LSD-psykos...???
Tanja,
tack for tipsen! Faktum ar att jag nu har tagit min forsta LSD-tripp!!!
Jag vill att du ska veta en sak, jag har overvagt att trippa pa syra i over tva ar, men har hallt mig till svampar och E eftersom jag, efter att ha last My problem child och andra skrifter, har fatt en oerhord respekt for LSD. Eftersom jag ar troende kristen (trot eller ej...) men i over ett ar har borjat tvivla pa och ifragasatta Guds existens, sa bestamde jag mig for att genom en LSD-erfarenhet forsoka att soka mig narmre Honom. Aven om LSD ur manga aspekter ar en kemisk reaktion, sa ar jag fullt och fast overtygad om att den ocksa oppnar dorrar in i vart medvetande som i vanliga fall ar val igenbommade. Har haft starka andliga upplevelser bade under inflytande av svampar och ecstasy (svampar har fatt mig mer uppmarksam pa Guds underbara skapelser, att se hela min omgivning ur ett annat perspektiv, medan E har givit mig mer insikt och klarsynthet i hur jag relaterar till Gud, hur jag skulle ga tillvaga for att narma mig Honom pa ett vardigt satt. E har ocksa okat min associationsformaga och skarpt mitt intellekt da det galler att tolka Bibeln (och andra andliga skrifter, som jag iofs inte tycker att man bor tolka bokstavligen, men som har manga vardefulla essenser och budskap...). Men de basta upplevelserna har jag haft da jag har slappt alla analytiska baktankar och bara "funnits" i ruset...
Hur var da min forsta LSD-tripp??? U-N-D-E-R-B-A-R (kanns for futtigt, men ar iaf ett arligt forsok att forsoka beskriva kanslan med vanliga ord...) Jag skulle kunna skriva en roman om denna min forsta resa, men valjer att bevara upplevelsen i mitt inre istallet. Samtidigt sa var det sjalvklart lite skrammande att besoka denna underliga och mystiska varld for forsta gangen, men jag kande mig hela tiden trygg i mig sjalv...
Jag har forstatt, av nagra av dina tidigare inlagg att doma, att du inte ar troende sjalv. Men du kanske kan forsta vad jag menar nar jag skriver det har??? Jag tillhor den sortens manniskor som ar fullt och fast overtygad om att varken E, svampar eller LSD ar "falska" droger, men att de daremot kan skapa insikt, oppna dorrar, gora mig mer tolerant gentemot andra (samt MYCKET mer)
Det gor mig VERKLIGEN ledsen att hora vilken inverkan LSD har haft pa dig, och det ar min innerliga forhoppning att du ngn gang kommer att "komma tillbaka"... Din erfarenhet har verkligen varit till hjalp, och samtidigt en varning for att anvanda LSD i fel syfte. En sak ar i alla fall saker: Det kommer att droja lange innan jag aterigen vander ater till "syrans forlovade land"...
Tack igen,
//E-Size
(Jag har annu inte slutat tvivla, men min overtygelse har definitivt starkare nu... Droger ar ingen paketlosning, men kanske en vagvisare...)