Citat:
Ursprungligen postat av
Kungadolf
För att gravitationen ska vara sann/bevisad. Krävs det vetenskap på detta, alltså, ord har ingen betydelse när det kommer till vetenskap - ni verkar inte fatta detta.
Så istället för att bolla runt med ord som ni är mycket duktiga på, ge mig demonstrationerna, ge mig vetenskapen på gravitationen och alla alternativ ideer.
1. Vetenskapen på gravitationen borde det flockas av. Men i verkligheten är det tvärtom. Sedan så känns några tester av detta inte riktigt helt pålitligt, dvs slutsatsen etc kanske är lite för vag.
2. Vetenskapen på alternativ ideerna borde det också flockas av, det gör det inte. Det är exakt så man gör vetenskap, man låter datan/testerna/demonstrationerna tala för sig - Åsikter har noll mening.
Så visa mig detta om gravitationen, istället för att ge mig tomma ord som har noll betydelse i vetenskap.
OCh för att vara tydlig, det madtop skickar som "vetenskap" är långt ifrån tillräckligt. Cavendish-experimentent gjort av amatörer som inte kan tänka kritiskt. Som inte gör testet 1-1.
Dessa test är inte vetenskapsbaserade i sig, för det krävs fler kvalitets tester på gravitationen, inte bara så nära 1-1 av cavendish som möjligt utan även fler varianter på det. Också krävs det massvis av vetenskap på alternativ ideerna. Quantity och kvalitet. Snackar inte om ypperlilga 2-3 tester som ni tror räcker.
Men det var ett ohyggligt tjat om demonstrationer.
Vad du inte verkar begripa är att hela din omgivning är full av demonstrationer av gravitation. Att vågen ger utslag är en demonstration. Att vågen ger samma utslag i en skärmbur är en annan demonstration.
Din massiva okunskap om såväl elektricitet som krafter innebär inte att det inte finns några demonstrationer, det innebär bara att du inte begriper att hela din omgivning är full av demonstrationer.