• 1
  • 2
2007-03-10, 15:03
Medlem
Det har kommit till mig som en ny "thing" att folk i amerikanska filmer A som i B puffar på konstant.
Betyder det här att det är jätte lätt att få tag i gräs eller är det bara en "thing" som Hollywood kör för fullt med?

I svenska filmer ser man aldrig att folk puffar på.

Nästa gång ni tittar på film kommer ni också se detta fenomen när dom puffar på
Citera
2007-03-10, 15:06
Medlem
Enhörnings avatar
Fenomenet beror på att folk utomlands har en mycket mer liberal syn på brass. Skräckpropagandan har på många håll avfärdats som skräckpropaganda. Men här i vårt kära bakåtsträvande land har vi fortfarande moralkäringar som trycker på panikknappen så fort någon inte tycker att hasch är en dödsdrog.

Medans det är fullt normalt att supa skallen av sig. Tänk på det fenomenet du istället.
Citera
2007-03-10, 15:07
Medlem
Biffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlGustav
Det har kommit till mig som en ny "thing" att folk i amerikanska filmer A som i B puffar på konstant.
Betyder det här att det är jätte lätt att få tag i gräs eller är det bara en "thing" som Hollywood kör för fullt med?

I svenska filmer ser man aldrig att folk puffar på.

Nästa gång ni tittar på film kommer ni också se detta fenomen när dom puffar på

helt annat sak i USA, det är juh t.ex en större gröda än vad t.ex majs och vete är, rent ekonomiskt...

I vilket fall är det mer socialt accepterat där borta, här i sverige är man juh en jävla hädare om man tänder på en feting.

En "thing" tror jag inte det är, men lättare rent generellt sätt lär det vara, ja.
Citera
2007-03-10, 15:29
Medlem
Easy-Ls avatar
Jag har också tänkt lite på det där.
Och det är alltid gräs dom röker, och dom har alltid minst ett hegge som dom förvarar i en byrålåda/skolskåpet..
Citera
2007-03-10, 15:35
Medlem
KSEs avatar
Det är väl ganska vanligt IRL att folk i USA röker på som riktiga tomtar,
jag menar, college, high school, röka & öl verkar ju gå hand i hand där..
De röker väl som vi dricker öl ungefär ?
Citera
2007-03-10, 15:46
Medlem
DenLedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSE
Det är väl ganska vanligt IRL att folk i USA röker på som riktiga tomtar,
jag menar, college, high school, röka & öl verkar ju gå hand i hand där..
De röker väl som vi dricker öl ungefär ?
Japp!
Det var när jag kom hem från USA som jag insåg att vi bor i en mycket liten ankdamm som kallas Sverige.
Att röka i USA är ingen märkvärdig grej, i princip alla gör det och ingen tycker att det är speciellt konstigt.

Det är när man kommer utomlands som man inser hur efterblivet Sverige egentligen är, speciellt när det gäller drogpolitik.

Folk skrattar åt oss i andra länder.
Citera
2007-03-10, 16:16
Medlem
Det är väl nästan enklare för minderåriga "over there" att få tag i cannabis än alkohol?
Citera
2007-03-10, 16:42
Medlem
skuggboxares avatar
Hur ser straffskalorna ut i de olika delstaterna för innehav etc? Med tanke på att det enligt er är ett gräsliberalt land så torde väl straffen vara milda?
Citera
2007-03-10, 16:53
Medlem
toMishs avatar
Det är alltså mycket röka i filmer för att det är så i verkligheten. Två normala vuxna människor kan alltså tända en spliff efter maten.

Citat:
Ursprungligen postat av skuggboxare
Hur ser straffskalorna ut i de olika delstaterna för innehav etc? Med tanke på att det enligt er är ett gräsliberalt land så torde väl straffen vara milda?

Lagarna och folkets uppfattning går inte alltid hand i hand.
Citera
2007-03-10, 16:54
Medlem
DenLedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toMish
Det är alltså mycket röka i filmer för att det är så i verkligheten. Två normala vuxna människor kan alltså tända en spliff efter maten.
Ja!
Citera
2007-03-10, 19:50
Medlem
euphorias avatar
I en del delstater kan man väl åka dit lika stort eller större än i Sverige? Kommer inte Sveriges drogpropaganda-program från USA från början?
Citera
2007-03-10, 20:01
Medlem
toMishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenLede
Ja!

I efterhand ser jag att meningen är dåligt uppbyggd med två "alltså", och är formulerad som en fråga. Det var inte så jag menade. Om man tar bort det första "alltså" så blir meningen lättare att förstå:

"Det är mycket röka i filmer för att det är så i verkligheten. Två normala vuxna människor kan alltså tända en spliff efter maten."
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in