2007-03-10, 02:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hayyden
Hur fan kommer man ens ut ur huset på morron utan en kopp kaffe och en dusch? Skulle se ut som nån jävla benzozombie annars..
Inte slösar jag min morgontid på en dusch. Om du läser mitt namn så förstår du nog vad jag tycker om kaffe. En ledig morgon men gott om tid och ett par koppar Te ska de vara
Citera
2007-03-10, 02:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giovanni
Sant, vårt samhälle är extremt hygieniskt. Men eftersom alla andra (amerika var väl en av dom som började med det) duschar så ofta så måste alla också göra det. Normer får man ju inte bryta.

Det är väl jättebra att det är så? Men det är fritt fram att gå runt med flänsost och intorkad pung och rövsvett om man så vill.
Citera
2007-03-10, 02:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ernst-hugo
Det är väl jättebra att det är så? Men det är fritt fram att gå runt med flänsost och intorkad pung och rövsvett om man så vill.

Nej, men lukter har nästintill blivit eliminerade, svett och stank är någonting som inte finns. Det bästa är väl att trivas med sig själv?
Citera
2007-03-10, 04:55
Medlem
Pqps avatar
Varje morgon för att piggna till samt för att jag känner mig ofräsch annars, händer ytterst sällan att jag skippar morgonduschen, antar att det sitter i psyket.
Citera
2007-03-10, 06:05
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonees
Fråga: Ni som duschar 1-2 ggr i veckan, överkonsumerar ni billig parfym eller nånting? Hur klarar man sig?
Jag är fruktansvärt snygg och svettas knappt alls... Jag använder inte någon parfym eftersom min naturliga doft är väldigt god... Förstår att andra människor behöver duscha oftare eftersom de har kroppsodörer o dyl, men själv är jag lyckligtvis befriad från sånt...

Annars skulle jag inte ha något emot att duscha oftare, eftersom det helt enkelt är skönt att ta en varm dusch lite nu som då, men då jag har midjelångt hår så tar det evigheter innan jag torkat efter en dusch... Därför håller jag mig till att duscha ett par gånger veckan...
Citera
2007-03-10, 06:15
Medlem
pollenpers avatar
På femtiotalet duschade vi i princip aldrig, och använde badkaret högst en gång i veckan.
Men handfatet kom till daglig användning.
Nu blir det duschning ett par ggr i veckan med lite kompletteringstvättar emellanåt.
Dusch två gånger om dagen har inget med renlighet att göra utan mera en fobi.
Citera
2007-03-10, 08:52
Medlem
softishs avatar
Jag "måste" duscha när jag stigit upp för att vakna känns det som, jobbar natt och kliver upp runt 16-17 tiden.
Men som någon skrev tidigare, vissa dagar man vet att man inte ska göra något speciellt kan jag hoppa över duschen av ren slapphet. Blir oftast fredag och inte söndag däremot pga. arbetstiderna.
Badar aldrig då jag numera saknar badkar i lägenheten.
Citera
2007-03-10, 09:55
Medlem
Cruella de Vils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snörök
Varje morgon annars vaknar jag inte. De dagar jag tränar blir det en extra gång. Nån gång när jag snubblat in i en komaperiod kanske jag glömmer bort det en dag. Och ibland badar jag oxå. Oftast själv...
Jag kan komma och bada med dig om du vill

Ontopic: Jag försöker duscha varje dag, men ibland är det himla segt att ta sig in i duschen när man bara är hemma.. Givetvis duschar jag även efter att jag tränat, ridit eller gjort någon annan aktivitet som man blir svettig av!
Citera
2007-03-10, 10:13
Medlem
brianmolkos avatar
varje dag men inte håret varje dag
Citera
2007-03-10, 10:24
Medlem
soundchecks avatar
Förstår mig inte på människor som duschar på morgonen. Varför vill man rulla runt i sin egen svett och smuts en hel natt? Då är det väll ändå bättre att duscha kvällen innan.

Jag duschar en gång om dagen, alltid. Eller badar.
Citera
2007-03-10, 12:29
Medlem
Carro_.s avatar
ibland flera ggr om dagen beroende på hur mkt jag jobbar dar jag inte jobbar blir det på morgonen.
Citera
2007-03-10, 12:37
Bannlyst
Duschar man för ofta torkas huden ut och man får dålig hy. Tvättar håret 3 gånger i veckan. Röven varje dag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in