Citat:
Ursprungligen postat av
Kungadolf
Jag fattade att du tyckte det var relevant, min fråga var mer vart ser man solen i videon, och hur tolkar du när man ser solen.
Man skickar inte en jävla video och sedan låter personen leta upp själv, skriva tidpunkten är för fan det minsta man bör göra om man har någon intelligens överhuvudtaget.
Vad är det för tidpunkter du pratar om? Vilken video?
Jag har skickat en länk om lite information om världsrekordet på högsta balongfärden.
Fanns det en video på den sidan? I så fall är det inget jag har kollat på.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kungadolf
Och varför i helvete sätter du solen på 39,000 km höjd?
Lär dig om perspektivet innan du börjar gå in i saker du inte fattar ett skit om och gör korkade slutsatser.
Vi försöker igen... suck...
Jag testar sätta solen på 39 km höjd för där är världsrekordet på högsta balongfärden.
Vi kan ju då förstå att solen måste vara högre än 39 km.
För annars hade vi ju kunnat åka upp till solen med en ballong och utforska solen rent fysiskt.
Men även vid 39 km höjd ser jag solen klockan 00:00 i England.
Och detta är ju ett stort problem för plattjordsmodellen, tycker du inte det?
Förstår du nu? Eller?
Citat:
Ursprungligen postat av
Kungadolf
Och sedan att du ser solen från England. Har du något vett nånstans så skriver du lite detaljer.
Vilken nivå är du på? VART ÄR SOLEN PÅ KARTAN? Är det de röda strecket eller den lilasaken? Kan du för i helvete skriva tydligt så man fattar exakt vad som förssigår. Är det för svårt för dig tycker du?
Solen är ovanför ekvatorn, du kan se den på min bild... en gul lampa...
Den är ovanför ekvatorn så långt ifrån kameran som det går. Där den är i verkligheten kl 00:00 Engelsk tid.
Kameran är 2 meter ovanför marken. Du ser kameran, den är grön, ovanför England.