2007-03-10, 15:21
Medlem
a4swes avatar
13 gånger förra året, skall försöka slå det rekordet och ta fjorton duschar i år.
Har hunnit med en hittils så jag ligger dåligt till.
Citera
2007-03-10, 15:31
Medlem
Sn0o0oZs avatar
mellan 5-7 gånger i veckan duschar jag.
ofta i samband med träning.
Citera
2007-03-10, 15:42
Bannlyst
Jag duschar när det behövs, dvs när jag är svettig. som efter träning o så (tränar ofta).

Tvättar håret i duschen nån gång i veckan bara eftersom jag har vant mitt hår vid det. tvättar jag det oftare så blir det fett direkt, och det orkar jag inte.
Citera
2007-03-10, 15:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av a4swe
13 gånger förra året, skall försöka slå det rekordet och ta fjorton duschar i år.
Har hunnit med en hittils så jag ligger dåligt till.

Kom igen nu! jag tror på att du ska sätta rekordet i år. hejar på dig!
Citera
2007-03-10, 16:04
Medlem
Spider Mikes avatar
Midsommar jul och påsk brukar jag hålla mig till.
Citera
2007-03-10, 16:16
Medlem
typhios avatar
Kliver in i duschen gör jag varje morgon och sköljer av mig.
Grundlig tvätt med tvål och schampo blir väl ca 3 ggr i veckan.
Sen tillkommer ju dushtillfällen om man vart och tränat, ska på träff, morgonen efter träffen osv osv
Citera
2007-03-10, 16:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kuggarn
Varje dag. Alla andra är äckliga...
Eller så är du överdriven, jag klarar mig fint på två gånger i veckan. Vad som är äckligt är från person till person

Citat:
Ursprungligen postat av RazER__
varje dag, annars luktar man ju svin!
Du har känslig näsa du
Citat:
Ursprungligen postat av Tjennstroum
Som farbror Melker; efter behag.
Efter behag är bra, kör på de själv.
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Tjennstroum
Tvättar dock håret max 3 ggr i veckan. Det blir fett så här fort (håller fingrarna tätt ihop) om man tvättar det för ofta.

Citat:
Ursprungligen postat av Roxic
Tvättar jag det oftare så blir det fett direkt, och det orkar jag inte.
Blir håret fett om man tvättar de för ofta? Är mina två gånger i veckan för mycket eller för lite om jag inte vill ha fett hår?
Citat:
Ursprungligen postat av Arkomann
Duschar varje söndag numera. Som mest har jag väl gått 1½ månad utan att duscha.
Hur kommer de sig att de gick så lång tid? Hur mådde du då, kände du dig skitig hela tiden eller trivdes du bra? Tufft att ha gjort de i alla fall.
Citera
2007-03-10, 17:01
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I Savant
Jag förstår inte och kan omöjligt tro att en man kan vara befriad från lukt om denna endast duschar några gånger i veckan. Ni kanske inte känner det själv och folk idag brukar inte påpeka andras hygien. Av förståeliga skäl.

"På 50-talet tvättade man sig bara någon gång i veckan" säger vissa. Och de luktade förmodligen en hel jävla del också.

Lite ska man lukta,inte stinka, minns sjuttiotalet oj vad jag tände på hennes lukt.
Men nyduschad kvinna luktar också fint.

Å sen, två ggr om dan, är det vettigt?
Citera
2007-03-10, 17:33
Medlem
I Savants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Lite ska man lukta,inte stinka, minns sjuttiotalet oj vad jag tände på hennes lukt.
Men nyduschad kvinna luktar också fint.

Å sen, två ggr om dan, är det vettigt?
Hehe, klart att flickan som du älskar luktar gott men tänk dig Janne, 38år, sitter instängd på ett kontor framför sitt skrivbord 8 timmar per dag och avrundar dagen framför FB i sisådär 6 timmar. Janne skriver att han endast duschar 1 gång i veckan och att han minnsan doftar lavendel ändå. Detta utan deo eller parfym.
Är Janne vara en supermänniska utan svettkörtlar eller är det bara hans taskiga luktsinne och självinsikt som bedrar han?

Att duscha två ggr om dagen är säkerligen inte vettigt men det är skönt och man är alltid fräsh i alla fall.
Citera
2007-03-10, 20:05
Bannlyst
Ungefär 5 ggr/vecka. Varje dag är inte bra. Mindre är sluskigt.
Citera
2007-03-10, 20:09
Bannlyst
Försöker duscha varje dag, men ibland orkar jag inte. Blir väl i snitt 5-6 gånger i veckan.
Citera
2007-03-10, 20:13
Medlem
Dechristianizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Annars skulle jag inte ha något emot att duscha oftare, eftersom det helt enkelt är skönt att ta en varm dusch lite nu som då, men då jag har midjelångt hår så tar det evigheter innan jag torkat efter en dusch... Därför håller jag mig till att duscha ett par gånger veckan...

Varje söndag, av samma anlendning som Nemesis1.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in