Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2007-03-11, 23:28
Medlem
Ja, jag kan/har valt att inte droga på ett antal månader (inte ens alkohol försen om nån månad), vilket har varit en stor del av mitt liv, men hur gör jag nu? Jag har fan inte en aning om hur en "vanlig" person spenderar tiden, jag dör av tristess. Pallar inte med skolan heller av mina anledningar så under dessa månader kommer jag bara sitta hemma. Någon som har några visa råd att ge?
Citera
2007-03-11, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jack n' coke
Ja, jag kan/har valt att inte droga på ett antal månader (inte ens alkohol försen om nån månad), vilket har varit en stor del av mitt liv, men hur gör jag nu? Jag har fan inte en aning om hur en "vanlig" person spenderar tiden, jag dör av tristess. Pallar inte med skolan heller av mina anledningar så under dessa månader kommer jag bara sitta hemma. Någon som har några visa råd att ge?
Börja spela något online spel, typ CS eller WoW.
Citera
2007-03-11, 23:36
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay_Easton
Börja spela något online spel, typ CS eller WoW.
Nästintill ett större fördärv än droger.
Använd hellre tiden till att aktivera dig ute. Idrott, motion eller allmänt sällskapande med andra människor. När du väl återgår till drogernas förlustelse kommer du ha en annan livssyn.
Citera
2007-03-11, 23:36
Medlem
börja träna.
förstås ka nbli som en drog det också menmen är ju itne så självdestruktivt iallafall
Citera
2007-03-11, 23:37
Medlem
kultingens avatar
Träna? Har själv börjat springa och gå hela dagarna... Passar inte alla men mig gjorde det i alla fall.
**
Jaha det var ju en del som hann en minut innan mig...
Citera
2007-03-11, 23:40
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Nästintill ett större fördärv än droger.
Ja, World Of WarCraft räknas väl som en drog?? Det tycks ju vara lättare att bli torsk på det än på crack! Och Counter-Strike är en fulvariant av Action Quake 2 med namnet stulet från ett tilläggspaket till Red Alert, och dödar säkerligen hjärnceller snabbare än om man boffar bensin...

Nä, skriv på FB istället... Det är mycket intellektuellt stimulerande och inte alls beroendeframkallande (jag kan sluta när jag vill, men just nu vill jag inte!)...
Citera
2007-03-11, 23:52
Medlem
Zumas avatar
Dataspel verkar inte vara nån bra idé, lätt hänt att folk blir feta på kuppen.. Och vem vill va fet? Börja spela nåt instrument kanske? Läs, kolla filmer...
Citera
2007-03-11, 23:57
Medlem
Resistances avatar
Du kan ju börja att se på dokumentärer. Det är väldigt roande och man lär sig en hel del. Man kan slå ihjäl ett antal timmar på det om man hittar ett ämne som man tycker är intressant.
Citera
2007-03-12, 00:02
Medlem
Jag har faktiskt börjat plinka lite på en elgura jag införskaffat, men det kan man ju inte göra hela dagarna, har dessutom planerat att börja träna 2-3 ggr i veckan, men resten av tiden då?

Dokumentärer lät som ett vettigt alternativ, men vart kan man hitta såna tro? Har faktiskt tidigare varit intresserad av bl a vissa krig (främst i asien, vietnamkriget m m) innan drogerna tog över som passion.

Datorspel har jag redan slösat en allt för stor del av min uppväxt på, dessutom så spelar jag lite från och till, men tror inte det skulle vara speciellt bra för mitt psykiska eller fysiska välmående att snöa in mig på det igen!

Tack för tipsen i övrigt, fortsätt gärna brainstorma
Citera
2007-03-12, 00:02
Medlem
cxzs avatar
Som Zuma sa typ. Är du musikalisk så engagera dig i det. Lär dig ett instrument, lär dig teori, skriv musik.
Citera
2007-03-12, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cookie_dough
Jag har faktiskt börjat plinka lite på en elgura jag införskaffat, men det kan man ju inte göra hela dagarna, har dessutom planerat att börja träna 2-3 ggr i veckan, men resten av tiden då?
Vill du bli riktigt duktig så tar det grymt lång tid. Har du intresset, så fortsätt plinka, man blir aldrig fullärd.

Träna är nog ett bra tidsfördriv, ja.

Ditt intresse för krig kan du ju fördjupa dig i hur mycket som helst. Det finns mig veterligen hur många böcker och filmer som helst i det ämnet.

Du skrev att du har valt att inte droga dig, en naturlig följdfråga blir då - varför? Inte för att det har något att göra med din frågeställning, men man vill ju veta ändå, hehe.
Citera
2007-03-12, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cxz
Som Zuma sa typ. Är du musikalisk så engagera dig i det. Lär dig ett instrument, lär dig teori, skriv musik.

Hur vet man att man är musikalisk? Har som sagt börjat klinka på det enda jag minns från grundskolan när jag lärde mig spela introt till sweet dreams, och har ingen aning om hur jag lär mig tabs på nätet, hur kmr jag igång?

Och nemesis, tro mig, jag flashbackar så det räcker och blir över!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in