2018-09-29, 10:56
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boldogg
Belägg för att månlandningen skedde på riktigt tack! I lämplig tråd.
Låt mig veta när du börjar skriva i månlandningstråden, så ska du få bevis.

Citat:
Var kan jag beskåda den runda jorden?
I bilderna på kraftledningen och bron över sjön Pontrachain.
Citera
2018-09-29, 10:56
Medlem
Jazzils avatar
Citat:
Jo, jag har förklarat varför Polstjärnan styrker platt för dig och andra massor av gånger. Men i vanlig ordning så ogillade du svaret och på något sätt hade jag inte svarat dig och andra då.

Finner du det inte märkligt hur du och andra alltid måste ta till det här knepet: "du har inte svarat!"
Jag menar, du tror ju ändå på den runda modellen. Du tror ju att den är bevisad, jag vet att min platta modell inte är bevisad.

Nyss så sade madtop att jag inte svarat på hans frågor, jo sa jag, nej inte i ett och samma inlägg! Ridå!
Du måste ju känna som om din modell inte håller om du ständigt är tvungen att köra det tjat om att jag inte svarat. Då måste mitt svar besvära dig och din modell.

Jag blir lika förvånad varje gång, att ni inte ser det, att du/ni inte ser ditt eget beteende. Hur du blundar.

Det ända du har gjort är att förklara hur man kan visuellera hur gradtalet ändras genom ett valv över en platt yta.

Detta är inte att styrka en platt jord på något sätt. För vi ser ju att det inte går att tänka så i verkligheten.
För du glömmer hela tiden att ta hänsyn av matematiken.

Hela poängen med att använda Polstjärnan som hjälpmedel vid orientering på jordklotet är att jorden är ett klot.
Polstjärnan STYRKER ett klot samt STYRKER att jorden INTE är platt.
Citera
2018-09-29, 10:57
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ok, då förstår jag. Det innebär alltså det att du måste ljuga om vad jag har svarat och inte svarat på.
Det vet jag. Tack!

Du har aldrig svarat på hur du får ihop det faktum att radien i cirkeln är 10000km men dess omkrets bara är 40000km.
Citera
2018-09-29, 10:57
Medlem
boneheads avatar
Citat:
Därför att ni inte har det. Kom med nåt bättre än den uttjatade dyngan.
Kan du inget bättre än det?

Nu ljuger du ju igen. Varför? Det finns för alla att skåda. Bara att bläddra! Det enda uttjatade här är dina tafatta undanflykter och nu även uppenbara lögner. Kan du inte bättre än det?
Citera
2018-09-29, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Typiskt Ad-hoc-resonemang. Du hittar på en "förklaring" ur luften.
Går det att undersöka om dessa planterade minnen existerar?

Har vi sett kurvan? Nej. Vi har sett ett planterat minne, en trigger. Det kallas för ett super / hyper - sigill.
Håller du med om att vi sett kurvan i bilderna från sjön Pontrachain, men nu är det planterade minnen som på något vis triggas av någonting?[/quote]
Månlandning är ad hoc.
Mars rover landning är ad hoc.
Satelliter är ad hoc.

Inget av dem har skett. Inger bilder på den runda jorden finns, ad hoc alltihop.

Magi, s.k. super sigills är verkliga och används för att trigga bl a dig. Googla det, massor av människor använder det framgångsrikt.
Citera
2018-09-29, 11:02
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Månlandning är ad hoc.
Mars rover landning är ad hoc.
Satelliter är ad hoc.

Inget av dem har skett. Inger bilder på den runda jorden finns, ad hoc alltihop.
Nej, dessa stöds av bevis.

Citat:
Magi, s.k. super sigills är verkliga och används för att trigga bl a dig. Googla det, massor av människor använder det framgångsrikt.
Du vet alltså inte om det går att undersöka om ditt påstående är sant?
Ge exempel på någon av dem som använder det framgångsrikt.
Citera
2018-09-29, 11:03
Medlem
madtops avatar
Citat:
Jo, det har jag verkligen.

Du kan hålla på att svamla bäst du vill men faktum kvarstår att våra observationer av Polstjärnan med all tydlighet visar att jorden inte är platt.

Du har inte, och kommer aldrig, lyckas förklara våra observationer av Polstjärnan.
Senast redigerad av madtop 2018-09-29 kl. 11:08.
Citera
2018-09-29, 12:16
Medlem
Jazzils avatar
Citat:
...
Satteliter är ad hoc.
...
Inget av dem har skett.
...

Berätta vad jag riktar in parabolerna mot, paraboler som har en extremt smal ”mottagningsvinkel”. För jag får ju uppenbart in signaler från något.

Och vad är det jag ser kommer flygande på himmelen, något som jag i förväg kan veta kommer. Info som alla kan få, även du.

Och varför fanns dessa flygande saker inte före ca 1960?

Nu gör du det igen, DU kommer med ett påstående att satelliter inte finns. Vad BYGGER du det på? Vad är det som överhuvudtaget ens pekar på att satelliter inte finns????
Citera
2018-09-29, 13:30
Medlem
Citat:
Stanley Kubricks film månlandningen, som du tror är på riktigt, är ju också en saga. Den bibliska sagan går ju åtminstone att observera i verkligheten. Månlandningen går ju bara att se i Kubricks film.

Filmsekvenserna från Kubricks film 2001 visar anomalier genom hur dammet uppför sig vid landning. Det är inte i vakuum och jordgravitation.
Likaså är mån landskapet inte korrekt utan visas så som man trodde att det såg ut vid tiden för filmproduktionen.
Filmer från Apollo landningar är jämfört med Kubricks film annorlunda och visar att dammet befinner sig i vakuum och 1/6 av jordgravitationen. Månlandskapet visar ett av mikrometeoriter eroderat månlandskap utan skarpa kanter som man först trodde.
Så nej det finns inga grunder för att tro att Kubrick skulle ha gjort filmsekvenserna från Apollo uppdragen.
Och vad menar du egentligen med att 'Den bibliska sagan går ju åtminstone att observera i verkligheten' ?
Citera
2018-09-29, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jazzil
Det ända du har gjort är att förklara hur man kan visuellera hur gradtalet ändras genom ett valv över en platt yta.

Detta är inte att styrka en platt jord på något sätt. För vi ser ju att det inte går att tänka så i verkligheten.
För du glömmer hela tiden att ta hänsyn av matematiken.

Hela poängen med att använda Polstjärnan som hjälpmedel vid orientering på jordklotet är att jorden är ett klot.
Polstjärnan STYRKER ett klot samt STYRKER att jorden INTE är platt.
Att navigera med stjärnor, himlakroppar:
- observatören föreställer sig himlen som sfär med ljus fästade på den. Inga avstånd finns till ljuspunkterna.
- observatören föreställer sig jorden, havet, som ett horisontalplan. Horisontalplan.
Citera
2018-09-29, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Du har aldrig svarat på hur du får ihop det faktum att radien i cirkeln är 10000km men dess omkrets bara är 40000km.
Hur vet du att radien är det? Då måste du ju först ha bevis för att jorden är rund, och det har ju du inte.
Ditt resonemang är således spekulativt.
Citera
2018-09-29, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Du kan hålla på att svamla bäst du vill men faktum kvarstår att våra observationer av Polstjärnan med all tydlighet visar att jorden inte är platt.

Du har inte, och kommer aldrig, lyckas förklara våra observationer av Polstjärnan.
Helt riktigt. Globjordens observationer av Polstjärnan går inte att förklara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in