2007-03-08, 17:21
Medlem
Sane?s avatar
Hej!
Jag håller på med ett övervakningsprogram som kontrollerar vilka services som körs på än annan burk än lokala.
Programet kan se vilka services som körs på alla datorer inom min domän, det fungerar dock inte på datorer utanför domänen.
Vad måste jag ändra på för inställningar på datorn utanför domänen för att programet ska funka?
Felmeddelandet säger att jag inte har nog rättigheter.
Citera
2007-03-08, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sane?
Hej!
Jag håller på med ett övervakningsprogram som kontrollerar vilka services som körs på än annan burk än lokala.
Programet kan se vilka services som körs på alla datorer inom min domän, det fungerar dock inte på datorer utanför domänen.
Vad måste jag ändra på för inställningar på datorn utanför domänen för att programet ska funka?
Felmeddelandet säger att jag inte har nog rättigheter.

Jag antar att du använder PDH för implementering av dina övervakningsfunktioner (motsvarande performance-namespacet om du använder .NET).

Denna sida gav mig lite ledtrådar när jag råkade ut för liknande problem:
http://www.mcmcse.com/forums/viewtop...ote=viewresult

Edit: Jag kanske missförstod. Det kanske inte var du som skrev programmet. Men samma sida gäller för alla program implementerade genom PDH (de flesta administrativa övervakningsprogram som exempelvis perfmon och samurize).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in