2007-03-11, 02:16
Medlem
pysokats avatar
Hej!

Jag kör min ipod video i USB2-uttagen på datorn precis som man gör när man ska ladda över saker, den hittar enheten prima och allt ser OK ut. Men när jag börjar tanka över så drar den ändå i princip endast i 1,5 mb/s, vilket är mycket långsammare än USB2 ska vara. Vad jag minns så brukar man kunna dra över väldigt snabbt till ipod via USB2?

Vad kan jag göra för att lösa detta? Finns det några inställningar någonstans som kan ligga och begränsa hastigheten?

Tack på förhand!
Citera
2007-03-11, 02:29
Medlem
roaders avatar
USB 2.0 ska kunna gå i 480 Mbps, men det är under ideala förhållanden. Det du kan göra är att kolla om det finns några konflikter på Enhetshanteraren. Kan vara så att du måste installera drivrutinen för USB 2.0, tror detta stöd kom med SP 2 till XP.
Citera
2007-03-11, 10:43
Medlem
Rizados avatar
1.5 * 8 = 12. Låter precis som du fastnat i USB 1 läge. USB 1.1 klarar nämligen max 12 Mbit/s. Du får ta och installera om drivisarna.
Citera
2007-07-11, 19:47
Medlem
tacts avatar
jag ligger runt 5mb/s när jag drar saker från min dator till min externa disk

har uppdaterat drivrutinerna till usb portarna. men tycker ändå det tar långt tid
Citera
2007-07-11, 20:02
Medlem
DennisOlofs avatar
Då är det något fel.

Jag kör också på USB2, går lika fort som att ha hårddisken ansluten direkt till kontrollern på moderkortet.

Inga problem, märker ingen skillnad på USB2, IDE eller 100Mbit nätverket. Alla tycks gå lika fort

Kolla manualen, har ditt moderkort USB2, du kanske måste ställa in i bios på "high speed", finns nämligen inställningar som måste ställas in för att få högsta prestanda på många moderkort.

Men det ska stå i manualen om detta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in