Citat:
Ursprungligen postat av Pastor Franz
Du trampar på mina känslor.
Som sagt. Jag håller inte med om att den dator du länkade till är "Snygg som fan", och sade därför min åsikt att jag tycker den är ful som stryk och att den på utsidan inte skiljer sig mycket från en vanlig PC.
Jag har inte försökt övertyga trådskaparen om att inte byta plattform. Han får gärna byta om han vill, jag bryr mig inte. Personligen kan jag mycket väl tänka mig att ha en Mac, ser inget fel på dem alls. Dock hyllar jag dem inte lika mycket som ni inbitna Mac-användare. Men jag ser heller inget fel på PC och använder gärna en PC lika mycket som jag skulle tänka mig att använda en Mac. Jag är helt enkelt neutral i frågan.
Sorry för trampade känslor! Men om du hade tittat lite djupare och läst lite mer i länken i det inlägg där jag prisade Mac Pro, så var det centrala att den hade åtta (8) kärnor!!
Relativt meningslöst att den har så många kärnor när ingen mjukvara hänger med, men jag känner inte till någon annan "ready-to-buy" dator med samma specs! I äkta Mac-fanboy anda ville jag då poängtera att vill man byta till ett kraftpaket, så är det rätt tid att bli en "switcher".
Jag har själv 2 datorer av icke-mac hårdvara, och ibland kan vissa saker i WinXP systemet driva en till vansinne, men för det mesta är dom jävligt roliga att leka/jobba med. Jag har även windows installerat på båda mina macar. Men för MIG är Apples produkter superior x 10.
Sen är det inte själva rivjärnsutseendet på burken jag prisar (jag har aldrig sett ett liknande datorchassi men du har det och jag tror dig på ditt ord), utan den närmast perfekta industridesignen på den. Funkis möter futuristiskt.
Insidans funkis möter utsidans futurism.
Och även om det låter på mig som att jag onanerar till Apples produktsidor, så gör jag inte det. Det är ju det man har dvärgporr till!