2007-03-22, 17:51
Medlem
rangels avatar
En gång om dagen varje kväll.
Citera
2007-03-22, 18:19
Medlem
Xiders avatar
När jag känner för det och behöver.
Svettas väldigt lite, oavsett vad jag gör.
Dock är jag missbrukare av deo, pga torr hud efter epilering.
Har inte heller nåt äckligt kroppshår som fånger äckliga bakterier
Under sommarn duschar jag mer än vintertid, av logiska orsaker.
Håret försöker jag vila så ofta jag kan.
Tilläggas kan dock att jag aldrig snabbduschar, utan skrubbar var gång. Så har ingen äcklig död hud som samlas på hög

edit > gaaah, nu började det klia överallt bara för det
Citera
2007-03-22, 18:32
Medlem
eliizars avatar
En gång om dagen minst, alltid på morgonen för att tvätta bort
sömnen och nattens svett eller liknandet. Känner mig iallafall ganska
oren på morgonen och då är det skönt med en tvätt. Sen också
någon gång på eftermiddagen runt 4-5 tiden efter jobb,skola.
Citera
2007-03-22, 21:49
Medlem
Minst en gång per dag, när jag vaknar. Annars vid behov men det blir sällan fler än två gånger per dag.
Citera
2007-03-22, 22:01
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fialisan
Läskigt att se att så många duschar så sällan.
Själv duschar jag varje dag. Är jag helt ensam hemma går det MAX en dag utan dusch, men oftast duschar jag fast jag är ensam.

Har aldrig varit tillsammans med någon som duschar sådär sällan heller, fan vad äckligt.

Läskigt att folk är så jävla överdrivet renliga idag skulle jag säga.
Citera
2007-03-22, 22:05
Bannlyst
Det blir i snitt en gång per dag, oftast på morgonen. Ibland kan jag dock duscha en extra gång på kvällen också, och så duschar jag alltid efter träning såklart. Ibland kan jag hoppa över en dag också.
Det värsta är att jag har så jävla torr hud och att huden blir ännu mer torr när jag duschar mycket. Detta speciellt på vintern. Jag konsumerar kopiösa mängden hudlotion bara för att hålla huden på en acceptabel fuktnivå. Sånt är irriterande. Ni kanske har nåt tips på alternativa lösningar?
Citera
2007-03-22, 22:14
Medlem
brobbans avatar
Jag duschar efter jag tränat, dvs nästan varje dag. Om jag av någon anledning inte kan träna så brukar det bli varannan dag ifall jag inte lökar loss rejält. Skulle aldrig i helvetet få för mig att duscha på morgonen, 5-10 mins sömns för lite vatten? Aldrig, och dessutom så torkar det ut fettlagret vi har i huden för att skydda oss, speciellt viktigt när det är kallt att inte duscha/tvätta sig på morgonen utan att ta det på kvällen så huden hinner återhämta sig i en varm miljö.
Citera
2007-03-22, 22:35
Medlem
qapmocs avatar
Varje morgon och efter jag har tränat.
Citera
2007-03-22, 22:40
Medlem
suryoyos avatar
En gång om dagen vintertid, fler gånger sommartid.
Citera
2007-03-25, 03:58
Medlem
Bruce Waynes avatar
Varje dag, på morgonen innan det är dags att dra till jobbet. Och om jag nu skulle få idén att träna, vilket händer sällan, så blir det självklart dusch på det.

Aldrig begripit mig på grejen med att duscha på kvällen istället för på morgonen, man svettas ju när man sover.

Har badkar men gillar inte att bada så det händer extremt sällan. När jag var sambo blev det desto oftare...
Citera
2007-03-25, 04:46
Medlem
puckots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bruce Wayne
Aldrig begripit mig på grejen med att duscha på kvällen istället för på morgonen, man svettas ju när man sover.

Hehe, du har en poäng, men jag är oftast alldeles för trött för att orka duscha på morgonen, då är man som en zombie, man är väl inte människa förrens frammåt lunch eller något.

Jag sköter mina duschbestyr antingen mitt på dagen, på eftermiddagen eller på kvällen oftast. Dock brukar jag försöka tvätta mig lite lätt på överkroppen och kuken iallafall framför handfatet på morgonen och köra på med lite deo. Det är vad jag orkar på sin höjd.
Citera
2007-03-25, 16:20
Medlem
När jag tränat. Alltså varje dag på kvällen. Om jag av någon anledning inte tränar så är jag inte heller i skolan och då tvättar jag mig inte förrens jag är frisk igen. (Dock tvättar man ju sig när det börjar kännas för äckligt även då)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in