CTRL+ALT+BS = Samma symtom.
Bla bla log out from bla = Samma symtom.
Nåja, jag skall kolla filmen när jag kommer hem (kan inte göra det härifrån serverrummet). Men X11 startas alltid om när man gör en utloggning och det verkar som det kanske är frågan om fel i minneshanteringen. Vad kör du med för grafikkort? Hur mycket minne har den och hur mycket minnesadress har du reserverat för grafikkortet i BIOS? Om man inte reserverar tillräckligt med minnesadress i BIOS så kan det uppstå vissa problem ibland eftersom man då både har grafikminne och primärminne på samma adresser, men så länge grafikminnet är mappat så kanske man inte märker det.
Nåja, jag skall kolla filmen när jag kommer hem (kan inte göra det härifrån serverrummet). Men X11 startas alltid om när man gör en utloggning och det verkar som det kanske är frågan om fel i minneshanteringen. Vad kör du med för grafikkort? Hur mycket minne har den och hur mycket minnesadress har du reserverat för grafikkortet i BIOS? Om man inte reserverar tillräckligt med minnesadress i BIOS så kan det uppstå vissa problem ibland eftersom man då både har grafikminne och primärminne på samma adresser, men så länge grafikminnet är mappat så kanske man inte märker det.
Okej så ska det låta!
Kruxet är att i Ubuntu kan man starta om Xservern utan några problem.
C-M-backspace är inte till för utloggning, det dödar X. Men om man prompt vill använda dig av någon DM, som xdm, gdm, kdm eller så, som ligger i rätt runlevel. Då ska X starta igen efter att man dödat det.
Något i den här stilen i /etc/inittab:
x:5:respawn:/usr/bin/xdm -nodaemon
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!