• 1
  • 2
2007-03-11, 13:34
Medlem
BWUH?!

Inget om serien 300? Det borde ju fullkomligen forsa ut en massa trådar om denna serie nu när filmen är runt kröken... Så vad tycker ni? Bra eller anus? Själv älskar jag Frank Miller. Sin City var ju superbra. Diskutera mera.
Citera
2007-03-11, 14:25
Medlem
Vagabondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeatballClock
BWUH?!

Inget om serien 300? Det borde ju fullkomligen forsa ut en massa trådar om denna serie nu när filmen är runt kröken... Så vad tycker ni? Bra eller anus? Själv älskar jag Frank Miller. Sin City var ju superbra. Diskutera mera.

Trailern ser cool ut. Sin City goes ancient.

Undrar dock inte om de persiska monstren är lite overkill? Men men, det återstår att se.
Citera
2007-03-11, 14:39
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Filmen diskuteras alltså här i forumet Film, och i detta forum serien.

/Moderator
Citera
2007-03-11, 20:06
Medlem
Historien är väl inte den bästa jag läst, men visuellt är ju albumet en fest och kan filmen fånga bara hälften av seriens visuella styrka så borde den bli en hit. Jag minns särskilt en eller ett par bilder där man får se striden genom en soldats ögon, med delar av hjälmen som begränsar sikten. Det förvånar mig att ingen redan återskapat det på film.
Citera
2007-03-11, 20:37
Medlem
Absolut så finns det serier med bättre handling och liknande, men få slår teckningstilen! Hur är det med Frankan, gör han serier fortfarande eller har han slutat? Vad tycker ni om övergången till vita duken då? Har de lyckats?

Citat:
Ursprungligen postat av Vagabonden
Undrar dock inte om de persiska monstren är lite overkill? Men men, det återstår att se.

Nja, det är ju en mytologisk serie baserad på en legend. Själv tycker jag bara att lite fantasy är extra krydda, då det kommit klasvis med "realistiska" krigsfilmer från den eran.
Citera
2007-03-13, 12:26
Medlem
BUMP för helvete! Kom igen nu flashbackare, någon mer måste det ju vara som har läst den? Skärpning ta mig fan!

EDIT: Intressant faktum är ju att forumet för Cannabis är mer aktivt än serie-tidnings forumet. Svensk kultur i ett nötskal?
Citera
2007-03-13, 15:04
Medlem
Serien är väldigt bra tycker jag. Väldigt brutal.
Synd att de i filmen verkar ha misshandlat Millers storverk genom att lägga till orcher och muterade noshörningar.
Citera
2007-03-14, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmilSenil
Serien är väldigt bra tycker jag. Väldigt brutal.
Synd att de i filmen verkar ha misshandlat Millers storverk genom att lägga till orcher och muterade noshörningar.

Nu kan jag minnas fel, det var ju faktiskt ett tag sen jag läste serien! Men var inte mytologiska väsen en ganska stor del av berättelsen? Kanske inte just Orcer och muterade Noshörningar, men det finns ju som sagt en hel del monster och annat fä. Men, som sagt så kan jag minnas fel.

Edit: jag ska lära mig stava snart, jag lovar.
Citera
2007-03-14, 16:15
Bannlyst
Jag har den..

på bokhyllan hemma. Sjukt bra. Tycker kanske inte att dess storhet ligger i teckningarna i sig, utan snarare vinklarna och utsnitten som i kombination med den grymt välskrivna storyn spelar upp en historia av episka mått i mitt huvud.
Citera
2007-03-14, 18:02
Medlem
Ledarens avatar
Jag gillar den. Den är riktigt bra ritad och har en härlig känsla.
Citera
2007-03-15, 07:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeatballClock
Nu kan jag minnas fel, det var ju faktiskt ett tag sen jag läste serien! Men var inte mytologiska väsen en ganska stor del av berättelsen? Kanske inte just Orcer och muterade Noshörningar, men det finns ju som sagt en hel del monster och annat fä. Men, som sagt så kan jag minnas fel.
Det finns inte ett enda mytologiskt kreatur i serien (även om elefanterna är grymt stora). Det enda missfostret var Ephialtes, greken som förråder sina egna, som för övrigt är väldigt väl porträtterad i filmen.
Citera
2007-03-15, 16:37
Medlem
Gizmokvacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ledaren
Jag gillar den. Den är riktigt bra ritad och har en härlig känsla.

helt rätt!

Gillar det mesta han har gjort
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här