2016-03-17, 12:05
Medlem
Sadomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyra20

När man kollar på stjärnor borde dom försvinna från himlen ner under horisonten istället åker dom runt i en cirkel i den synliga himlen, googla 24 hour star trail

Läs på om polcirkeln. Är man norr om polcirkeln på vintern och tittar mot polstjärnan så kan man observera stjärnor som rör sig i en cirkel runt den. Är man längre söder ut så går stjärnor upp och ner på himlen i takt med jordens rotation. Polstjärnan är kvar i norr men den försvinner när solen går upp.
http://apod.nasa.gov/apod/image/1602/Everest-MaunaKea-Chimborazo-1800x600-cp8.jpg

Citat:
det borde vara olika stjärnor i himlen på natten och dagen, det borde vara olika stjärnor i himlen varje halvår när vi är på andra sidan solen istället är det exakt samma stjärnor natt, dag och på olika ställen i jordens cirkel runt solen

Det stämmer. Det är olika stjärnor på himlen på sommaren som på vintern. Jag blir alltid lite ledsen när det börjar närma sig sommaren och fina Orion, min favorit, försvinner... (Orion är en vinterkonstellation. )
Citera
2016-03-17, 15:10
Medlem
Citat:
om jorden var rund skulle:
flygplan behöva åka neråt mot marken ca 800 meter / minut för att hålla sig längs kurvan men så är det inte, dom åker rakt fram även om dom flyger till "andra sidan" jorden

ett flygplan från Sydafrika som åker till Australien skulle kunna åk raka vägen eller åtminstone inte behöva åka en omväg istället måste den åka ända upp till indien för att tanka (om jorden är platt så ser man att det är en raksträcka istället för en omväg)

27 000 meter upp i luften med en kamera ska man inte bara kunna se jordens kurva, men horisonten ska vara neråt från ens perspektiv också istället är den i ögonhöjd och horisonten är helt rak

När man kollar på stjärnor borde dom försvinna från himlen ner under horisonten istället åker dom runt i en cirkel i den synliga himlen, googla 24 hour star trail

det borde vara olika stjärnor i himlen på natten och dagen, det borde vara olika stjärnor i himlen varje halvår när vi är på andra sidan solen istället är det exakt samma stjärnor natt, dag och på olika ställen i jordens cirkel runt solen

det längsta man kan se i havet är 24 mil (notre dame från havet) vad man kan bevisa och så långt borta ska notre dame vara ungefär 1,6 km under horisonten
den rakaste sträckan på jorden är The salt flats i Bolivia på 16 mil när andra sidan egentligen borde vara 1.2 km under horisonten så är det nästan helt platt

när fartyg åkte till sydpolen för att utforska vill dom åka runt hela kontinenten, istället för att dom åkte längs kusten åt höger med land också till höger om dom åkte dom till vänster med land till höger om dom, sydpolen omringar alltså jorden med nordpolen i mitten, precis som man alltid har trott tidigare

om månen reflekterade solljus så skulle det vara samma slags ljus, istället är har solen varmt ljus och månen kallt ljus, om du lägger 2 likadana objekt ute, 1 i skuggan och 1 i månljuset så blir den i månljuset kallare än den i skuggan

enligt "vetenskapen" så är månen 400 gånger närmare än solen men också 400 gånger mindre än solen, eftersom dom är samma storlek i himlen var dom tvungna att komma med den lögnen.

https://www.youtube.com/watch?v=sb5kDVdPx84&ebc=ANyPxKo5Xwi_uP46o2pnXn09Jk 9UV_8UiQR6l-OJ6ez33VXp-t2DJpPDuRY41hlZW6IculcumKwupfkgwAAYgQll_LLcB6EQ Tw

https://www.youtube.com/watch?v=O2tG8PGySVI

NASA är ett stort skämt, alla astronauter är antingen jesuiter eller frimurare och NASAs videor är ganska enkla att "debunka".

https://www.youtube.com/watch?v=DYeyrTAzmTM&list=PLWwx2iEsvzaikOfkRTXCK1Z8 -c44GbFDi

https://www.nasa.gov/mission_pages/cassini/whycassini/jpl/cassini20131112.html#.Vun0beLhDcs
Ganska uppenbart att det är en CGI bild.

Det enda folk har att komma med till att jorden är en glob är NASAs bilder och videor, det går inte att använda den vetenskapliga metoden för att bevisa det, om man använder den vetenskapliga metoden så kommer man fram till motsatsen, att jorden är platt och att solen och månen är samma storlek och åker runt jorden.

Man kan också triangulera hur långt upp solen är, finns flera videor på youtube.

Om man har ett öppet sinne i form av att inte ta för givet att jorden är en glob som snurrar runt solen så blir det uppenbarn ju mer man forskar om ämnet att vi står still och att jorden som vi känner till inte är en glob.

Jag brukar inte tycka synd om personer som vill kunna saker men inte har en susning, som om det inte räckte så kommer du med egna teorier som fullständigt smulas isönder. Tror aldrig jag har sett någon bli så avklädd.

Men de som har kommenterat tycker jag har en bra ton och svarar på ett bra sätt. Chansa och PM till någon av dem som du skulle vill veta mer om.
Citera
2016-03-17, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sadoman
Det stämmer. Det är olika stjärnor på himlen på sommaren som på vintern. Jag blir alltid lite ledsen när det börjar närma sig sommaren och fina Orion, min favorit, försvinner... (Orion är en vinterkonstellation. )
Lyckliga du, här i norra Sverige är det så ljust på sommaren att det syns inga stjärnor. På grund av att jorden är ett klot är solen uppe 23 timmar vid midsommar. Om jorden var platt hade jag också kunnat se stjärnor under sommaren.
Citera
2016-03-17, 16:39
Medlem
Sadomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rayjoh
Lyckliga du, här i norra Sverige är det så ljust på sommaren att det syns inga stjärnor. På grund av att jorden är ett klot är solen uppe 23 timmar vid midsommar. Om jorden var platt hade jag också kunnat se stjärnor under sommaren.

Så du menar att dagen, och natten, är olika långa beroende av var på jorden man befinner sig? Men hur är det möjligt? Jorden är ju platt. Då skulle ju dagarna vara exakt lika långa över hela Jorden...
Citera
2016-03-17, 17:42
Medlem
groovesnuss avatar
Citat:
Du tror säkert att politiker vill väl och Rothschild och company är vänliga människor

Allt är korrupt och NASA aka freemason/jesuit scam-club har lurat det amerikanska folket på triljoner dollar och gett dom CGI bilder.

Har du funderat på hur stor och gammal en konspiration om en rund jord måste vara? Herregud, det är en konspiration som hållits vid liv i sådär 500 år utan att någon pratat bredvid munnen, redan Gallileo måste ju ha varit med.

Man kan också fundera på syftet. Varför lägger judarna/frimurarna ner sån enorm energi på att lura i folk att jorden är rund? Vad tjänar dom på det egentligen?
Citera
2016-03-17, 18:18
Medlem
Det här med solförmörkelse är svårt att förstå. Hur kan det ske så "perfekt" när det är rotation mellan jorden och månen.

Sen en annan sak också angående stjärnorna vi ser.
Hur kommer det sig att vi ser samma stjärnor flera hundra år efter när jorden är ständigt i rörelse, solsystemet och galaxen likaså??
Citera
2016-03-17, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sing-Sing
Sen en annan sak också angående stjärnorna vi ser.
Hur kommer det sig att vi ser samma stjärnor flera hundra år efter när jorden är ständigt i rörelse, solsystemet och galaxen likaså??
På grund av de stora avstånden. Här ser du en video som visar hur Ursa Major ändrar sig med tiden.
https://www.youtube.com/watch?v=txJH8RlIoXQ
Citera
2016-03-18, 10:55
Medlem
Sadomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sing-Sing
Det här med solförmörkelse är svårt att förstå. Hur kan det ske så "perfekt" när det är rotation mellan jorden och månen.

Så perfekt är det inte. Hade det varit "perfekt" hade vi haft en solförmörkelse i månaden. Det har vi inte. Månens bana har ett "fel" på 5 grader. Dessutom är månens bana elliptiskt vilket orsakar "imperfekta" solförmörkelser som de här:
http://apod.nasa.gov/apod/image/1404/ASE_McCarty3-3.jpg
http://apod.nasa.gov/apod/image/0901/RingOfFire_mammana_big.jpg
Citera
2016-03-18, 14:22
Medlem
withnonames avatar
Om Jorden är platt varför har prickskytten såna problem med rotation?

Coriolis effekten
Citera
2016-03-18, 22:33
Bannlyst
Jag har följt flat earth de senaste månaderna. Jag är inte helt övertygad att jorden är 100 % platt, men jag är däremot överygad att jorden inte är ett klot med ca 40000 km omkrets.

Hur förklarar ni globalister att man på långa avstånd, över kullen om man så vill, kan se saker som inte borde gå att se på en glob? (Med vetenskapens matematik dessutom.) Är svaret att ljuset böjer sig vill jag se något som styrker detta.

Vidare vill jag att den som läser detta och fortfarande tror att jorden är ett klot ställer sig frågan: Hur vet jag det? Inte bara tror, utan verkligen vet?
Citera
2016-03-18, 23:00
Medlem
Sadomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wombAwpmbA
Hur förklarar ni globalister att man på långa avstånd, över kullen om man så vill, kan se saker som inte borde gå att se på en glob?

Som vad? Flygplan och moln som, i fjärran, verkar slicka horisonten trots att de befinner sig tusentals meter över marken?

Citat:
Vidare vill jag att den som läser detta och fortfarande tror att jorden är ett klot ställer sig frågan: Hur vet jag det? Inte bara tror, utan verkligen vet?

Tidszoner.
Citera
2016-03-18, 23:12
Medlem
madtops avatar
Citat:

QR64.

Och ett något längre svar: läs tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in