Hade eksem i ansiktet i höstas, vet inte riktigt vad det var men jag tror det var mjälleksem. Nu är det borta, och jag vet inte om det har någon koppling till det här problemet eller inte.. Men jag har senaste månaderna alltid kännt mig varm i ansiktet, och jag har då också varit lite röd i ansiktet.
För ett år sen nu under vintern sov jag med elementet på och gick med fleecetröja i skolan (eftersom jag är lång och smal), men nu är jag alltid så varm i ansiktet att jag sover med elementet av och med fönstret öppet, och går endast i tshirt i skolan och det är varmt ändå. Mest i ansiktet, men det blir ju lite svalare om man har färre kläder på övriga ställen också.
Jag har lätt att rodna, så nu när jag är så varm i ansiktet går jag också runt ständigt lite rödaktig vilket inte är så kul.
Någon som vet vad detta kan bero på?
Äter hälsosamt och sover tillräckligt. Får antagligen gå till någon läkare men jag tyckte det var värt att fråga er först, för jag har hört att man måste skaffa remiss först och att det kan ta lång tid innan man får tid hos en bra hudläkare..
edit: Inte alltid jag är varm/röd, utan bara inomhus i rumstemperatur. När jag går ut i kylan är det svalt och jag blir blek igen vilket jag föredrar. Men då blir resten av kroppen kall eftersom jag är så smal
/ Tack på förhand