2007-03-10, 12:38
Medlem
Kuggarns avatar
Varje dag. Alla andra är äckliga...
Citera
2007-03-10, 12:40
Bannlyst
varje dag, annars luktar man ju svin!
Citera
2007-03-10, 12:43
Medlem
varje dag efter jobbet och varje morgon när jag är ledig.
Citera
2007-03-10, 14:05
Medlem
I Savants avatar
Jag förstår inte och kan omöjligt tro att en man kan vara befriad från lukt om denna endast duschar några gånger i veckan. Ni kanske inte känner det själv och folk idag brukar inte påpeka andras hygien. Av förståeliga skäl.

"På 50-talet tvättade man sig bara någon gång i veckan" säger vissa. Och de luktade förmodligen en hel jävla del också.
Citera
2007-03-10, 14:28
Medlem
puckots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tedrickaren
Hur ofta duschar du, när duschar du och varför duschar du?

Hm. Det varierar. Oftast blir det 2-3 ggr/vecka, i samband med att jag tränar. Om jag ska iväg på någon fest eller ska ha främmande eller liknande någon vecka, då kan det ju bli en extra gång. Annars tvättar jag åtminstone större delar av överkroppen nästan varje morgon framför handfatet i samband med att jag göra mina morgonbestyr.

Men sen kan jag ha mina slacker dagar/veckor när jag knappt duschar eller tvättar något alls. Om jag ändå vet med mig att jag inte kommer vara särskilt social, så spelar det ju ingen roll, då är det ju bara jag själv som känner av skiten.

Men sen kan jag även vara lite slacker ibland trots att jag vet med mig att jag ska vara social, då kan jag nöja mig med att på sin höjd dutta på lite vatten här och var på kroppen framför handfatet eller köra en snabbis/raggar-dusch utan tvål/schampo, och spruta på lite deo. Helt beroende på vad jag ska göra och vem ska jag träffa.

Endel kanske tycker att min livsstil är lite äcklig och att jag borde duscha oftare. Men vad jag har förstått så är det inte bra att duscha FÖR ofta, att man kanske bör nöja sig med att köra snarare varannan dag eller liknande, för att det kan vara negativt för hudet eller något. Det är vad jag har hört iallafall. Och kör jag åtminstone 3 ggr, så blir det ju nästan varannan dag.
Citera
2007-03-10, 14:34
Medlem
Kupsans avatar
1 gång veckan, mer om jag gymmar eller nån annan fysisk aktivitet givetvis men vanliga veckor så blir det 1 gång. Det behövs inte mer..

vafan seriöst alltså att duscha 2 gånger DAGLIGEN, förstår att folk gör det dagligen typ varje morgon, vana helt enkelt. Men 2 är ju overkill.
Citera
2007-03-10, 14:39
Medlem
Hilding Barcks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I Savant
Jag förstår inte och kan omöjligt tro att en man kan vara befriad från lukt om denna endast duschar några gånger i veckan. Ni kanske inte känner det själv och folk idag brukar inte påpeka andras hygien. Av förståeliga skäl.

Men om du läser lite i tråden ser du att det är närmare hälften som inte dushar varje dag, och tycker du faktiskt att nästan hälften av alla människor du möter luktar illa?
Människor svettas olika mycket och de flesta använder faktiskt antiperspirant eller deodorant. Detta i samband med att inte anstränga sig fysiskt leder faktiskt till att man inte måste dusha varenda dag för att inte lukta illa.
Citera
2007-03-10, 14:48
Medlem
Våffelnylles avatar
Varje/varannan dag.
Citera
2007-03-10, 15:08
Bannlyst
Varje/varannan dag. Allt som oftast varje dag.

mvh
Citera
2007-03-10, 15:11
Medlem
Bowens avatar
varannan dag oftast pgs av eksem...kan inte ta en "snabb dusch" måste smörja hela kroppen varje gång. tar ca 15 min
Citera
2007-03-10, 15:16
Medlem
Tjennstroums avatar
Som farbror Melker; efter behag.

Tvättar dock håret max 3 ggr i veckan. Det blir fett så här fort (håller fingrarna tätt ihop) om man tvättar det för ofta.
Citera
2007-03-10, 15:16
Medlem
Arkomanns avatar
Duschar varje söndag numera. Som mest har jag väl gått 1½ månad utan att duscha.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in