Citat:
Ursprungligen postat av
Kungadolf
Men du förstår inte ens perpektivet. Jag säger till dig att det är perpsektivet som gör så att solen kommer närmre och närmre horisonten ju längre bort solen åker. Men du vill inte ens förstå detta.
Som sagt, det är totalt meningslöst och diskutera med folk som er.
Börjar snart bli arg på dig. Vi försöker igen: Det är DU som inte förstår vad perspektiv är.
Perspektivet kan INTE sänka ner solen, perspektivet kan INTE dölja något, perspektiv kan INTE böja ner solens höjd så den hamnar nedanför horisonten.
Perspektiv är ENBART ett sätt att förklara/visa den tredimensionella verkligheten på ett tvådimensionellt media (papper, skärm, våra ögon).
Perspektiv är inte en naturlag, det är inget fysiskt, den finns inte den tredimensionella verkligheten utan enbart i den tvådimensionella "bilden".
EDIT: Du måste förstå hur högt upp solen är även på den platta modellen. Jag har t.o.m visat en bild på hur högt upp den är mitt i natten klockan 00:00 i England.
Gör en egen skalenlig modell, vad är det som hindrar dig???? Gå ut och rita upp en cirkel på en grusplan som är 20 meter i diameter. Se detta som ekvatorn på den platta jorden. Den är så skalenlig (20.000 km). Sätt en boll på en 4.8 meter hög pinne.
Sätt denna pinne på ena änden av cirkeln. Du lägger dig på marken med kinden mot marken. Tittar med ögat närmast marken. Ser du bollen??? Har "perspektivet" flyttar ner bollen nära marken??