2011-07-13, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konstapeln73
Davids familj har dock öppet vädjat till hans vänner att inte ens tänka tanken på nån hämndaktion. Riktigt vad det betyder vet jag inte men det känns lustigt att någon skulle kunna acceptera att en familjemedlems mördare bara får 7år.

ja, det var ju taktiskt av de att den unga brodern utförde mordet
Citera
2011-07-13, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konstapeln73
Davids familj har dock öppet vädjat till hans vänner att inte ens tänka tanken på nån hämndaktion. Riktigt vad det betyder vet jag inte men det känns lustigt att någon skulle kunna acceptera att en familjemedlems mördare bara får 7år.
Domen vart bara 7 år pga gärningsmannens låga ålder
Citera
2011-07-13, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jbananas
du får gärna skriva lite mer eller länka till artiklar
Det finns inte mycket mer att berätta. Jag har redan outat de flesta tidigare i den här tråden tror jag.
Det handlar främst om östeuropeer och folk från forna Sovjet som har en fot inne i Uppsalas krog och restaurangbransch. Dock bara någon enstaka av dem som är bokförd i Uppsala. Annars verkar de flesta återfinnas på (i?) Lidingö. De vistas även en hel del kring Märsta-området. Några av dem var med på Rade Koturs tid och nån annan är nära vän med Milan Sevo.
Internet- och kreditkortsbedrägerier verkar vara det senaste i görningen.
Citera
2011-07-13, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HUFVUDSTADEN
Domen vart bara 7 år pga gärningsmannens låga ålder
Ja det vet jag. Men det jag tyckte var konstigt var att familjen verkade acceptera domen genom att vädja till gränbygrabbarna att inte hämnas. Jag tror inte ens jag skulle bete mig så exemplariskt.
Citera
2011-07-13, 00:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HUFVUDSTADEN
Jo uppsalas kriminella har mycket att säga till om tror jag med då dessa förgrenat sig. Många tyngre som tex är B.C folk idag, ta motala och sthlm som exempel som har sitt ursprung i u-a, kakmonster eller inte så har dom trots allt en massa medlemmar som är beredda att gå långt för sitt namn, de är inte dumknullade med massor av unga soldater som kan göra sitt och som inte fyllt livstid

Sh***n borde vara en av dom absolut främsta som är från Uppsala. Den mannen är det inte många som rår på. Han utmanade albanerna inne på Hall och slogs med dom helt själv utan att backa.
Har lite svårt att förstå att han är med i det gänget han är med i just nu då han är alldeles för bra för dom och enkelt skulle kunna leda ett eget gäng.
Finns några tuffingar som kommit från Uppsala genom åren. Även Soar är en hårding och några av hans kompisar kan ta för sig men skulle ändå vilja säga att Sh***n är den vassaste från Uppsala han är en stenhård krigare som inte backar för någon det har han bevisat flera gånger.
Senast redigerad av Jocke_S 2011-07-13 kl. 00:34.
Citera
2011-07-13, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jocke_S
Sh***n borde vara en av dom absolut främsta som Uppsala har producerat. Den mannen är det inte många som rår på. Han utmanade albanerna inne på Hall och slogs med dom helt själv utan att backa.
Har lite svårt att förstå att han är med i det gänget han är med i just nu då han är alldeles för bra för dom och enkelt skulle kunna leda ett eget gäng.
Finns några tuffingar som kommit från Uppsala genom åren. Även Soar är en hårding och några av hans kompisar kan ta för sig men skulle ändå vilja säga att Sh***n är den vassaste från Uppsala han är en stenhård krigare som inte backar för någon det har han bevisat flera gånger.

Angående BC så har de verkligen inte ett rättvist rykte på FB. Alla vet att de precis som alla gäng har en massa idioter men de har många springpojkar som är villiga att göra mycket och de har vissa riktigt starka karaktärer bl.a. Sh***n och S*or**h
Citera
2011-07-13, 00:36
Bannlyst
Citat:
Angående BC så har de verkligen inte ett rättvist rykte på FB. Alla vet att de precis som alla gäng har en massa idioter men de har många springpojkar som är villiga att göra mycket och de har vissa riktigt starka karaktärer bl.a. Sh***n och S*or**h

Det är vissa avdelningar och individer som förstört för gänget.
Men som du skriver så finns det starka karaktärer inom ledarskapet.
Citera
2011-07-13, 00:38
Medlem
Citat:
Det är vissa avdelningar och individer som förstört för gänget.
Men som du skriver så finns det starka karaktärer inom ledarskapet.

Det är priset man får betala för att växa så där snabbt
Citera
2011-07-13, 00:47
Bannlyst
Citat:
de har vissa riktigt starka karaktärer bl.a. Sh***n och S*or**h

Menar du han som hotade två MP5 beväpnade snutar utanför en tingsrätt?
Satt på Hall för förberedelse till rån uppåt landet nånstans. Visste inte att han gått med i BC om det nu är han du menar.
Citera
2011-07-13, 00:48
Medlem
Citat:
Sh***n borde vara en av dom absolut främsta som Uppsala har producerat. Den mannen är det inte många som rår på. Han utmanade albanerna inne på Hall och slogs med dom helt själv utan att backa.
Måste svika dig där trots att du verkar väldigt påläst, shahin har inte gjort så mycket själv som alla verkar tro, han fick sig ett namn via en allvarlig knivskärning i märsta och vart efter detta fullvärdig O.G, sen vart det en skjutning vid näsets badplats i GBG (mot albanerna) då han var en av huvudmännen men sen har det inte hänt så mycket, tar du en personlig konfrontation mellan tex Soar o Shahin så ligger nog Shahin ganska omgående om vi nu snackar man mot man, tar vi gäng mot gäng så blir det säkert omvänt då asir är totalt underlägsna B.Cs medlemsantal. Referar till R som du nämnde tidigare, han blåste Shahin o spöade Soar o garvade åt båda, ena var då fullvärdig O.G (storhetstiden) o Soar var på uppåt
Citera
2011-07-13, 00:51
Medlem
Citat:
Satt på Hall för förberedelse till rån uppåt landet nånstans. Visste inte att han gått med i BC om det nu är han du menar.
Samme man, ledare för B.C sthlm idag, mycket bra kille från stenhagen uppsala
Citera
2011-07-13, 00:52
Medlem
Citat:

jag vet inte om de här händelserna men jag pratar om S****ns svåger
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in