2007-03-11, 02:13
Bannlyst
Efter en hårddiskkrasch så har jag nu 16000 bilder osorterat i min dator. Jag kunde sortera filerna efter när bilden är tagen i början men inte längre. Högerklickar jag och väljer "sortera efter" så får jag inte upp allternativet när bilden är tagen. Endast storlek, ändrad och liknande.
Har i egenskaper provat olika visningsallternativ, bla "fotoalbum" och de andra, men det funkar inte. I en annan map funkar det.
Nån inställning som är fel?
Citera
2007-03-11, 02:24
Medlem
Cock_Sparrers avatar
om du är inne i mapen med bilder kan du välja "visa" sen detaljerad lista då får du upp datum. Eller så kanske det finns nåt om det inte funka i "verktyg" sen mappalternativ
Citera
2007-03-11, 02:35
Medlem
tjaboooos avatar
högerklicka på raden där filnamn storlek och likannde står och kolla så du inte avmarkerat senast ändrad.
Citera
2007-03-11, 13:03
Medlem
RollerBoySEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sallepwr
Efter en hårddiskkrasch så har jag nu 16000 bilder osorterat i min dator. Jag kunde sortera filerna efter när bilden är tagen i början men inte längre. Högerklickar jag och väljer "sortera efter" så får jag inte upp allternativet när bilden är tagen. Endast storlek, ändrad och liknande.
Har i egenskaper provat olika visningsallternativ, bla "fotoalbum" och de andra, men det funkar inte. I en annan map funkar det.
Nån inställning som är fel?

Här hittar Du ett mycket bra program för att hantera Exif-informationen i bilder: http://www.exifer.friedemann.info/

Man kan t.ex. automatiskt namnge alla bilder efter när de är tagna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in