Citat:
Ursprungligen postat av
Sebban
Varför göra det så svårt? Man behöver knappast hyra en pingviner, Det är blandat kompott av medvetet vilseledning med fejkade bilder och ärligt skrivna upplevelser med äkta bilder. De som skriver om sina upplevelser i Antarktis har antagligen varit på ögrupper eller landtungor som sticker ut från själva Antarktis. Har inte förnekat att det går resor till Antarktiska ”skärgårdar”, det är snarare tvärtom. Har försökt få fram att de resor som anordnas är inte till själva Antarktis utan till öar och landtungor utanför Antarktis.
Så alla bilderna på folk vid själva polen är fake enligt dig?
Och ditt enda bevis är att du säger att det är så?
Resorna man kan boka till själva "nollpunkten" - går de till en helt annan plats eller hur tänker du att det går till? Om jag t.ex. bokar någon av dessa resor:
Experience the ultimate destination - the South Pole - where all 360 lines of longitude meet and in a few steps you can walk around the world
SPF1 Dec 7 2016 Dec 12 2016 6 days $48,150 Available
SPF2 Dec 12 2016 Dec 18 2016 7 days $48,150 Available
SPF3 Dec 29 2016 Jan 3 2017 6 days $48,150 Available
Kommer de säga att det är fullt på planet? Kanske att jag är för fet för att få följa med? Vad har de för undanflykter för att inte låta någon få följa med? Kanske de kommer hem och hypnotiserar mig så jag TROR att jag varit där?