Såg dokumentären "Paradise Lost: The Child Murders at Robin Hood Hills" och uppföljaren "Paradise Lost 2: Revelations" för något år sedan och hela historien går inte att glömma. Jag har för mig att det gjordes en 3a, eller hur var det? Någon som har koll?
För er som inte vet vad det är för något ska jag försöka fixa fram en officiell sida, men jag har ingen nu.
Jo visst minns man det där. Var väldigt länge sedan jag såg dokumentärena men minns att dom gav en bitter eftersmak.
Kommer som sagt inte ihåg så mycket men om jag minns rätt så var väl pappan (styvpappa?) till barnen(?) som mördades jävligt konstig. Tror när han sitter och "sörjer" vid graven så ser allt så jävla fejk ut, alltså allt han säger och gör ser så fejk ut. Han tror säkert att han gör en bra show och att ingen ser att han låtsas men han lär ju vara råskyldig. I alla fall var det den scenen som gjorde mina misstankar mot honom starkast.
riktigt intressanta filmer faktiskt..
styvfarsan som sagt är en väldigt skum typ och enligt mig så är han säkert mördaren fast det är bara bilden ja får utav honom...
Kommer dom inte fram till att styvfarsan ljuger i 2an? Han missar väl på något lögndetektortest?
Nja, om jag minns rätt så klarade han testet, men han gick på så mycket mediciner och preparat vid tillfället att det inte bevisade ett smack.
Angående en uppföljare står det så här i FAQ-delen på wm3.org:
Citat:
Q: Will there ever be a third documentary? I want to see a PL3!
A: Yes! Filmmakers Joe Berlinger and Bruce Sinofsky started production on the third PARADISE LOST film in the summer of 2004. Funded by HBO and slated for eventual theatrical release, the film aims to tell the definitive story of The West Memphis Three case, from the initial arrests to the conclusion of their appeals process. PARADISE LOST 3 (working title) will combine material from PL and PL2 with newly shot footage. As of February 2007, no release date is yet available. We'll keep everyone posted as we learn more.
Dom har hittat DNA från Terry Hobbs, Stevie Branchs styvfar, vid brottsplatsen. Mark Byers är förmodligen oskyldig och bara beter sig som en galning, vilket gör del 2 meningslös. Jag skulle inte bli förvånad om polisen hade rätt från början. Ingen av dom verkade speciellt upprörd eller förvånad för att vara felaktigt anklagad i del 1
bumpar ja.
Hört nå nytt? Kikat runt lite grann men får bara fram 1:an och 2:an.
Har väl inte kommit nån tredje Paradise Lost, men A Cry For Innocence från CBS kom ju förra året.
Har dock inte sett den själv så jag vet inte hur den är. Bl.a så är Johnny Depp med.
Kan ses här om någon är intresserad: http://youtu.be/JS1yzjNjJGs