• 4
  • 5
2007-03-13, 21:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av system
Kulan, har du provat kromtabletter än, som jag tipsade om redan i sjätte inlägget?
Nej jag vill inte använda konstiga tabletter eller något sådant, jag tänker köra på mollydotts förslag men har inte börjat än Jag drar ut på de, behöver ett datum eller en någon annan bra anledning att sluta. En ny månad är bra men de är långt dit. Idéer som kan få mig att börja omedelbart och att verkligen sluta äta socker välkomnas.

Citat:
Ursprungligen postat av mollydott
Det är ju bra att vara påläst så man slipper plågas mer än nödvändigt. Se till att äta regelbundet och ät bara, upprepar, bara, "långsam" mat som inte triggar dig. Gå aldrig hungrig och vänta inte till sista minuten med att komma på att du behöver något att äta, förbered gärna nästa dag redan kvällen innnan. Ha saker hemma som du får äta.
Citera
2007-03-13, 21:47
Medlem
systems avatar
Mollys förslag är nog bra det också. Lycka till.
Citera
2007-03-13, 22:29
Medlem
nops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kristallkula
Nej jag vill inte använda konstiga tabletter eller något sådant, jag tänker köra på mollydotts förslag men har inte börjat än Jag drar ut på de, behöver ett datum eller en någon annan bra anledning att sluta. En ny månad är bra men de är långt dit. Idéer som kan få mig att börja omedelbart och att verkligen sluta äta socker välkomnas.

Ställ dig framför spegeln naken och slå dig själv tills du blöder; sen slutar du.

Där har du en minnesbild!
Citera
2007-03-13, 22:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nop
Ställ dig framför spegeln naken och slå dig själv tills du blöder; sen slutar du.

Där har du en minnesbild!
Jo den vore bra men jag föredrar något lite humanare.
Citera
2007-03-16, 01:23
Medlem
knivhippies avatar
Det finns ett finfint alternativ/komplement till socker som heter stevia. Det ar en buskvaxt, av vilken man goer extrakt av bladen. Detta extrakt aer upp till 300 ggr sotare aen socker. Det har dock INGA kalorier och faktiskt direkt haelsosamt och bra foer tex blodtrycket. Det har traditionellt anvaents av indianer i tusentals ar och blablabla...

Man kanske kan se det lite som ett sockrets subutex? Man lurar lixom hjarnan att man far socker foer att man kaenner den sota smaken.

Jag gillar att tex gora varm choklad med detta och soyamjolk, supergott och suppernyttigt! Dock aer det ganska svardoserat och far en trist, bitter smak om man tar foer mkt.

Googla sa far du lite mer info, jag kan inte sa mkt. Det finns svenska sidor om det som saeljer det ocksa.
Citera
2007-03-18, 02:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av knivhippie
Det finns ett finfint alternativ/komplement till socker som heter stevia. Det ar en buskvaxt, av vilken man goer extrakt av bladen. Detta extrakt aer upp till 300 ggr sotare aen socker. Det har dock INGA kalorier och faktiskt direkt haelsosamt och bra foer tex blodtrycket. Det har traditionellt anvaents av indianer i tusentals ar och blablabla...

Man kanske kan se det lite som ett sockrets subutex? Man lurar lixom hjarnan att man far socker foer att man kaenner den sota smaken.

Jag gillar att tex gora varm choklad med detta och soyamjolk, supergott och suppernyttigt! Dock aer det ganska svardoserat och far en trist, bitter smak om man tar foer mkt.

Googla sa far du lite mer info, jag kan inte sa mkt. Det finns svenska sidor om det som saeljer det ocksa.
Måste testas, perfekt för mig som gillar att odla.
Citera
2007-03-19, 20:56
Medlem
knivhippies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kristallkula
Måste testas, perfekt för mig som gillar att odla.

Vet inget om att odla och extrahera stevia. Tror den gillar lite varmare klimat, jag vet inte. Tror det är lättast att bara köpa en burk med pulver. Stevia.se är t.ex en sight som säljer.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in