2018-06-18, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tlk00
Så bara för att inte Photoshop fanns just 1972 kunde man inte redigera bilder?

Du tror att man hade teknologin till att flyga ut i rymden men inte redigera bilder?

Intressant.
tlk00, så NASA hade superduper datorer redan då?
Som de gömt för alla?

Citat:
Ursprungligen postat av boldogg
Här har du bevisen som förklarar WGS84 lögner.
https://fecore.org/

Tack för den exakta länken.

Välkommen tillbaka.

Kan vi ta ett snack angående flygrutter runt den 'platta' och 'glob' jorden?
Citera
2018-06-18, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boldogg
Salton Sea Curvature test - globjordare visar att jorden är platt

I nedan länkade videor beskrivs ett test som utfördes av en grupp som kallar sig IIG, Independant Investigations Group. Gruppen kallar sig skeptiker och syftet med testet var att bevisa att jorden är ett klot. Testet misslyckade att visa på jordens sfäriska form, istället visade att jorden är platt.

Testet genomfördes med att observatörer befann sig på varsin om sjön Salton Sea i Kalifornien varvid den ena skulle se väderballonger som hissades upp. Dock så hade observationsplatsen svårt att lokalisera platsen där ballongerna befann sig. Plattjordare på platsen kunde dock avhjälpa problemet med Facetime och ballongerna kunde observeras då de befann typ 1,5 m över markytan.

Alltså, ett test genomfört av globjordare som visar att jorden är platt.

Testet
https://www.youtube.com/watch?v=03MmqXUeHxg

Youtubekanalen Jeranism kommentar.
https://www.youtube.com/watch?v=z0AyWu18PD0

Kameran P900?
https://www.metabunk.org/stand-up-to-detect-the-curve-of-the-earth.t8364/
Tyvärr så går det inte att länka bilder, men intressant artikel ok kurvatur eller icke.
Citera
2018-06-18, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
tlk00, så NASA hade superduper datorer redan då?
Som de gömt för alla?

Sen när behövs det en "superduper" dator från NASA för att redigera en bild?
Citera
2018-06-18, 20:38
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tlk00
Sen när behövs det en "superduper" dator från NASA för att redigera en bild?
För att framställa en bild som ”Blå pärlan” 1972 utan att den hade avslöjats så skulle det krävts en hemlig superdator. Vet du hur datorgrafik såg ut 1972 på mer normala datorer. Det var på sin höjd svartvita streckgubbar.
Citera
2018-06-18, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av poppilo
Men jag ber dig sluta snacka om solen eller horisonten o vad det nu är för skit, kom inte med sånt bullshit köper liksom inte det, allt handlar om gravitationen, den finns INTE, kan ni foliehattar begripa det, utan gravitaitonen ingen rund jord.

Vad är det man ska bevisa att gravitaitonen inte finns, det är ni som påstår det är en kraft då är det för helvete ni som ska bevisa det!
Enkelt att bevisa: Släpp en sten, den börjar röra sig mot marken. Det bevisar att stenen påverkas av en kraft. Vetenskapen och nära nog alla människor kallar den kraften för gravitation. Alltså finns gravitation.

Varsågod och försök motbevisa det - ingen har lyckats hittills.

Edit: Jag undrar hur många gånger det här beviset har dragits i den här tråden. Utan att någon plattjording har kunnat säga emot med något vettigt resonemang.
Senast redigerad av pewana 2018-06-18 kl. 21:56.
Citera
2018-06-18, 21:58
Medlem
Citat:
Ni fattar inte. Platta jorden är en universell hemlighet, alla länders höjdare ingår i detta hemliga grupp att hålla platt jord hemligt, medlemmar från alla länder på jorden jobbar ihop o vilseleder oss medborgare,
Bevisa det, tack!
Citera
2018-06-18, 22:04
Medlem
poppilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pewana
Enkelt att bevisa: Släpp en sten, den börjar röra sig mot marken. Det bevisar att stenen påverkas av en kraft. Vetenskapen och nära nog alla människor kallar den kraften för gravitation. Alltså finns gravitation.

Varsågod och försök motbevisa det - ingen har lyckats hittills.

Edit: Jag undrar hur många gånger det här beviset har dragits i den här tråden. Utan att någon plattjording har kunnat säga emot med något vettigt resonemang.
Att stenen faller mot marken är ingen jävla kraft. Givetvis ramlar den ner till marken det är sund förnuft o ganska logiskt, varför måste det vara en kraft som påverkar detta? Kastar jag en sten i luften åker den uppåt, givetvis faller den ner på marken sen det är för att jag inte kastat tillräckligt hårt.

Alltså finns inte gravitation.
Citera
2018-06-18, 22:07
Medlem
Citat:
Att stenen faller mot marken är ingen jävla kraft. Givetvis ramlar den ner till marken det är sund förnuft o ganska logiskt, varför måste det vara en kraft som påverkar detta? Kastar jag en sten i luften åker den uppåt, givetvis faller den ner på marken sen det är för att jag inte kastat tillräckligt hårt.

Varför faller den öht, om man bara släpper den?
Citera
2018-06-18, 22:16
Medlem
Citat:

Vem har undervisat alla stenar i världen i "sund förnuft" och logik, så att de vet att de ska falla med en acceleration på 9,81 meter per sekundkvadrat?
Med sådant trams motbevisar de inte Newtons rörelselagar!

Stenen du kastar uppåt vänder sedan ner mot jorden för att den påverkas av samma kraft - den vi andra kallar gravitation.

Som vanligt ger du inte ett enda argument, du bara tramsar.
Citera
2018-06-18, 22:30
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Horisonten har ingenting med om jorden är rund eller platt, bara för att det ser runt ut vid horisonten betyder inte att jorden är rund, ni har ju inte ens varit på horisonten, asså är ni så här tröga på riktigt eller spelar ni?
Hur kommer det sig att horisonten döljer solen?
Om jorden vore platt och solen cirkulerar ovanför, då skulle den aldrig döljas.
Jag är på horisonten hela tiden, för någon som är tillräckligt långt bort.

Vad är horisonten enligt dig?
Hur kommer det sig att det blir en kant på exakt det avstånd som exakt matchar globjordens storlek?
Citera
2018-06-18, 22:42
Medlem
poppilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Hur kommer det sig att horisonten döljer solen?
Om jorden vore platt och solen cirkulerar ovanför, då skulle den aldrig döljas.
Jag är på horisonten hela tiden, för någon som är tillräckligt långt bort.

Vad är horisonten enligt dig?
Hur kommer det sig att det blir en kant på exakt det avstånd som exakt matchar globjordens storlek?
Horisont har inget med curves att göra, det är ett naturligt fenomen att att jorden täcker solen, det är så vi ser visuellt helt enkelt, det är våra ögon som luras. Tro inte på allt du ser.
Citera
2018-06-18, 23:18
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Horisont har inget med curves att göra, det är ett naturligt fenomen att att jorden täcker solen, det är så vi ser visuellt helt enkelt, det är våra ögon som luras. Tro inte på allt du ser.
Jorden täcker solen? Bra att du äntigen insett att jorden är rund.
Om jorden vore platt och solen cirkulerar ovanför, då skulle jorden aldrig täcka solen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in