Citat:
Ursprungligen postat av andreew
FoF är inte bra. Dock bättre än Civ. Ek. på SU.
Citat:
Varför det inte är bra? Jag ser det som en lallarutbildning.
Du får gärna underbygga dina argument med fakta, vill jag höra åsikter lyssnar jag på Mona Sahlin.
Citat:
Sen hade vi Armada här om dagen. De är arbetsmarknadsdagarna, dvs mässa för företag. Väldigt få som är intresserad av FoF.
Beror på att det är en väldigt nischad utbildning. Ingenjörsutbildningarna är breda utbildningar medans F&F är mycket nischad, vilket jag kan se som en fördel om man vet vad man vill syssla med.
Citat:
Sen läser du massa blaj som samhällsbyggnad
Det är väl ganska relevant om man ska arbeta i fastighetsbranschen? Inte?
Citat:
Jag skulle tagit civ, ing, samhällsbyggnad inr. bygg och fastighetsekonomi.
Läser man inte "blaj som samhällsbyggnad" där då?
Citat:
Garanterat bättre utbildning som kommer ge högre lön, bättre jobb osv.
Återigen skulle det vara trevligt med fakta och inte dina åsikter. F&F är en relativt nystartad kandidat och du kan omöjligt veta att det ger sämre jobb och lön. Däremot är självklart en civilingenjörsutbildning alltid ett "säkert kort" att välja. F&F är ny och ingen har riktigt koll på utbildningen än.
Citat:
Ursprungligen postat av bernanke
Hur blir man "intresserad av fastighet"?

Vad finner du så intressant med fastigheter?
Nu var inte frågan ställd till mig, men nog tycker jag att man kan vara intresserad av fastigheter / fastighetsbranschen. Fastighetsbranschen är den bransch som omsätter mest pengar tex.
Om jag inte missminner mig läser du på HHS, där dom iaf förra året hade "Real Estate Association", där det samlas personer som är intresserade av fastighetsbranschen - så tydligen finns det även ett visst intresse av fastigheter även på din skola.