Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-05-09, 17:20
  #577
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baraporr
OK, så om man hävdar att vit är USAs ursprungsbefolkning i en sci-fi serie, så har du inget problem med det, eftersom närvaron med aliens gör att man slänger ut all logik genom fönstret?
Så länge jag får så pass mycket action, äventyr och Doctorness genom tid och rum så att jag inte orkar bry mig så mycket om saker med avsnittet som kanske inte är bäst i världen, så är jag nöjd.
Citera
2022-05-09, 18:29
  #578
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Så länge jag får så pass mycket action, äventyr och Doctorness genom tid och rum så att jag inte orkar bry mig så mycket om saker med avsnittet som kanske inte är bäst i världen, så är jag nöjd.
Det skall ju fortfarande finnas en innre logik, annars kan de ju skippa de hsitoriska avsnitten när de besöker historiska platser om aliens och tidsresor per automatik menar att man måste ignorera historia
Gäller det fysikens lagar då också, om Dr Who är i en knepig situation så löser det sig med att han plötsligt kan flyga och blir lika stark som Hulken utan att det förklaras, för detta är minnsan ett universum med aliens och tisdresor, så fuck logic?
Citera
2022-05-11, 22:57
  #579
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
BBC names actor as next Doctor Who star
https://www.bbc.com/news/uk-61371123

Efter en kvinna vad blir det då? Javisst en svart man född i Rwanda Ncuti Gatwa.
Citera
2022-10-11, 19:33
  #580
Medlem
Någon som har några tips på var man enklast kan kolla på de nyare avsnitten av doctor who? Har kollat på fram till säsong 10 på amazon prime video. Men vill gärna se säsong 11 och framåt också. Tack på förhand
Citera
2022-11-01, 18:20
  #581
Medlem
VoktorDodkas avatar
Disney+ har tydligen tagit över doktorn, det kan i vart fall knappast bli sämre än den sista säsongen som inte gick att följa mer än de första avsnitten. Hoppas doktorn blir sevärd igen.
Citera
2023-03-07, 03:29
  #582
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Att serien har sktit sig totalt beror inte på Jodie, hon kom bara in i fel tidsera, en era då dom slaktat doktorn till förmån för dagens politiska klimat.

Iofs tror jag dom försökte ta sig en bit ifrån slakten iom den senaste säsongen men satan så dåligt det blev, tyvärr blev det redan efter några avsnitt för mycket för mig, spiken i kistan. Jag har en förmåga att fortsätta kolla på serier även när dom blir dåliga men nu blev det så fel att det var enkelt, det gick av sig själv, har ingen lust att ladda ner ett enda avsnitt till.


Det minns många som ett avsnitt där dom tog PK-ismen för längt, många tog det som att det handlade om Trump. Nu ser du det långt efter Trumphatet så det är kul att läsa att det nu inte så uppenbart är politiskt längre.
Doktorn skall fortfarande inte vara en kvinna
Citera
2023-09-05, 18:17
  #583
Medlem
Trollmias avatar
Nästa inkarnation av Dr. Who är en svart, Queer man...

https://collider.com/doctor-who-ncut...epresentation/

Citat:
Ncuti Gatwa's casting as the 15th Doctor is historic, making them the first Black and openly queer Time Lord in Doctor Who, marking a win for diversity in the long-running series.

Doctor Who's past representations of queerness have been lacking, with queer characters often sidelined or introduced late in the series. Gatwa's Doctor brings much-needed representation and allows the show to fully depict queer stories.

Gatwa's portrayal of the 15th Doctor opens doors for more diverse characters and storylines in the future, potentially leading to a renaissance period for Doctor Who and inspiring more progressive moments in the show.

In past seasons of Doctor Who, there have been mentions of some characters having LGBTQIA+ identities, it feels like highlighting how their roles played a greater part in the series has been delayed. It took until the late 2010s for Doctor Who to introduce an openly gay companion outside of Jack Harkness.

Ncuti Gatwa's 15th Doctor has the potential to embrace his identity and express himself fully without being at risk of being sidelined by screenwriters. This historic decision made by the showrunners is a demonstration of how Doctor Who continues to evolve to best depict all walks of life.

It makes sense that the Doctor is queer considering how long they've been alive. Expecting consistent heterosexuality is an unrealistic ask for a character who has gone through multiple identities. How can someone who claims to be over 1,000 years old find themselves routinely experiencing only one type of romantic attraction while moving through all of time and space?

It's natural for them to realize that hey, maybe they're not as straight as they think they are.

Nån som minns doktorn? Ni vet Dr. Who??
Citera
2023-09-24, 07:35
  #584
Medlem
diseuses avatar
Trailer för sextioårsjubileet:

https://youtu.be/UTRam_4a4cw
Citera
2023-10-26, 06:57
  #585
Medlem
diseuses avatar
Släppdatum, enligt The Verge (Doctor Who’s next three adventures finally have release dates):
Citat:
“The Star Beast” will air on November 25.

“Wild Blue Yonder” will air December 2.

“The Giggle” will air December 9.

All three episodes will air on BBC in the UK, and Disney Plus in the US and elsewhere.
Citera
2023-11-10, 11:56
  #586
Medlem
VoktorDodkas avatar
Jag som tappat allt intresse för den nutida doktorn såg nyss en diseny+-teaser på facebook, Tennant som doktorn och det ser ut att bli bra, riktigt bra.
Citera
2023-11-25, 22:00
  #587
Medlem
diseuses avatar
Första avsnittet av de tre nya ute nu på Disney+.
Citera
2023-11-26, 12:03
  #588
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diseuse
Första avsnittet av de tre nya ute nu på Disney+.
Såg dom kallade avsnittet för S14E00, vad betyder 00 i detta läge?
Eller ska man se det som en förspel bara och att det sen startar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback