2016-04-01, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SamVimes
Ok.. & alla som har en smartphone med sig blir lurade av BIG ILLUMINATI?
Tänker du på GPS triangulering? Tror knappast att mobiler funkar där.
Citera
2016-04-01, 10:47
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebban
Varför göra det så svårt? Man behöver knappast hyra en pingviner, Det är blandat kompott av medvetet vilseledning med fejkade bilder och ärligt skrivna upplevelser med äkta bilder. De som skriver om sina upplevelser i Antarktis har antagligen varit på ögrupper eller landtungor som sticker ut från själva Antarktis. Har inte förnekat att det går resor till Antarktiska ”skärgårdar”, det är snarare tvärtom. Har försökt få fram att de resor som anordnas är inte till själva Antarktis utan till öar och landtungor utanför Antarktis.

Så alla bilderna på folk vid själva polen är fake enligt dig?
Och ditt enda bevis är att du säger att det är så?

Resorna man kan boka till själva "nollpunkten" - går de till en helt annan plats eller hur tänker du att det går till? Om jag t.ex. bokar någon av dessa resor:
Experience the ultimate destination - the South Pole - where all 360 lines of longitude meet and in a few steps you can walk around the world
SPF1 Dec 7 2016 Dec 12 2016 6 days $48,150 Available
SPF2 Dec 12 2016 Dec 18 2016 7 days $48,150 Available
SPF3 Dec 29 2016 Jan 3 2017 6 days $48,150 Available

Kommer de säga att det är fullt på planet? Kanske att jag är för fet för att få följa med? Vad har de för undanflykter för att inte låta någon få följa med? Kanske de kommer hem och hypnotiserar mig så jag TROR att jag varit där?
Citera
2016-04-01, 10:51
Medlem
Citat:

GPS funkar överallt.
Behövs ingen mobiltäckning.
Citera
2016-04-01, 10:52
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

Mobiler lär knappast funka att ringa ifrån men GPS-triangulering är inga problem på någon av polerna.
Citera
2016-04-01, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Så alla bilderna på folk vid själva polen är fake enligt dig?
Och ditt enda bevis är att du säger att det är så?

Resorna man kan boka till själva "nollpunkten" - går de till en helt annan plats eller hur tänker du att det går till? Om jag t.ex. bokar någon av dessa resor:
Experience the ultimate destination - the South Pole - where all 360 lines of longitude meet and in a few steps you can walk around the world
SPF1 Dec 7 2016 Dec 12 2016 6 days $48,150 Available
SPF2 Dec 12 2016 Dec 18 2016 7 days $48,150 Available
SPF3 Dec 29 2016 Jan 3 2017 6 days $48,150 Available

Kommer de säga att det är fullt på planet? Kanske att jag är för fet för att få följa med? Vad har de för undanflykter för att inte låta någon få följa med? Kanske de kommer hem och hypnotiserar mig så jag TROR att jag varit där?

Ja, alla bilder som påstås visa folk vid, det du kallar nollpunkten, är fejkade eller tagna nån annanstans. Det finns ingen nollpunkt. Du kan säkert komma med en flygresa till ”nollpunkten” men det blir inte dit och du har ingen möjlighet att kolla om deras påstående stämmer. Men folk som har åkt flygturen kommer att vara övertygade om att dom har varit vid ”nollpunkten. Det finns individer som tjänar stora pengar på lögnerna. Du har själv länkat till en filmad flygresa till Antarktis. Kolla!
Citera
2016-04-01, 11:11
Medlem
Citat:
GPS funkar överallt.
Behövs ingen mobiltäckning.

Där har du helt fel!
Citera
Medlem
Citat:
Ja, alla bilder som påstås visa folk vid, det du kallar nollpunkten, är fejkade eller tagna nån annanstans. Det finns ingen nollpunkt. Du kan säkert komma med en flygresa till ”nollpunkten” men det blir inte dit och du har ingen möjlighet att kolla om deras påstående stämmer. Men folk som har åkt flygturen kommer att vara övertygade om att dom har varit vid ”nollpunkten. Det finns individer som tjänar stora pengar på lögnerna. Du har själv länkat till en filmad flygresa till Antarktis. Kolla!

Stora pengar? På att fejka att jorden skulle vara rund menar du?
Citera
Medlem
Citat:
Där har du helt fel!

Vi väntar på belägg....
Citera
2016-04-01, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Mobiler lär knappast funka att ringa ifrån men GPS-triangulering är inga problem på någon av polerna.
Vad använder mobilen till triangulering?
Citera
2016-04-01, 11:15
Medlem
Citat:

Signaler från gps satelliter... https://sv.wikipedia.org/wiki/Global_Positioning_System
Citera
2016-04-01, 11:17
Medlem
Citat:

Satelliter som roterar runt jorden.
Citera
2016-04-01, 11:31
Medlem
Citat:
Signaler från gps satelliter... https://sv.wikipedia.org/wiki/Global_Positioning_System
Visste att nån skulle komma med tramset om satelliter och det måste ju stämma eftersom det står så på Wikipedia och dom säger det på teve. Det finns inga satelliter i verkligheten bara i er fantasivärld.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in