2012-09-30, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av samiska
Var inte han jag syftade på.
Finns ingen anledning att sitta och sjunga ut här men det märks att du inte är insatt i ämnet för 5öre, Araber som styr stan? Ha har alltid funnits i staden
Aldrig sagt att jag visste allt om alla i staden. Att araberna styr var väl fel uttryck men dom har väl generellt sett mest att säga till om ? Är det fullständiga Ha klubb eller prospects eller ? låt mig gissa att dom häckar i boländerna ?
Citera
2012-09-30, 23:29
Medlem
aceblacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dinmamma1234
Aldrig sagt att jag visste allt om alla i staden. Att araberna styr var väl fel uttryck men dom har väl generellt sett mest att säga till om ? Är det fullständiga Ha klubb eller prospects eller ? låt mig gissa att dom häckar i boländerna ?

Det är Kurder som "styr" i Uppsala. HA har funnits som fullständig klubb i Uppsala i två eller tre år nu tror jag. Klubbhuset ligger på landet utanför Uppsala, nära en flygplats.
Citera
2012-10-01, 19:16
Medlem
Det är Kurder som styr i Uppsala. Dom är många och har lirare som Suyar och Nabil i fronten med massa andra.
Citera
2012-10-01, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aceblack
Det är Kurder som "styr" i Uppsala. HA har funnits som fullständig klubb i Uppsala i två eller tre år nu tror jag. Klubbhuset ligger på landet utanför Uppsala, nära en flygplats.
Ja, araber kurder same shit different names då tror jag att jag har hygglig koll p vart ha ugglar, tack!
Citera
2012-10-01, 22:58
Medlem
Citat:

Stämmer som Aceblack säger, klubbhuset ligger ute vid Ärna, Fortsätter man på grusvägen så kommer man fram till polisens skjutbana. Du tänker nog på när Bandidos låg ute vid Boländerna.

Citat:
Ursprungligen postat av aceblack

Beror på helt vad man menar med "styr", och inom vilken kategori man talar om. Tittar man på diverse krogar så hittar du såväl folk ur diverse MC-gäng som andra tunga individer som är med på ett hörn.
Sedan har du olika aktörer/gäng som sysslar med utpressning,diverse narkotika, smuggling av diverse slag, rån osv. Men självklart har kurderna mycket att säga till om i den undrevärlden i Uppsala
Citera
2012-10-02, 03:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ponyboynation
Krogbiten har dom väl varit inne i länge i Uppsala
Fram till sin död var Frasse Uppsalas obestridda krogkung. Klart att HA har fått ökat inflytande i den branschen sedan dess. Men musklerna finns som sagt ute i Gottsunda, Gränby & Stenhagen, iaf om du ser till den undrevärlden som helhet.
Citera
2012-10-02, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konstapeln73
Fram till sin död var Frasse Uppsalas obestridda krogkung. Klart att HA har fått ökat inflytande i den branschen sedan dess. Men musklerna finns som sagt ute i Gottsunda, Gränby & Stenhagen, iaf om du ser till den undrevärlden som helhet.
Jo, sen finns generationen juggar bakom Frasse också, som ägde i sthlm och bodde i Uppsala men som greppat att det är unwise att bajsa där man äter.

Trodde att juggarna och HA samexisterande men det är mkt möjligt att jag har fel.
Citera
2012-10-02, 15:32
Medlem
HA har väl lite samröre med några grabbar ifrån Gottsunda? Nämner inga namn då detta enbart är ett rykte.
Citera
2012-10-02, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirenstilen
HA har väl lite samröre med några grabbar ifrån Gottsunda? Nämner inga namn då detta enbart är ett rykte.

Läs tillbaka en sida i tråden
Citera
2012-10-04, 20:06
Medlem
Sista inägget i denna tråd...

När enda försörjningskällan är våld och böter så inser ju den mest korkade att dessa kurder inte är i stånd att få till andra saker just...om dom inte pressar nån knarkförsäljare eller ekobrottsling på hans kontakter, då kan dom säga vi kan visst göra andra pengar...

En del av dessa herrar har inte en tanke på att en affär ska genomföras utan väntar bara på att nån har sagt fel eller kommit sent till ett möte...då blir dom skyldiga hela affärn direkt...

Summa summarum, inte ens bland kriminalitet kommer vissa högre upp än att springa omkring och pressa och slå nån stackare, för nåt annat genomtänkt kan dom inte stava till eller slutföra.

Over and out!
Citera
2012-10-04, 21:32
Medlem
outoforders avatar
Finns det några från kvarngärdet som är med i leken nuförtiden eller sävja(nu pratar jag inte om unga kickers-kids utan äldre) eller är det bara gränby,stenhagen och g-sunda folk.Vill inte veta namn utan bara om det finns några eller om allt styrs av folk från gränby-g-sunda-stenhagen...
Citera
2012-10-04, 23:26
Medlem
Citat:
Okej då var dom släkt. Men då kan man ju fråga om inte Nabil borde gå in och skydda Roni från bli knäppt ?

Vad är anledningen till att han inte är klippt tror du? Trotts att han är släppt så vet alla om att han var med i bilen..

Citat:
Ursprungligen postat av Kirenstilen

Stämmer mycket bra, som jag skrev lite tidigare så läs på sidan innan så borde du förstå. Dessa kontakter har även knytits närmare på senare dagar nu när det blivit frågan om en helt ny marknad som man vill få kontroll över och knyta kontakter med folk inom dessa områden.

Citat:
Ursprungligen postat av outoforder
Finns det några från kvarngärdet som är med i leken nuförtiden eller sävja(nu pratar jag inte om unga kickers-kids utan äldre) eller är det bara gränby,stenhagen och g-sunda folk.Vill inte veta namn utan bara om det finns några eller om allt styrs av folk från gränby-g-sunda-stenhagen...

Självklart finns det en och annan, behöver inte dra upp några namn här men finns en och annan gammal krigare och nya förstås. Skulle dock vilja påstå motsatsen mot vad det skrivs i denna tråd om att "all" kraft/makt finns i Gottsunda,Gränby,Stenhagen visst är det så att man tittar på individen så hittar man flest personer i dessa områden men idag är det inte lika knytet till vissa områden då diverse gäng har flera "medlemmar" från alla möjliga områden och städer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in