Citat:
Ursprungligen postat av
Sadoman
Hur kan du vara så utvecklingsstörd? Jag ställde väldigt enkla frågor. Jag vill att du förklarar soluppgången och solnedgången. Förklara hur inga av våra vardagliga observationer stämmer överens med din idiotteori och idiotmodellen du presenterat. Förklara hur solen bara kan poppa upp över horisonten med maxeffekt i sin utstrålning och hålla samma effekt under hela dagen och sen poppa ner under horisonten med samma ljusstyrka och bara försvinna. Förklara hur man kan observera exakt samma sak från ett flygplan som flyger på 10000 meters höjd. Och vad är det med den omvända kvadratens lag du inte förstår? Jag har förklarat att solen skulle behöva resa över 5 ljusår bort för att bli så ljussvag som du påstår. Hur går det till? Förklara!
Alla våra observationer stämmer överens med flat earth teorin så dina halmgubbar är tämligen meningslösa här.
Du ser ljus från solen i horisonten långt innan du ser solens kropp. Samma sak vi solnedgångar, när du inte längre ser solens kropp kommer du ändå se ljus.
Dina heliocentriska förklaringar har fortfarande ingen bäring alls här och att du inte förstår är fortfarande ingen poäng du behöver försöka göra om och om igen. Solen är mycket mindre, myckte närmare och därmed är natt och dag inget konstigt alls tvärtom så stämmer flat earthers solur och månur fortfarande efter +4000 år.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sadoman
Så länkar du NASA/NAZI.

Dom börjar som CGi och sen ser vi en liten ljusglimt, detta är inte bevis för något alls. Du verkar ha svårt för att separera verkligheten från CGI.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sadoman
Förklara midnattsolen. På södra halvklotet. Du vet, när det är ljust hela dygnet i antarktis?
Först får du bevisa att 24 timmar sol råder på Antarktis. Jag kan nämligen bevisa att den vanligaste filmen på detta fenomen är 100% fejk, var så god:
https://www.youtube.com/watch?v=8Vzjex7L8-E
Och som vanligt så slutar friska människor att lyssna på lögnare.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lothbrok
Jag ser ingen skillnad och vet ingen skillnad. Du har inte reflekterat över avstånd från jorden till solen jämfört med andra stjärnor??
Förklara gärna skillnaden för oss dumhuven.
Du ser och märker ingen skillnad mellan en stor sol som sprider värme och en liten ljusprick som inte påverkar värmen alls? Självklart har jag det och vill du hävda avstånd som skillnad får du givetvis först bevisa att avstånden som heliocentrismen påstår stämmer.