• 1
  • 2
2007-03-07, 23:13
Medlem
Har upptckt en fr mig ny hundras idag, som jag inte knde till sedan tidigare. Hundrasen heter Presa Canario (dogo canario?) och kommer frn Kanariearna. Har bara lst negativa notiser om hunden som ex. att den r frbjuden i Norge, att man mste ha munkorg p den i Spanien och att flera mnniskor blivit ddad av den i USA.

Jag undrar drfr vad det r fr ngon hundras och vad den anvnds till? Finns den i Sverige?

En bild p en Presa Canario
Citera
2007-03-08, 00:44
Medlem
http://video.google.com/videoplay?do...31635242984139
Citera
2007-03-08, 01:18
Medlem
Blizzardstorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av killerbitch
Har upptckt en fr mig ny hundras idag, som jag inte knde till sedan tidigare. Hundrasen heter Presa Canario (dogo canario?) och kommer frn Kanariearna. Har bara lst negativa notiser om hunden som ex. att den r frbjuden i Norge, att man mste ha munkorg p den i Spanien och att flera mnniskor blivit ddad av den i USA.

Jag undrar drfr vad det r fr ngon hundras och vad den anvnds till? Finns den i Sverige?

En bild p en Presa Canario

Ja det finns en del Presor i sverige.Kolla in lnken s hittar du en uppfdare.

http://www.x-presa.net/
Citera
2007-06-29, 16:19
Medlem
En vn till mig har tv presor.Vackra hundar,fast jag hller mig till boerboel ; )
Citera
2007-07-05, 03:00
Medlem
Psyko Dads avatar
Hittade en presa tik. vldigt vacker & vnlig. skulle kunna tnka mig skaffa en sdan till min stora hanne. Han r kastrerad s bara som sllskap. Men vad kostar de ? multum I guess.
Citera
2007-07-10, 23:27
Medlem
Washuwants avatar
vilken hund!!! i fel hnder skulle den skapa s mkt knas
Citera
2007-07-12, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av **jag**
http://video.google.com/videoplay?do...31635242984139

Det gr att f bra pli p dom med.
ven om det sg lite haffsigt ut frn figuranternas sida.
Citera
2007-09-28, 23:38
Medlem
Jag r lite nyfiken p den hr rasen.

r det ngon hr som har en sdan eller p annat stt har personlig erfarenhet utav rasen?
Hur r dom i humret egentligen?
Om man skall jmfra den med ngon annan ras, vilken?
Hur r dom om man har barn, generellt sett?
Ltttrnade/svrtrnade?

osv osv ni frstr att jag vill veta allt ni vet med andra ord

Tack p frhand//
Citera
2007-09-29, 00:34
Medlem
Knner en som har tv stycken.. Vilka kelgrisar.. Dom lskar fan alla! Nr man trffar dom ute s buffar dom ner en i marken och pussar!! Han tycker inte alls rasen r som dom mlat upp det i media och p mnga hemsidor utan vldigt ppna och trevlig fast kan ocks vara sdr att dom itne bryr sig s mycket om ngot.. Svenska uppfdare tonar ner vakt osv n exempelvis i hemlandet... S vill du exemepelvis ha en tuff hund s tycker jag iaf sjlv att det r fel ras.. mesta klumpiga och luffsiga.. jag tycker dom r trkiga alladeles fr lugna fr min smak.. Man kan jmfra dom med en uppblst pitbull som r korsad med sankt bernad effekten med lite vakt och slhet..
Citera
2007-09-29, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jäija
Knner en som har tv stycken.. Vilka kelgrisar.. Dom lskar fan alla! Nr man trffar dom ute s buffar dom ner en i marken och pussar!! Han tycker inte alls rasen r som dom mlat upp det i media och p mnga hemsidor utan vldigt ppna och trevlig fast kan ocks vara sdr att dom itne bryr sig s mycket om ngot.. Svenska uppfdare tonar ner vakt osv n exempelvis i hemlandet... S vill du exemepelvis ha en tuff hund s tycker jag iaf sjlv att det r fel ras.. mesta klumpiga och luffsiga.. jag tycker dom r trkiga alladeles fr lugna fr min smak.. Man kan jmfra dom med en uppblst pitbull som r korsad med sankt bernad effekten med lite vakt och slhet..

Det lter mycket positivt det d jag mycket hellre vill ha en klumpig och luffsig hund n en elaking

Haha lter precis som den korsningen jag vill ha
Citera
2007-09-29, 22:08
Medlem
Alla hundar r individer... Finns pitbulls som r sla och lata ocks eller som hatar mnniskor.. Eller Schfrar som lskar folk,, dom blir lixom vad man gr dom till samt avelslinjer..
Citera
2007-10-14, 03:23
Medlem
el presas avatar
har tv stycken fr tillfllet alldeles underbara i mina gon. lufsiga och sla nppeligen mina. ligger du sjlv p soffan; ja, reser du dej str de i givakt jmte . det handlar ju s klart om olika individer och vr vuxna hane r vaktig och skarp som den ska vara och lillan p halvret r ett energipaket utan dess like n s lnge. JAG rekomenderar inte rasen till ngon som vill trna lydnad, men det r vl s klart upp till trnaren och all tid man vill lgga p det. har vnner som trnar spr mm. med goda resultat. sjlva har vi mjukstartat WP med storgubben eftersom han r frisk och behver gra av med energi. till dej som vill jmfra med ngon ras, s skulle jag sga rottweiler, med en viss tveksamhet. de har ju haft liknande anvndningsomrden, men rottistiken vi tidigare hade var betydligt gladare i lydnadstrning och drmed mer, vad ska man kalla det... dampig hon kunde trna fjorton timmar om dygnet och nd inte f nog, medan vi fr checka av om det r rtt dag att trna lydnad med vr presahane.

frga andra gare om deras: http://svenskdogocanario.egetforum.se/

ps. hunden p bilden hade INTE vertalat mej till att skaffa vr frsta presa, absolut inte min smak ds.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in