Blir det någon del 3 måntro? Aftermath kanske. Fanns väl både bevis mot den fete tandlöse(terry?!) och mot en av ungarnas fader. Längesedan jag såg Paradise lost men jag gillar den, skönt soundtrack vill ja minnas
Såg del 1 i helgen och ska klämma del 2 snart tänkte jag.
Väldigt intressant dokumentär må jag säga. Det ger en en lite annan syn på dödsstraff med tanke på hur dessa herrar blev dömda.
Det är omöjligt att veta hur vinklad dokumentären är men på det hela taget så verkade åklararsidans starkaste argument vara att de var satanister vilket än en gång bevisar hur bra religion är. Och de hycklande föräldrarna som gärna hade dödat ungarna om de kunnat. Vad hände med "vänd andra kinden till"?
Man får heller ingen riktig klarhet till händelseförloppet under mordet, eller missade jag det? De ter sig självklart att ungarna blev dödade någon annanstans eftersom det inte fanns något spår av blod och annan bevisning där de hittades. Skulle dessa tre ungdomar burit kropparna dit där liken hittades eller vad är storyn hos åklagarsidan?
dom vart ju inte dömda pga dom var satanister. tycker dokumentären var jävligt vinklad. det känns mer som att det var en häxjakt mot farsan eftersom han var så konstig. han var ju bipolär bland annat. tyckte jävligt synd om honom.
dom vart ju inte dömda pga dom var satanister. tycker dokumentären var jävligt vinklad. det känns mer som att det var en häxjakt mot farsan eftersom han var så konstig. han var ju bipolär bland annat. tyckte jävligt synd om honom.
Jag visst är den sannerligen lite vinklad, men man får se en del från slutpläderingarna och mycket fokus ligger ju på att måla upp ungdomarna som galna satanister. Vilket kändes jävligt tunt. Har inte sett uppföljaren dock.
Minns också den där. Pappan är ju mer scary än vad mördarna var.
Vilka mördare? Du förstår kanske inte att hela grejen bygger på att killarna INTE var mördare..
Citat:
Ursprungligen postat av papa_ogen
Det är omöjligt att veta hur vinklad dokumentären är men på det hela taget så verkade åklararsidans starkaste argument vara att de var satanister
Nej knappast. Deras starkaste argument och enda egentliga bevis (förutom lite random påhittade, meneds utpekanden av kristna småbrudar från deras skola) var ju det faktum att en av dem erkände...
Visst, filmerna är ju vinklade...
Visst ska man inte på förhand döma styvfarsan, men en del pekar ju mot honom. Iaf otroligt mer än vad som pekade mot de tre dömda. Men det är sant, det är såklart vinklat. Hela grejen med styvfarsan är ju som en bonus för filmskaparna.
Men även om man bortser från den delen så är detta ju fantastiska filmer.. Som återigen visar hur förkastligt "rättssystemet" i USA är.
De får båda 8/10 av mig. Otroligt starka.
Senast redigerad av portnoy 2011-11-15 kl. 09:11.
Nej knappast. Deras starkaste argument och enda egentliga bevis (förutom lite random påhittade, meneds utpekanden av kristna småbrudar från deras skola) var ju det faktum att en av dem erkände...
Visst ja så var det, minnet är bra men kort.
Men han som erkände var väl lite efter också plus att förhörstekniken som användes var väl inte helt korrekt om jag kommer ihåg rätt. När man blivit förhörd tillräckligt länge så erkänner man väl det mesta.
Men han som erkände var väl lite efter också plus att förhörstekniken som användes var väl inte helt korrekt om jag kommer ihåg rätt. När man blivit förhörd tillräckligt länge så erkänner man väl det mesta.
IQ på 72... Dvs a la Forrest Gump. Förhördes 12 h i sträck, utan advokat. (Poliserna informerade väl honom kvickt om hans rättigheter och han fattade väl noll.) De sista 45 minuterna var det enda som bandades av hela förhöret och där erkänner han. Helt slutkörd. Han vill bara därifrån, nedbruten.