Citat:
Tack för omtanken. Nej, blir inte arg. Men vill påminna dig om att trådens ämne är den platta Jorden och inte "rosalotus". Är man som jag jätteintresserad av den platta Jorden så måste det väl vara ok att skriva här, eller? Man kan fokusera på det andliga och känslomässiga parallellt med att man studerar ämnen som man gillar. Det ena behöver inte utesluta det andra. Allt handlar om balans.
Du använder väl också datorn mycket? Vad jag kan se så läser och skriver du här på forumet dagligen.
Varför är ni så många som opponerar er mot att man engagerar sig i teorin om den platta jorden och varför ser jag hela tiden det upprepade mönstret där ni ska börja kommentera vem jag är, vilka egenskaper som jag har? Det verkar vara någon slags taktik som ni har för att styra bort från ämnet. Det jag gör är presenterar fakta och förklaringar på FE-teorin samt svarar på de frågor och kommentarer som jag kan svara på - ägnar mig inte åt personliga analyser av andra skribenter. Dessutom så tar ni er rätten att tolka vem jag är och ge en förvrängd bild av mig som ni baserar på era egna begränsade förmågor att förstå en annan person. Det blir ganska så tröttsamt i längden. Det kanske du kan förstå?
Du använder väl också datorn mycket? Vad jag kan se så läser och skriver du här på forumet dagligen.
Varför är ni så många som opponerar er mot att man engagerar sig i teorin om den platta jorden och varför ser jag hela tiden det upprepade mönstret där ni ska börja kommentera vem jag är, vilka egenskaper som jag har? Det verkar vara någon slags taktik som ni har för att styra bort från ämnet. Det jag gör är presenterar fakta och förklaringar på FE-teorin samt svarar på de frågor och kommentarer som jag kan svara på - ägnar mig inte åt personliga analyser av andra skribenter. Dessutom så tar ni er rätten att tolka vem jag är och ge en förvrängd bild av mig som ni baserar på era egna begränsade förmågor att förstå en annan person. Det blir ganska så tröttsamt i längden. Det kanske du kan förstå?
Håller med om detta. Det är bara ad hominem och har inget i tråden att göra.
Citat:
Helt ok. Våra världsbilder skiljer sig åt. Bilder och filmer som visar en platt horisont som alltid stiger upp i ögonhöjd skulle man trots allt kunna kalla för en slags bevis för en platt jord. Men man får göra sin egen bedömning av vad det är som man ser och hur man väljer att tolka det.
Dessa kameror är för nära ytan. Starkare bevisning är modern fysik, att andra himlakroppar är sfäriska (detta kan vem som helst med ett bra teleskop se), bilder på den runda jorden, ISS, satelliter osv. Vi sedan länge bevisat att jorden är sfärsik och att den heliocentriska världsbilden är korrekt.