Citera
2016-05-24, 11:35
Medlem
EddieCabots avatar
Citat:
Nej det är du som inte förstår teorin och därmed ställer korkade och ogenomtänkta frågor. Vad är det som skall förklaras?

FE-teori utgörs till stor del av vilka efterhandskonstruktioner och påhitt valfri foliehatt valt att ta till för dagen och är således omöjlig att hålla sig ajour med.

Led i bevis att spotlight-solen existerar och beter sig som angivet eller tig.

Citat:
Du har aldrig observerat en annan sol dö de facto har du aldrig någonsin sett en annan sol.

Förutom alla stjärnor man ser varje natt.
Citera
2016-05-24, 11:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LaurentiusLucidor
Ok, bröderna Grimm kanske har nåt svar på mina frågor. Återkommer om några år.

Möjligt eller så sluta du bara tro att mattematik kan bevisa verkligheten och börjar använda riktig vetenskap och därmed visuella experiment som grund för din tro på saker och ting.

Citat:
Ursprungligen postat av EddieCabot
FE-teori utgörs till stor del av vilka efterhandskonstruktioner och påhitt valfri foliehatt valt att ta till för dagen och är således omöjlig att hålla sig ajour med.

Led i bevis att spotlight-solen existerar och beter sig som angivet eller tig.

Förutom alla stjärnor man ser varje natt.

Hur skulle du veta det som uppenbarligen inte ens förstår grunderna i flat earth teori.

Led i bevis. Att vi bevisat att solen krymper tex räcker det?

Solen är solen, stjärnor är stjärnor så det är inte ens ett argument bara okunskap.
Citera
2016-05-24, 11:46
Medlem
EddieCabots avatar
Citat:
Hur skulle du veta det som uppenbarligen inte ens förstår grunderna i flat earth teori.

Skyll inte på mig. Det är dess följares förklaringar som skiftar. Var kan man läsa grunderna, som alla är överens om?

Citat:

Nej självklart inte.

Citat:
Solen är solen, stjärnor är stjärnor så det är inte ens ett argument bara okunskap.

Belägg tack.
Citera
2016-05-24, 11:59
Bannlyst
Citat:
Skyll inte på mig. Det är dess följares förklaringar som skiftar. Var kan man läsa grunderna, som alla är överens om?

Jo din okunskap speglas enbart negativt på dig. Testa att googla.

Citat:
Nej självklart inte.

Nähä så något som debunkar heliocentrismen med hjälp av solen är inte intressant så förtydliga då vad du söker?

Citat:
Belägg tack.

Om du inte ser skillnad på solen och stjärnor kan jag inte hjälpa dig. Om det är lobotomi eller Synsam som är lösningen för dig vågar jag inte svara på.
Citera
2016-05-24, 12:38
Medlem
Sadomans avatar
Citat:
Det är en datormodell över solens bana, solen snurrar runt jorden X antal gånger under 30 sekunder i den. Det är inte en faktisk modell över 24 timmar och det trodde jag faktiskt alla förstod.

Nej det är du som inte förstår teorin och därmed ställer korkade och ogenomtänkta frågor. Vad är det som skall förklaras? Det är inget som händer solen försvinner bara ifrån vårt perspektiv och den problematiken handlar mer om att förstå vår syn och hur vårt perspektiv över objekt ovanför oss fungerar än astronomi. Ljusstyrkan blir noll eftersom solen är långt ifrån oss just då, inget konstigt alls så förstår inte ens vad du inte förstår eftersom jag redan berättat om solens avstånd till oss och storleken på solen så att börja tala om avstånd i tid och annat heliocentriskt trams har du inget för här.

Hur kan du vara så utvecklingsstörd? Jag ställde väldigt enkla frågor. Jag vill att du förklarar soluppgången och solnedgången. Förklara hur inga av våra vardagliga observationer stämmer överens med din idiotteori och idiotmodellen du presenterat. Förklara hur solen bara kan poppa upp över horisonten med maxeffekt i sin utstrålning och hålla samma effekt under hela dagen och sen poppa ner under horisonten med samma ljusstyrka och bara försvinna. Förklara hur man kan observera exakt samma sak från ett flygplan som flyger på 10000 meters höjd. Och vad är det med den omvända kvadratens lag du inte förstår? Jag har förklarat att solen skulle behöva resa över 5 ljusår bort för att bli så ljussvag som du påstår. Hur går det till? Förklara!

https://www.youtube.com/watch?v=f4oPC95RHRw

Citat:
Du har aldrig observerat en annan sol dö de facto har du aldrig någonsin sett en annan sol. Om solen är odödlig eller inte vet ingen vad jag sa är att vi kan konstatera att vår sol aldrig har dött och det är därmed allt vi vet.

Död stjärna
Död stjärna
Död stjärna
Död stjärna
Död stjärna
Död stjärna
Död stjärna
Död stjärna

Döende stjärna
Döende stjärna

Stjärna som dör
Stjärna som dör

Citat:
Vill du inte lära dig något är snarare frågan vad du skall i tråden och göra. Klart solen aldrig "försvinner" och det är samtliga teorier överens om såvitt jag vet. Ja rent hypotetiskt bör man kunna se solen även under natten inte med teleskop från marken givetvis men med hjälp av otroligt bra kameror och ballonger. Men det är förbjudet att fyra av ballonger under natten för vanligt folk så tills dess att någon bryter mot lagen förblir det en teori.

Det är du som ska lära dig saker. Du pratar bara ur arslet utan någon som helst kunskap att ge. Allt du har är löjliga fantasier som ett spädbarn kan motbevisa. Inget fungerar i din teori. Absolut inget. Din "nattsol" har aldrig observerats. Den är en omöjlighet vilket jag med råge bevisat i mina länkar. Den syns inte från flygplan på natten för solen går ner under horisonten, något som aldrig skulle kunna ske på din platta jord. Så förklara hur någon av dina fantasier ens är en liten pytte gnutta möjliga med alla observationer som bevisar motsatsen?

Citat:

Fast cykeln är inte konstant, från Robs video kan vi konstatera att det är en modell över solens yttre bana senare delen av året. Här är en bättre förklaring över solen och månen bana för dina tankar: https://www.google.se/search?q=flat+earth+sun+and+moon+orbit&biw=1920&bi h=979&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiJhou8q PLMAhWCIpoKHTxPAeMQ_AUIBigB#imgrc=KeMXknluOPl-5M%3A

Förklara midnattsolen. På södra halvklotet. Du vet, när det är ljust hela dygnet i antarktis? Hur klarar din sol att lysa upp en gigantisk ring utan att lysa nånstans i mitten av ringen där det är natt hela dygnet? Seså! Börja gnugga dina små sorgliga geniknölar och kom med förklaringar. Förklara en sak. Bara en enda liiiten sak. För du har inte förklarat något alls hittills.
Citera
2016-05-24, 12:44
Medlem
Lothbroks avatar
Citat:
Om du inte ser skillnad på solen och stjärnor kan jag inte hjälpa dig. Om det är lobotomi eller Synsam som är lösningen för dig vågar jag inte svara på.

Jag ser ingen skillnad och vet ingen skillnad. Du har inte reflekterat över avstånd från jorden till solen jämfört med andra stjärnor??

Förklara gärna skillnaden för oss dumhuven.
Citera
2016-05-24, 12:52
Medlem
Sadomans avatar
Citat:
Varför? Märklig fråga men årstider har vi väl av någon anledning. 1+1=2.

Det är din definition av en förklaring? Patetiskt. Verkligen. Hör du inte hånskratten? Försök i alla fall.

Citat:
Nej solen är unik och nej det har aldrig skådats. Samma folk som gav dig heliocentrism påstår att andra solar finns men du, jag och alla andra här kommer aldrig någonsin se någon annan sol. Vill du motsätta dig detta så är det bara att bevisa att andra solar ens existerar i ett visuellt experiment, lycka till!

Kallas spektrografi och är väl känt. Det är bara att ta ett spektrum av solens ljus och jämföra med vilken random stjärna som helst. Spektrumet bevisar att solen och stjärnorna består av samma ämnen i nästan identiska kvantiteter och att de har snarlik temperatur. Stjärnorna är solar.

http://www.allans-stuff.com/wp/wp-content/uploads/2012/06/spectras.jpg
http://spiff.rit.edu/classes/phys301/lectures/spec_lines/rainbow_spec_label.png
http://www.physast.uga.edu/~rls/1020/ch16/16-T01.jpg
Citera
2016-05-24, 13:00
Medlem
Sadomans avatar
Citat:
Möjligt eller så sluta du bara tro att mattematik kan bevisa verkligheten och börjar använda riktig vetenskap och därmed visuella experiment som grund för din tro på saker och ting.

All vetenskap är värdelös utan matematiken som backar upp den. det du kallar riktigt vetenskap är enbart fantasi. Varje sak du dragit upp har jag enkelt motbevisat med matematik. Igen, den omvända kvadratens lag. Som är en lag. Obestridlig och slutgiltig. Och den är bara ett exempel. Du kan inte ens beskriva den trots att jag skickade dig länken för länge sen. Du har inte ens klarat av att läsa artikeln. Eller hur?

Citat:

Nej, du har inte bevisat ett dugg. En tafflig animering slår inte mitt videoklipp som visar solen gå ner från ett flygplan. Och det utan att solen krympt ett enda dugg. Den bara trillar nedför horisonten och försvinner. Detta är något vi alla känner till och har upplevt. Varje dag och varje kväll händer samma sak. Ingen sjunkande ljusstyrka. Ingen förändring av solens storlek under dagen. Solen lyser konstant. Du vill skriva om verkligheten som vi alla upplever den. Och det helt utan skäl att göra det. Det gör dig till en falsk, manipulativ idiot.
Citera
2016-05-24, 13:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sadoman
Hur kan du vara så utvecklingsstörd? Jag ställde väldigt enkla frågor. Jag vill att du förklarar soluppgången och solnedgången. Förklara hur inga av våra vardagliga observationer stämmer överens med din idiotteori och idiotmodellen du presenterat. Förklara hur solen bara kan poppa upp över horisonten med maxeffekt i sin utstrålning och hålla samma effekt under hela dagen och sen poppa ner under horisonten med samma ljusstyrka och bara försvinna. Förklara hur man kan observera exakt samma sak från ett flygplan som flyger på 10000 meters höjd. Och vad är det med den omvända kvadratens lag du inte förstår? Jag har förklarat att solen skulle behöva resa över 5 ljusår bort för att bli så ljussvag som du påstår. Hur går det till? Förklara!

Alla våra observationer stämmer överens med flat earth teorin så dina halmgubbar är tämligen meningslösa här.
Du ser ljus från solen i horisonten långt innan du ser solens kropp. Samma sak vi solnedgångar, när du inte längre ser solens kropp kommer du ändå se ljus.
Dina heliocentriska förklaringar har fortfarande ingen bäring alls här och att du inte förstår är fortfarande ingen poäng du behöver försöka göra om och om igen. Solen är mycket mindre, myckte närmare och därmed är natt och dag inget konstigt alls tvärtom så stämmer flat earthers solur och månur fortfarande efter +4000 år.

Citat:
https://www.youtube.com/watch?v=f4oPC95RHRw

Död stjärna
Död stjärna
Död stjärna
Död stjärna
Död stjärna
Död stjärna
Död stjärna
Död stjärna

Döende stjärna
Döende stjärna

Stjärna som dör
Stjärna som dör

Så länkar du NASA/NAZI. Dom börjar som CGi och sen ser vi en liten ljusglimt, detta är inte bevis för något alls. Du verkar ha svårt för att separera verkligheten från CGI.

Citat:
Förklara midnattsolen. På södra halvklotet. Du vet, när det är ljust hela dygnet i antarktis?

Först får du bevisa att 24 timmar sol råder på Antarktis. Jag kan nämligen bevisa att den vanligaste filmen på detta fenomen är 100% fejk, var så god: https://www.youtube.com/watch?v=8Vzjex7L8-E
Och som vanligt så slutar friska människor att lyssna på lögnare.

Citat:
Ursprungligen postat av Lothbrok
Jag ser ingen skillnad och vet ingen skillnad. Du har inte reflekterat över avstånd från jorden till solen jämfört med andra stjärnor??

Förklara gärna skillnaden för oss dumhuven.

Du ser och märker ingen skillnad mellan en stor sol som sprider värme och en liten ljusprick som inte påverkar värmen alls? Självklart har jag det och vill du hävda avstånd som skillnad får du givetvis först bevisa att avstånden som heliocentrismen påstår stämmer.
Citera
2016-05-24, 13:23
Bannlyst
Citat:
Kallas spektrografi och är väl känt. Det är bara att ta ett spektrum av solens ljus och jämföra med vilken random stjärna som helst. Spektrumet bevisar att solen och stjärnorna består av samma ämnen i nästan identiska kvantiteter och att de har snarlik temperatur. Stjärnorna är solar.

http://www.allans-stuff.com/wp/wp-content/uploads/2012/06/spectras.jpg
http://spiff.rit.edu/classes/phys301/lectures/spec_lines/rainbow_spec_label.png
http://www.physast.uga.edu/~rls/1020/ch16/16-T01.jpg

Nej stjärnor är stjärnor och det finns bara en sol och ingen kommer nära nog för att testa stjärnors temperatur. Det är nämligen så att man har fel om månen också som är en annan ljuskälla och som har en temperatur som tom är kallare än skuggan under nattetid. Alltså är det heliocentriska tramset om att månen reflekterar solen debunkat och begravt och detta är ett test som alla kan göra till skillnad från snömosare som tror dom kan testa temperaturer på stjärnor.

Citat:
All vetenskap är värdelös utan matematiken som backar upp den. det du kallar riktigt vetenskap är enbart fantasi. Varje sak du dragit upp har jag enkelt motbevisat med matematik. Igen, den omvända kvadratens lag. Som är en lag. Obestridlig och slutgiltig. Och den är bara ett exempel. Du kan inte ens beskriva den trots att jag skickade dig länken för länge sen. Du har inte ens klarat av att läsa artikeln. Eller hur?

Citat:
Today's scientists have substituted mathematics for experiments, and they wander off through equation after equation, and eventually build a structure which has no relation to reality. Nikola Tesla

Matte är matte, verkligheten är verkligheten. Vi som förstår riktig vetenskap vet att det är pseudovetenskap och bara nonsens utan experiment och visuell uppbackning av det man påstår.

Citat:
Nej, du har inte bevisat ett dugg. En tafflig animering slår inte mitt videoklipp som visar solen gå ner från ett flygplan. Och det utan att solen krympt ett enda dugg. Den bara trillar nedför horisonten och försvinner. Detta är något vi alla känner till och har upplevt. Varje dag och varje kväll händer samma sak. Ingen sjunkande ljusstyrka. Ingen förändring av solens storlek under dagen. Solen lyser konstant. Du vill skriva om verkligheten som vi alla upplever den. Och det helt utan skäl att göra det. Det gör dig till en falsk, manipulativ idiot.

Animering? Nejnej verkligheten, den där verkligheten du skyr som pesten. https://www.youtube.com/watch?v=Nzw1Ug4tOo8
Så nu är ditt trams debunkat igen. Med verkligheten. Försök att inte förtäras av alla dina förutfattade meningar så kanske även du kan lära dig något.
Citera
2016-05-24, 13:35
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Du försökte använda dvärgarna som bevis så du får givetvis först bevisa att så inte är fallet. Sen får du bevisa med hjälp av olika vågar i ett visuellt experiment att det man påstår ens stämmer. Riktig vetenskap bygger aldrig på förutfattade meningar.

På din uppmaning tog jag fram ett exempel som visar att saker väger olika på olika platser på jorden. Detta experiment utfördes av en tysk vågtillverkare som har varit verksamma i branschen sedan 1844 - och nu tycker du att jag ska bevisa att de inte tillverkar fuskvågar som är specialgjorda för att lura folka att tro att jorden är rund?? Är du dum i hela huvet blir min fråga då - om inte så kan du väl bevisa det?
Här är experimentet igen: http://gnomeexperiment.com

Vänligen förklara vad som är fel eller vad du ifrågasätter, men försök vara åtminstone lite seriös - och försök förstå att man inte kan göra experimentet med en motviktsvåg eftersom även motvikten ändras beroende på var man befinner sig på jorden...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in