• 1
  • 2
2007-03-09, 13:45
Medlem
Vet inte hur jag ska börja?

Passar denna tråd in i Fildelning eller här, det får vi se snart. Beror på svaret jag får.

Det är så att jag laddar ner ofta massor av "warez" och är väldigt petig med mina filer på datorn. Allt ska vara fint och sfv checkat, sitter oftast på direct connect med fulDC som klient(självklart i privata hubbar.)

Till saken, efter en viss period så blir det så att ibland att jag får sfv problem med mina filer då och då, och vilket är väldigt irriterande.

Fick tipset att göra skrivskyddat så att filerna inte ska ändras så att de alltid passar in när jag sfv checkar men de ändras fortfarande då och då.

Datorn:
Intel Core 2 Duo E6300
1gig ram
256 MB ATI X1650SE
500gig hdd.
Operativ system: Windows Media Center med alla uppdateringar på Service Pack och andra saker.

Vad fan är det som orsakar detta? Har hänt en gång förr på min förra dator men då visste jag problemet och det var att filerna komprimerades men det är inte i kryssad.

Hjälp mig
/Umut
Citera
2007-03-09, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Umut
Vet inte hur jag ska börja?

Vad fan är det som orsakar detta? Har hänt en gång förr på min förra dator men då visste jag problemet och det var att filerna komprimerades men det är inte i kryssad.

Hjälp mig
/Umut

bara för att nått inte är ikryssat i windows betyder det inte att det inte används

du kör vel inte FAT på en stor partition ?

system/programkrasher har ju ibland en tendens att förstöra filer ...

annars kan det ju bero på en döende hdd fasst det är nog för snabbt å dra såna slutsatser nu ...
Citera
2007-03-09, 15:45
Bannlyst
Förutom det CrazyEmperor nämnde, kan det också bero på följande:

1. Dåliga RAM-minnen (ofta förekommande CRC-fel kan vara ett tecken på detta).

Lösning: Kör minnestest-program.

2. Dåligt nätverkskort (om CRC-felen uppstår direkt efter det att filerna laddats ner).

Lösning: Byt nätverkskort för en tid och se om det blir någon skillnad.
Citera
2007-03-09, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrazyEmperor
bara för att nått inte är ikryssat i windows betyder det inte att det inte används

du kör vel inte FAT på en stor partition ?

system/programkrasher har ju ibland en tendens att förstöra filer ...

annars kan det ju bero på en döende hdd fasst det är nog för snabbt å dra såna slutsatser nu ...
Jag kör inte FAT på en stor partition nej, en hel disk på NTFS som filsystem. Nej tror inte att det är nått fel på diskarna för att den är bara någon månad gammal.

Citat:
Ursprungligen postat av UrbanResident
Förutom det CrazyEmperor nämnde, kan det också bero på följande:

1. Dåliga RAM-minnen (ofta förekommande CRC-fel kan vara ett tecken på detta).

Lösning: Kör minnestest-program.

2. Dåligt nätverkskort (om CRC-felen uppstår direkt efter det att filerna laddats ner).

Lösning: Byt nätverkskort för en tid och se om det blir någon skillnad.

Hmm jag är medveten om att minne är lite svagt, men dem är också helt nya. Konstigt ska göra ett RAM-test iaf, tack för tipset.

Det blir typ aldrig fel när det överförs filer så jag tror inte att det är nått fel med nätverkskortet.

Tips på något RAM-minne test da? Så ska vi få se hur mina RAM-minnen mår.

/Umut
Citera
2007-03-10, 01:49
Medlem
Det var inget fel med mina ram minnen, körde memtest. Jag har hittat problemet föresten men inte lösningen tyvärr.

Detta sker när jag överför filerna till min "warez" hdd, från c: till d:!
Är det någon hjälp, kan det betyda nått?

/Umut
Citera
2007-03-10, 02:07
Medlem
Det låter som din "warez hd" håller på att börja gå sönder :/ Backuppa genast är mitt råd..
Citera
2007-03-10, 02:39
Medlem
askers avatar
Har du något antivirus? Vissa antivirus lägger till en liten signatur i slutet på filerna för att snabbt kunna avgöra om den blivit scannad tidigare. Rent vansinne.
Citera
2007-03-10, 04:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SyQuest
Det låter som din "warez hd" håller på att börja gå sönder :/ Backuppa genast är mitt råd..
Om du läser tråden så är mina hårddiskar bara någon månad gammal, knappast att den börjar gå sönder. Funkar perfekt.

Citat:
Ursprungligen postat av asker
Har du något antivirus? Vissa antivirus lägger till en liten signatur i slutet på filerna för att snabbt kunna avgöra om den blivit scannad tidigare. Rent vansinne.
Norton Antivirus 2007, kan den påverka filerna?

/Umut
Citera
2007-03-10, 04:59
Medlem
askers avatar
Citat:
Norton Antivirus 2007, kan den påverka filerna?

/Umut
Norton kan jag tyvärr inte uttala mig om. Någon annan kanske vet, alternativt att du testar ladda hem en skadad fil på nytt och jämför filstorlek med den fil som inte gick igenom SFV-checken. Kanske till och med kika på innehållet i filen i någon hexeditor där du kanske kan upptäcka skillnader i slutet av filen? Har du riktigt tur står det till och med något om Norton där och då har du ju det svart på vitt.
Citera
2007-03-10, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asker

På DOS-tiden var det aktuellt, nu för tiden finns det (afaik) inget som gör så.
Citera
2007-03-10, 11:50
Medlem
Borde vara minne, hårddisk, eller något som "medvetet" ändrar filerna (t.ex. något som lägger in nya infekterade filer i arkiven).
Citera
2007-03-10, 13:07
Medlem
Citat:
Om du läser tråden så är mina hårddiskar bara någon månad gammal, knappast att den börjar gå sönder. Funkar perfekt.

Det spelar ingen roll hur gammal en hårddisk är, den kan pajja 1 minut efter du köpt den. Bara ett råd i all välmening.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in