• 1
  • 2
2000-05-31, 15:22
Medlem
LSD-psykos...???

dET.LTER.SOM.DU.INTE.LPER.NGN.STRRE.RISK.ATT.F .EN.PSYKOS
HUR.STORA.DOSER.HAR.DU.TAGIT.NR.DU.HAR.TRIPPAT.ME D.SVAMP?

DET.VIKTIGASTE.ATT.TNKA.P.NR.DU.R.TRIPPAD.R.A TT.LTA.RUSET.FLYTA...DET.VRSTA.MAN.KAN.GRA.R.A TT.FRSKA.MOTVERKA.DROGEN....FRSTA.GNGEN.JAG.TR IPPADE.(CIRKA10.MN.SEN)TOG.JAG.OCH.MINA.VNNER.TV .JUBILEUMS-HOFFMAN.VAR.INGEN.AV.OSS.HADE.TRIPPAT.TIDIGARE.FR .MIN.DEL.VART.TRIPPEN.VLDIGT.MISSLYCK AD.JAG.FRSKTE.BEHLLA.MINA.SINNEN.KLARA.HELA.TID EN.VILKET.LEDDE.TILL.ATT.DET.BLEV.EN.VLDIGT.OBEHA GLIG.KNSLA.I.KROPPEN...JAG.HAR.PRVAT.SVAMPAR.ETT .PAR.GNGER.RUSEJN.LIKNAR.VARANDRA.GANSKA.MYCKET.B ARA.DET.ATT.SYRAN.PVERKAR.VERKLIGHETSUPPFATTNINGE N.MER.N.VAD.SVAMPARNA.GR..OM.DU.SKA.TRIPPA.GR.D ET.MED.NGN.SOM.HAR.GJORT.DET.TIDIGARE..

dU.SA.ATT.DU.HADE.PETAT.E.EN.HEL.DEL..D.TYCKER.JA G.ATT.DU.SKA.PRVA.ATT.CANDY-FLIPPA(E+LSD)TA.TRIPP EN.NR.DU.BRJAR.KNNA.ATT.MDMAN.BRJAR.FRGA.

FRED!
2000-06-01, 06:37
Medlem
LSD-psykos...???

Ds! Fast det faktum att du frgar ger ju belgg fr ett visst tvivel.
Fast som mannen-med-punkter-mellan-varje-ord sger... flyt bara med s gr det bra... Jag sjlv gjorde misstaget att kmpa emot... det helvetet varade i cirka tv veckor... skitjobbigt... Nr jag sedan tnkte att det inte var nn id att klammra mig fast vid mitt gamla jag och strva efter att bli normal igen slppte det... Precis nr man hade accepterat det... Nu kanske det lter som jag r negativ, men det r jag inte... jag betalade 90 spnn fr ngot som skulle vara i 10 timmar, men fick det i tv veckor... jackpot fr fan! :o)
2000-06-07, 11:36
Medlem
LSD-psykos...???

Varfr hade du tnkt droppa syra? Jag nskar ibland att jag hade droppat det snabbare n jag gjorde. r ingen svag person och tycker att jag kunnde "surfa" (flja med vgen) p ett bra stt, men jag misstnker att jag ftt skador fr livet nd. Jag har absolut ingen sinnesjukdom i slkten och r ingen nevs personlighet. Man kan bara aldrig veta.

Det mste ha varit 2-3 r sedan jag tog tripp sist och min vrld bljar nnu av frger. Det r vackert presis som nr jag betalade fr det men jag mste tillst att det r besvrande fr mig nu. Det r vl ett psykos-liknande tillstnd, men jag vgrar ta psykos-piller mot det utan vntar lugnt p att det ska g ver. (Vad kan jag annras gra? *s*)

Det hr med hallucinogena tillstnd tror jag att man ska vara mycket vaksam p. Se till att du kommer tillbaka ordentligt efter varje gng du har frndrat ditt medvetande. Som det var fr mig s frndrades mitt normal medvetande gradvis..Jag tog det inte p tillrckligt allvar bara. Trodde att jag skulle bli som innan nr jag slutade. ha ha (torrt skratt)

Set and setting r a och o nr det gller att ta LSD s r det. Bra att du vet det. LSD psykoser verkar inte vara speciellt vanliga. Framfr allt inte sdana som varar mer n ett par veckor. Jag knner ngra stycken som sprat ur totalt, och s kan det g... Vad kan jag sga?

Det jag tycker r viktigast r att vara uppmrksam och inte lta ntt dumt misstag leda till en snetripp som krashar en fr livet. Dumtrippa inte fr skojs skull. Ens psyke r en fr alvarlig grej fr att riskera fr att man vill ha en 10 h skratt noja. Ska du trippa s gr det fr att utvecklas sjlsligen och gr det med frstnd.

Ta hand om dig! :-)

2000-06-11, 14:31
Medlem
LSD-psykos...???

Tanja,

tack for tipsen! Faktum ar att jag nu har tagit min forsta LSD-tripp!!!

Jag vill att du ska veta en sak, jag har overvagt att trippa pa syra i over tva ar, men har hallt mig till svampar och E eftersom jag, efter att ha last My problem child och andra skrifter, har fatt en oerhord respekt for LSD. Eftersom jag ar troende kristen (trot eller ej...) men i over ett ar har borjat tvivla pa och ifragasatta Guds existens, sa bestamde jag mig for att genom en LSD-erfarenhet forsoka att soka mig narmre Honom. Aven om LSD ur manga aspekter ar en kemisk reaktion, sa ar jag fullt och fast overtygad om att den ocksa oppnar dorrar in i vart medvetande som i vanliga fall ar val igenbommade. Har haft starka andliga upplevelser bade under inflytande av svampar och ecstasy (svampar har fatt mig mer uppmarksam pa Guds underbara skapelser, att se hela min omgivning ur ett annat perspektiv, medan E har givit mig mer insikt och klarsynthet i hur jag relaterar till Gud, hur jag skulle ga tillvaga for att narma mig Honom pa ett vardigt satt. E har ocksa okat min associationsformaga och skarpt mitt intellekt da det galler att tolka Bibeln (och andra andliga skrifter, som jag iofs inte tycker att man bor tolka bokstavligen, men som har manga vardefulla essenser och budskap...). Men de basta upplevelserna har jag haft da jag har slappt alla analytiska baktankar och bara "funnits" i ruset...

Hur var da min forsta LSD-tripp??? U-N-D-E-R-B-A-R (kanns for futtigt, men ar iaf ett arligt forsok att forsoka beskriva kanslan med vanliga ord...) Jag skulle kunna skriva en roman om denna min forsta resa, men valjer att bevara upplevelsen i mitt inre istallet. Samtidigt sa var det sjalvklart lite skrammande att besoka denna underliga och mystiska varld for forsta gangen, men jag kande mig hela tiden trygg i mig sjalv...

Jag har forstatt, av nagra av dina tidigare inlagg att doma, att du inte ar troende sjalv. Men du kanske kan forsta vad jag menar nar jag skriver det har??? Jag tillhor den sortens manniskor som ar fullt och fast overtygad om att varken E, svampar eller LSD ar "falska" droger, men att de daremot kan skapa insikt, oppna dorrar, gora mig mer tolerant gentemot andra (samt MYCKET mer)

Det gor mig VERKLIGEN ledsen att hora vilken inverkan LSD har haft pa dig, och det ar min innerliga forhoppning att du ngn gang kommer att "komma tillbaka"... Din erfarenhet har verkligen varit till hjalp, och samtidigt en varning for att anvanda LSD i fel syfte. En sak ar i alla fall saker: Det kommer att droja lange innan jag aterigen vander ater till "syrans forlovade land"...

Tack igen,
//E-Size

(Jag har annu inte slutat tvivla, men min overtygelse har definitivt starkare nu... Droger ar ingen paketlosning, men kanske en vagvisare...)
2000-06-11, 15:18
Medlem
LSD-psykos...???

"bljande frger"...??

synhallucinationer r mycket mycket ovanligt hos psykotiker och schizofrena psykotiska patienter. Trippar du dagligen med synhallucinationer som uppkommer vid frgiftningstillstnd r du antagligen utsatt fr att ngon droppar syra i din filmjlk om morgnarna.

Kort sagt - en lngvarig psykos yttrar sig inte i "Bljande frger" . ta detta som en varning och kolla noga upp ditt kylskp...
2000-06-12, 13:59
Medlem
LSD-psykos...???

Jag frstr inte riktigt ditt ordval nr du frgar mig om jag trippar dagligen med synhallucinationer.

Jag upplever vrlden rent visuellt ungefr som om jag ftt i mig 1/4 svag tripp. Eller s som trippen r nr den nstan har gtt ur och man r rtt trtt p den och inte bryr sig om att allt ser lite underligt ut.

Jag har en vn till som har det p liknanade stt. F.. vet jag ingen som har det som jag s jag antar att det r ovanligt. Det r en slags overklighetsknsla som blir starkare och svagare i vgor. Det innebr ven synhallucinationer av den sort som innebr att saker och ting upplevs av mig som vackrare och mer bisarra n de gjorde innan. Mer kontrast mer frger och mer gnistrande. Det lter extremare n det r nr man r van. Svida inte mamma och pappa frsker f in mig p sinnessjukhus s r risken att jag blir dagligen drogad vldigt minimal! *Ha ha*

Jag talade med en psykiatriker p ntet och han sa att det var ett psykotiskt tillstnd och rekomenderade medicin. Jag tror inte p psykosmediciner s jag r hellre lite skadad men opverkad n gr p ntt skit varenda dag.

Ser mig inte som psykotisk eller schizofren (hu!) utan jag knner att mina tankar funkar som innan!

*hmn*
2000-06-12, 14:27
Medlem
LSD-psykos...???

"Jag har forstatt, av nagra av dina tidigare inlagg att doma, att du inte ar troende sjalv."

Klart jag r troende. vad har du nu ftt fr dig? Hur kan man leva utan en tro? Det lter inte som ett liv fr mig.

Jag r inte kristen dock. Jag har en egen religion som r lite utav ett hopkok av hinduism o new-age. Jag har haft en vldigt stark upplevelse d jag rkt hasch p ecstasy och det ndrade hela mitt liv, s jag vet hur du menar. Droger r deffinitivt inte ngon lsning p ngot men det kan vara ett stt (riskabelt men nd) att utvecklas andligen.

Enligt mig s knns ett E-rus ofta falskt fr att man blir s himla lycklig. Tex blir e-kr i nn kille som man nsta dag upptcker att man egentligen inte ens str ut med i 5 minuter.

LSD knns mer kta fr att man kan m bde bra och dligt presis som i "verkliga" livet. Jag har lst mig mycket om livet genom LSD och det gr att jag nu har lttare att f ett bra liv n mnga andra mnnsikor...

Jag kan inte tala nog om vikten av att ha en tro. Allt blir s mycket bttre. Men jag tror inte ett dugg p att anamma en vanlig tro bara sdr utan vidare. Man mste se in i sigs jlv knna efter vad som stmmer fr en. Vad som kns kta och riktigt. P det sttet kan var och en forma en egen tro.

Kram och lycka till!
2000-06-12, 22:46
Medlem
LSD-psykos...???

Drogfri? I vilken utstrackning? Bara nyfiken...

Trakigt att hora om ditt forhallande gentemot cannabis. Det far mina kathetsproblem att te sig lojligt sma...

2-CB ar inte en sarskilt vanlig drog (i alla fall inte i Sverige). Den syntetiserades forst av Alexander Shulgin (som aven brukar kallas for E:ns styvfader). I Sverige forekom den under en begransad period till forsaljning pa smart drugstore. Forsta och enda gangen jag har bestallt nagot darifran - men nojd blev jag helt klart... 2-CB ar en s k fenetylamin och ar en kusin till Ecstasy. Den huvudsakliga skillnaden ar val att 2-CB ar betydligt mer hallucinogen an dess kusin MDMA + att den ar mer "intellektuell", dvs att man har betydligt lattare att fokusera sina tankar, att meditera over diverse saker och att analysera. 2-CB blev olagligt i Sverige i borjan pa forra aret. Doserna ar relativt sma (ett piller=vanligtvis 5 mg). 3 piller rackte mer an val for lilla mig... Skulle jag vilja ta det igen... sjalvklart!

Forresten, det dar med att du inte skulle vara troende fick jag ifran att du uttryckte en viss skepsis for Jesus 40 dagar i oknen - att det skulle bero pa "hungerhallucinationer". Haller inte riktigt med, men sager inte heller att det ar en otankbar teori. Iaf trevligt att hora att du tror...

Haller DEFINITIVT med om det har med att ha en tro. Manga skulle sakert saga att jag haller fast vid den kristna tron pga av att jag har fatt en "kristen uppfostran". Men det kan ju lika garna vara sa att jag lika mycket for egen del valjer att kalla den gudomlighet som finns for den Gud som omnamns i Bibeln. Att det invaggar mig i en sorts trygghet eftersom det ar en tro som jag kanner val till. Att gudomligheten sedan inte nodvandigtvis behover vara just "kristendomens Gud" spelar mindre roll eftersom jag ar overtygad om att bakom min kristna tro sa doljer sig anda den sanna gudomligheten... Kristendomen ar for mig endast ett medel att fa mig att kanna mig trygg i min gudstro. Som jag namnt tidigare sa befinner jag mig i en period av starkt tvivel och ifragasattande, och kanner mig forvirrad just nu. Jag sager inte att jag tvunget maste ta till sinnesutvidgande droger for att "finna Gud", men att jag kan vaxa i min tro genom dessa erfarenheter... Darfor ser jag helst att jag inte brukar dessa droger alltfor ofta, eftersom upplevelserna definitivt skulle sjunka i varde och styrka.

Dessutom tycker jag verkligen att Jesus var det storsta foredomet och att vi manniskor i mangt och mycket borde leva som han larde...

Detta blev kanske lite rorigt... men for all del - hall till godo!

*karlek*
//E-Size
2000-06-13, 09:11
Medlem
LSD-psykos...???

Tanja:

Psykoser yttrar sig vldigt sllan, fr att inte sja ALDRIG i synhallucinationer, det finns bekrftas i litteraturen, och speciellt inte konstanta sdana. Som sagt : antagligen droppar ngon syar i din filmjlk eller s har du ftt en hjrnskada (en mjlighet!) eller ljuger.
2000-06-13, 10:34
Medlem
LSD-psykos...???

Drogfri? I vilken utstrackning?

Helt drogfri om man inte rknar cigg och alkohol och det gr man vl nd inte. Det r sknt att vara drogfri faktiskt ven om man kanske gr sig ovn med ngon om man nmner det hr p drog konferenserna! *ler*

"Forresten, det dar med att du inte skulle vara troende fick jag ifran att du uttryckte en viss skepsis for Jesus 40 dagar i oknen - att det skulle bero pa "hungerhallucinationer". Haller inte riktigt med, men sager inte heller att det ar en otankbar teori."

Jag tror att nr man utstter kroppen fr enorma pfrestningar som hunger svlt eller frgiftingar (typ droger) s kan man f "gudomliga" upplevelser. Jag menar inte att Jesus skulle ha ftt en falsk upplevelse som en smurf-hallis *s* utan jag tror bara tt han kan ha ftt sin upplevelse geom att hans verkligehetsuppfatting blev frndrad. Som av hallucinogener men nd inte presis s... (svammligt)

Jag sger grna gud ven om jag inte r kristen. Hller med om att det inte har ngon betydelse vilket namn man ger det. Bibeln r skert bra, men jag vill nd propagera fr att lsa lite olika andra "djupa" bcker fr att f igng tankeverksamheten. ven om man inte hller med i allt s kan det vara mycket utvecklande nr man ifrgastter ocks. Jag gillade mycket att lsa "En mstares ledning" av Bhaktivedanta Swami Prubhupda. Inte ntt dr man ska svlja hull och hr men mycket utvecklande att fundera kring. G och lna!!

"Darfor ser jag helst att jag inte brukar dessa droger alltfor ofta, eftersom upplevelserna definitivt skulle sjunka i varde och styrka."

Nej gr inte det fr man behver tid att smlta och bearbeta upplevelsera ocks.

"Dessutom tycker jag verkligen att Jesus var det storsta foredomet och att vi manniskor i mangt och mycket borde leva som han larde..."

Visst!

Frrsten: Var r du fr du saknar ju ....

Kram!
2000-06-13, 10:44
Medlem
LSD-psykos...???

Till Ollon:

Ush jag vet inte vad som lter vrst. Psykos eller hjrnskada.. -Fy!
Anledningen till att jag betraktar det som ett psykotiskt tillstnd r fr att jag frgade en expert p ntet och han sa att det var vad det var och att det skert skulle g ver.

Vasd r en psykos enligt dig d? S som jag upfattat det s hamnar jag inte riktigt inom ramen fr begreppet "psykos" fr att jag inte har tillrckligt mycket synhallucinationer och fr att jag r klar i skallen i vrigt. (framfrallt det sistnmnda)

Jag knner en kille som hade en paranoid psykos i ungefr ett r. Han hade dock inga syn hallucinationer. Sen vet jag en som fick en bild som fastnade "p hornhinnan"...Han hade alts bilden av den serietidning han lst framfr gonen flera veckor. De flesta psykoser jag hrt om har verkat som synhallisar. Har jag ftt allt om bakfoten?

Frgan r vad som r bst..psykos eller hjrnskada....

jag har ingen lust att ha ngot av det... :-(

2000-06-13, 10:52
Medlem
LSD-psykos...???

Till Ollon:

Ush jag vet inte vad som lter vrst. Psykos eller hjrnskada.. -Fy!
Anledningen till att jag betraktar det som ett psykotiskt tillstnd r fr att jag frgade en expert p ntet och han sa att det var vad det var och att det skert skulle g ver.

Vasd r en psykos enligt dig d? S som jag upfattat det s hamnar jag inte riktigt inom ramen fr begreppet "psykos" fr att jag inte har tillrckligt mycket synhallucinationer och fr att jag r klar i skallen i vrigt. (framfrallt det sistnmnda)

Jag knner en kille som hade en paranoid psykos i ungefr ett r. Han hade dock inga syn hallucinationer. Sen vet jag en som fick en bild som fastnade "p hornhinnan"...Han hade alts bilden av den serietidning han lst framfr gonen flera veckor. De flesta psykoser jag hrt om har verkat som synhallisar. Har jag ftt allt om bakfoten?

Frgan r vad som r bst..psykos eller hjrnskada....

jag har ingen lust att ha ngot av det... :-(

• 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in