2016-04-05, 17:22
Medlem
EddieCabots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allanbama
Och om dom fotografiska bevisen är fejk?

Så ska den som påstår det bevisa det, vilket varken du eller någon annan i den här tråden klarat av. Hänvisar till "läckor" från NASA som du inte ens kan leta upp och inte nog med det, inte ens kan verifiera. Det är en icke-fråga tills någon presenterar någorlunda trovärdigt material.
Citera
2016-04-05, 17:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hallowen
Men hur ska du ha det. Du har bestämt att det som NASA ger ut är fejk.

När du ska bevisa ett belägg som svar på frågor så är det tyngsta argumentet att NASA sagt det själv.

Det är väl inte så att du använder NASA när det passar din agenda och idiotförklarar dem när de talar emot. Det är nämligen ett problem när vissa efterfrågar listor på de forskare som gått ut och sagt att jorden är rund, det finns inte mer än i någon bisats, det beror på att det inte är en fråga det är ett flera 100 år faktum som ingen vettig person anser behöver förklaras.

Det som där emot hade varit intressant är om du kan plocka fram en lista på erkända forskare som hävdar att jorden är platt, för det hade varit en sensation.

Jorden är rund: Inget intresse

Jorden är platt : Alla vill veta mer

Förstå att det inte handlar om någon småsak utan en fråga som ställer all tidigare forskning i skuggan, så göm dig inte bakom ord. -tänka själv, - detta tror jag, - många säger.

Hoppas att du kan svara med fler än 2 rader och glöm inte listan.
Jag har aldrig påstått att jorden är platt.
Citera
2016-04-05, 17:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EddieCabot
Så ska den som påstår det bevisa det, vilket varken du eller någon annan i den här tråden klarat av. Hänvisar till "läckor" från NASA som du inte ens kan leta upp och inte nog med det, inte ens kan verifiera. Det är en icke-fråga tills någon presenterar någorlunda trovärdigt material.
Det finns en tråd om det.
Citera
2016-04-05, 17:25
Medlem
EddieCabots avatar
Citat:
Det finns en tråd om det.

Jaha men då så. Jorden är rund. Det finns en bok om det.
Citera
2016-04-05, 17:39
Medlem
madtops avatar
Citat:
Alla utom den från -72 är montage.

Att man sätter ihop bilder på delar av ett klot till en större del som visar hela klotet innebär inte att klotet är en pannkaka.

Du kan testa själv: Ta två bilder på ett äpple, den första bilden tar du så bara halva äpplet är med och den andra bilden tar du så den andra halvan av äpplet kommer med. Sedan kan du sätta ihop bilderna och resultatet kommer att bli en bild på ett äpple och inte ett päron.
Citera
2016-04-05, 17:43
Bannlyst
Frågan är ju varför det bara tagits 1 bild på jorden i sin helhet. Och följdfrågan blir naturligtvis varför man ska tro att den är äkta?
Citera
2016-04-05, 17:52
Medlem
Citat:
Jag har aldrig påstått att jorden är platt.

Rund alltså
Citera
2016-04-05, 17:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hallowen
Rund alltså
Det har jag heller aldrig påstått.
Citera
2016-04-05, 18:03
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Det har jag heller aldrig påstått.
Du har aldrig påstått att den existerar heller. Betyder det att du är öppen för möjligheten att jorden inte existerar? Eller är det bara just att jorden är rund som du inte tror på, utan att påstå det?
Citera
2016-04-05, 18:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekotte
Du har aldrig påstått att den existerar heller. Betyder det att du är öppen för möjligheten att jorden inte existerar? Eller är det bara just att jorden är rund som du inte tror på, utan att påstå det?
Jag påstår bara att det verkar som om den rådande modellen är så felaktig att det snart är dags för ett paradigmskifte.
Citera
2016-04-05, 18:09
Medlem
Citat:
Jag påstår bara att det verkar som om den rådande modellen är så felaktig att det snart är dags för ett paradigmskifte.

Ok.. VAD är fel?
Citera
2016-04-05, 18:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SamVimes
Ok.. VAD är fel?
Att man kan se fartyg som försvunnit under horisonten, bara man zoomar in med kameran.
Eller att corioliseffekten verkar selektiv.
Osv
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in