2011-07-12, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jocke_S
I Uppsala har det väl bara inträffat 2 st mord som är kopplade till gängen.
Det ena på R 2002 och det andra är mordet 04. Sen dess har det inte hänt så mycket när det gäller likvideringar bland Uppsalas kriminella.
Nej inte i uppsala men man ska tänka på att många av de "tyngre" många gånger haft med uppgörelser att göra på annat håll runtom i sverige. Uppsala är en ganska stor stad som genom åren producerat mycket tufft folk som sedan försvunnit till andra städer. Mordet på R som du nämnde var hursomhelst så jävla fegt då hans egen kusin lurade honom till en avrättningsplats. R.I.P till R***n, en mycket nära vän vi (hans vänner) aldrig glömmer
Citera
2011-07-12, 23:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HUFVUDSTADEN
Nej inte i uppsala men man ska tänka på att många av de "tyngre" många gånger haft med uppgörelser att göra på annat håll runtom i sverige. Uppsala är en ganska stor stad som genom åren producerat mycket tufft folk som sedan försvunnit till andra städer. Mordet på R som du nämnde var hursomhelst så jävla fegt då hans egen kusin lurade honom till en avrättningsplats. R.I.P till R***n, en mycket nära vän vi (hans vänner) aldrig glömmer

R som avrättades var inte han rakad brukade umgås lite med OG folk ett tag?
Det enda jag hörde om mordet på honom var att det var två av hans landsmän som var misstänkta för mordet.
Citera
2011-07-12, 23:48
Medlem
Citat:
R som avrättades var inte han rakad brukade umgås lite med OG folk ett tag?
Det enda jag hörde om mordet på honom var att det var två av hans landsmän som var misstänkta för mordet.
Jo stämmer bra det, han fick oxå en skuld till O.G via Shahin (B.C) då han blåste just S och det var hans egen kusin som lurade ut honom för en affär där gärningsmannen sedan knäppte honom i huvudet då han klev ur bilen i mörker. O.G hade dock inget med detta mord att göra utan det handlade om en helt annan grej
Citera
2011-07-12, 23:55
Medlem
Citat:
I Uppsala har det väl bara inträffat 2 st mord som är kopplade till gängen.
Det ena på R 2002 och det andra är mordet 04. Sen dess har det inte hänt så mycket när det gäller likvideringar bland Uppsalas kriminella.
Som någon nämnde så har vissa Uppsalagrabbar haft finger i många spel runtom i landet.

Likvideringar bland Uppsalas kriminella rent generellt så är nog mordet på David AK i vintras det senaste. Det ligger en spänning i luften mellan vissa gränbygrabbar och göteborgarna efter detta. Fast det är främst en familjeangelägenhet tror jag.
Citera
2011-07-13, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konstapeln73
Som någon nämnde så har vissa Uppsalagrabbar haft finger i många spel runtom i landet.

Likvideringar bland Uppsalas kriminella rent generellt så är nog mordet på David AK i vintras det senaste. Det ligger en spänning i luften mellan vissa gränbygrabbar och göteborgarna efter detta. Fast det är främst en familjeangelägenhet tror jag.

konstapeln berätta lite om ekobrottslingarna som du nämnde tidigare...
Citera
2011-07-13, 00:02
Medlem
Citat:

väldigt tråkigt om det skulle trappa upp sig då båda sidorna har folk som kör och har ett brett register
Citera
2011-07-13, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HUFVUDSTADEN
Jo stämmer bra det, han fick oxå en skuld till O.G via Shahin (B.C) då han blåste just S och det var hans egen kusin som lurade ut honom för en affär där gärningsmannen sedan knäppte honom i huvudet då han klev ur bilen i mörker. O.G hade dock inget med detta mord att göra utan det handlade om en helt annan grej

allt kring det mordet är så jävla vidrigt
Citera
2011-07-13, 00:07
Medlem
Citat:

Jo uppsalas kriminella har mycket att säga till om tror jag med då dessa förgrenat sig. Många tyngre som tex är B.C folk idag, ta motala och sthlm som exempel som har sitt ursprung i u-a, kakmonster eller inte så har dom trots allt en massa medlemmar som är beredda att gå långt för sitt namn, de är inte dumknullade med massor av unga soldater som kan göra sitt och som inte fyllt livstid
Citera
2011-07-13, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jbananas
konstapeln berätta lite om ekobrottslingarna som du nämnde tidigare...
Jag har pratat flitigt om dessa personer tidigare i tråden och det är även samma personer som nyligen var inblandade i en skottlossning på e4an. De håller på med alla möjliga sorters bedrägerier och förskingringar.
Citera
2011-07-13, 00:13
Medlem
Citat:
väldigt tråkigt om det skulle trappa upp sig då båda sidorna har folk som kör och har ett brett register
Davids familj har dock öppet vädjat till hans vänner att inte ens tänka tanken på nån hämndaktion. Riktigt vad det betyder vet jag inte men det känns lustigt att någon skulle kunna acceptera att en familjemedlems mördare bara får 7år.
Citera
2011-07-13, 00:14
Medlem
Citat:
allt kring det mordet är så jävla vidrigt
Jag håller med dig, en riktig fittas verk, fatta att killen blev mördad pga sin egen kusin som han litade på. R***n var en jävligt snäll kille och han förtjänade ett bättre öde!!!
Citera
2011-07-13, 00:17
Medlem
Citat:
Davids familj har dock öppet vädjat till hans vänner att inte ens tänka tanken på nån hämndaktion. Riktigt vad det betyder vet jag inte men det känns lustigt att någon skulle kunna acceptera att en familjemedlems mördare bara får 7år.

du får gärna skriva lite mer eller länka till artiklar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in