2007-04-11, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pastor Franz
Erkänn. Det enda som får dig att sitta och smårunka när du ser bilden är äpplet på sidan, eller hur?

Den ser ju ärligt talat ut som vilken ful PC som helst.
Kolla interiören, visa mig gärna en PC med samma genomtänkta funktionalitet i hårddiskhållare, kylning, layout etc. Mac Pro-chassit måste vara det läckraste chassit i utformning jag någonsin sett.
2007-04-11, 11:31
Medlem
StyleWarss avatar
Citat:
Erkänn. Det enda som får dig att sitta och smårunka när du ser bilden är äpplet på sidan, eller hur?

Den ser ju ärligt talat ut som vilken ful PC som helst.

Nu blir jag fan upprörd! STORRUNKA om jag får be!
Och, nej det är inte äpplet på sidan som gör det (även om jag krullar tårna lite extra när jag kollar på äpplet), utan den enormt genomtänkta designen.
Där har du top-of-the-line i datorväg. Men smakar det så kostar det å andra sidan.

Det är så lätt för dig och andra att bara komma med massa skitsnack hela tiden. Har du något äkta argument mot varför trådskaparen inte ska byta datorplattform? Eller använder du bara Mac vs. PC trådar för att du mår dåligt och vill skälla på en mycket liten skara (Mac) med hjälp av en jättestor skara (PC)? Isåfall: Chickenshit loser!

Den här regeln på Flashback om "att inte tillföra något" verkar plötsligt MYCKET motiverad. Ville jag vara elak nu så skulle jag säga att abort är bra i vissa fall också. Men jag vill inte vara elak, så jag säger inte det.
2007-04-11, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StyleWars
Och, nej det är inte äpplet på sidan som gör det (även om jag krullar tårna lite extra när jag kollar på äpplet), utan den enormt genomtänkta designen.
Där har du top-of-the-line i datorväg. Men smakar det så kostar det å andra sidan.

Det är så lätt för dig och andra att bara komma med massa skitsnack hela tiden. Har du något äkta argument mot varför trådskaparen inte ska byta datorplattform? Eller använder du bara Mac vs. PC trådar för att du mår dåligt och vill skälla på en mycket liten skara (Mac) med hjälp av en jättestor skara (PC)? Isåfall: Chickenshit loser!

Den här regeln på Flashback om "att inte tillföra något" verkar plötsligt MYCKET motiverad. Ville jag vara elak nu så skulle jag säga att abort är bra i vissa fall också. Men jag vill inte vara elak, så jag säger inte det.

Jag ser inget argument från dig heller. Bara postade helt ologiskt att en dator var "snygg som fan". Han ifrågasatte det eftersom att den liknar en vanlig dator.
2007-04-11, 17:12
Bannlyst
Nu vill jag göra det väldigt enkelt och säga att en vanlig användare som inte spelar datorspel och har gott om pengar på fickan borde välja mac.
Just för att det är enklare att använda och man slipper virus å den skiten.
2007-04-12, 18:07
Medlem
Pastor Franzs avatar
Citat:

Du trampar på mina känslor.

Som sagt. Jag håller inte med om att den dator du länkade till är "Snygg som fan", och sade därför min åsikt att jag tycker den är ful som stryk och att den på utsidan inte skiljer sig mycket från en vanlig PC.

Jag har inte försökt övertyga trådskaparen om att inte byta plattform. Han får gärna byta om han vill, jag bryr mig inte. Personligen kan jag mycket väl tänka mig att ha en Mac, ser inget fel på dem alls. Dock hyllar jag dem inte lika mycket som ni inbitna Mac-användare. Men jag ser heller inget fel på PC och använder gärna en PC lika mycket som jag skulle tänka mig att använda en Mac. Jag är helt enkelt neutral i frågan.
2007-04-12, 18:18
Medlem
blohs avatar
När jag bytte till Mac för typ två veckor sedan var det för att min gamla dator började bli lite gammal och tråkig och jag var på jakt efter en snygg och bra dator (prylbög, jaja). Sedan märker jag nu att det bara var positivt att det inte var xp eller Vista på den då jag Vista redan nu känns gammalt och XP är gammalt.
Att jag slipper virus och allt vad det heter är bara ett plus, men det vägde också in en del.

Så längde du inte gör något som kräver XP eller Vista tycker jag att du ska byta så fort du bara kan.
2007-04-12, 19:13
Medlem
StyleWarss avatar
Citat:
Du trampar på mina känslor.

Som sagt. Jag håller inte med om att den dator du länkade till är "Snygg som fan", och sade därför min åsikt att jag tycker den är ful som stryk och att den på utsidan inte skiljer sig mycket från en vanlig PC.

Jag har inte försökt övertyga trådskaparen om att inte byta plattform. Han får gärna byta om han vill, jag bryr mig inte. Personligen kan jag mycket väl tänka mig att ha en Mac, ser inget fel på dem alls. Dock hyllar jag dem inte lika mycket som ni inbitna Mac-användare. Men jag ser heller inget fel på PC och använder gärna en PC lika mycket som jag skulle tänka mig att använda en Mac. Jag är helt enkelt neutral i frågan.
Sorry för trampade känslor! Men om du hade tittat lite djupare och läst lite mer i länken i det inlägg där jag prisade Mac Pro, så var det centrala att den hade åtta (8) kärnor!!
Relativt meningslöst att den har så många kärnor när ingen mjukvara hänger med, men jag känner inte till någon annan "ready-to-buy" dator med samma specs! I äkta Mac-fanboy anda ville jag då poängtera att vill man byta till ett kraftpaket, så är det rätt tid att bli en "switcher".

Jag har själv 2 datorer av icke-mac hårdvara, och ibland kan vissa saker i WinXP systemet driva en till vansinne, men för det mesta är dom jävligt roliga att leka/jobba med. Jag har även windows installerat på båda mina macar. Men för MIG är Apples produkter superior x 10.

Sen är det inte själva rivjärnsutseendet på burken jag prisar (jag har aldrig sett ett liknande datorchassi men du har det och jag tror dig på ditt ord), utan den närmast perfekta industridesignen på den. Funkis möter futuristiskt.
Insidans funkis möter utsidans futurism.

Och även om det låter på mig som att jag onanerar till Apples produktsidor, så gör jag inte det. Det är ju det man har dvärgporr till!
2007-04-12, 20:10
Medlem
Pastor Franzs avatar
Citat:
Sorry för trampade känslor! Men om du hade tittat lite djupare och läst lite mer i länken i det inlägg där jag prisade Mac Pro, så var det centrala att den hade åtta (8) kärnor!!
Relativt meningslöst att den har så många kärnor när ingen mjukvara hänger med, men jag känner inte till någon annan "ready-to-buy" dator med samma specs! I äkta Mac-fanboy anda ville jag då poängtera att vill man byta till ett kraftpaket, så är det rätt tid att bli en "switcher".

Jag har själv 2 datorer av icke-mac hårdvara, och ibland kan vissa saker i WinXP systemet driva en till vansinne, men för det mesta är dom jävligt roliga att leka/jobba med. Jag har även windows installerat på båda mina macar. Men för MIG är Apples produkter superior x 10.

Sen är det inte själva rivjärnsutseendet på burken jag prisar (jag har aldrig sett ett liknande datorchassi men du har det och jag tror dig på ditt ord), utan den närmast perfekta industridesignen på den. Funkis möter futuristiskt.
Insidans funkis möter utsidans futurism.

Och även om det låter på mig som att jag onanerar till Apples produktsidor, så gör jag inte det. Det är ju det man har dvärgporr till!
Tack för den förklaringen! Jag har faktiskt aldrig provat en Mac, men de låter ju verkligen intressanta och jag har faktiskt tänkt att skaffa en nån gång. Med åtta kärnor så kan jag faktiskt svälja det hemska utseendet men tyvärr har jag varken pengar till en kvalitets-Mac eller en budget-PC.

Jag håller med om att ibland kan vissa saker i WinXP driva en till vansinne, men oftast är de väldigt trevliga att leka med. Jag har som sagt inte provat någon av Apples produkter förutom Ipod (vilken jag gillade) och vem vet, en dag kanske jag också anser deras produkter vara superior x 10
2007-04-12, 20:20
Medlem
warcows avatar
Macarna är både snyggare, bättre och mer stabila. Om man inte fattar det är man både blind, döv och dum i huvudet!

För att svara på den ursprungliga frågan: Köp en Mac!
2007-04-12, 20:41
Medlem
Allan Akbars avatar
Citat:
Vilket är en egenskap som den delar med ett antal PC från andra tillverkare också, inklusive Dell. Så det är inget som Apple är ensamma om, även om de formulerat texten på sin websajt på ett sådant sätt att folk skall missförstå det. Det är alltså världens första MacPro med åtta kärnor, inte världens första persondator med åtta kärnor...

Så varför skulle någon välja just Apples "åttakärnorsdator" och inte en från någon annan tillverkare?
2007-04-12, 20:54
Medlem
Citat:
Jag har själv 2 datorer av icke-mac hårdvara, och ibland kan vissa saker i WinXP systemet driva en till vansinne, men för det mesta är dom jävligt roliga att leka/jobba med. Jag har även windows installerat på båda mina macar.
Blabla..Xp suger...blablabla...

Ja, givetvis suger xp. Men det är inget godtagbart argument eftersom det finns mer än två operativsystem ute på marknanden. Och när man skulle debattera Mac vs Linux så var macarnas mest använda argument "Det känns bra". http://www.flashback.org/showthread.php?t=455387

2007-04-12, 22:01
Medlem
Citat:
Jag förstår inte ett jota av det du skrivit tyvärr...
Att XP är dåligt är inte ett argument för att använda Mac eftersom man lika gärna kan använda Linux istället.

Citat:
Jag vet inte. EDIT: Vänta jag kom på det!! Kanske för att tråden handlar om att byta datorplattform! Annars kanske vi kan starta en tråd där jag säger en sak och du motargumenterar vad jag än säger av nån outgrundlig anledning!
Herregud. Du ska övertyga han att byta till Mac. Varpå någon påstår att det inte finns några fördelar med Macar och att man lika gärna kan använda en PC istället. Då är det då tänkt att du ska säga att det visst finns fördelar men du börjar babbla runt om fistfucking och liknande...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in