2007-03-15, 09:59
Medlem
Hm nu har den bara gått upp 35% .. OXS7P1100SHB alltså..
2007-03-15, 10:24
Bannlyst
Jag hoppas deet går bra för er båda!

Att få 30 % på en dag är otroligt bra, det är sjuk avkastning!
Behåll och se hur nasdaq utvecklar sig, yenen har återhämtat sig kraftigt och ag tror vi får uppgång imorgon med. Var inte vriga med att säkra vinsterna, för det kommer ni få chans till att göra iaf!

Får man fråga när ni plockade upp era warranter på?

Själv tog jag in den på 27 öre, sålde allt på 30 och tog sedan in dem på 29 igen.
2007-03-15, 10:43
Medlem
kan du ge tips på en bra köpwarrant nu om de skulle gå upp immorn? och hur lågt tror du börsen går ner idag?
2007-03-15, 10:48
Medlem
Jag borde ju ha sålt det igår när den låg 76% upp. Men hann som inte med det :/

*edit: Köpte på 0,17 och nu ligger den på 0,23. Någon koll på om den kommer gå upp eller ner? OXS7P1100SHB alltså...
2007-03-15, 10:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kalasbarnet
kan du ge tips på en bra köpwarrant nu om de skulle gå upp immorn? och hur lågt tror du börsen går ner idag?

Dessa två: OXS7D1200SHB = Köpwarrant
: OXS7P1100SHB = Säljwarrant

Jag har hittat dessa två och byter och hoppar mellan de två. Bra löptid ger bra med tradingmöjligheter och warranterna dör heller inte ut tidigt.
2007-03-15, 10:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mrmlz
Jag borde ju ha sålt det igår när den låg 76% upp. Men hann som inte med det :/

*edit: Köpte på 0,17 och nu ligger den på 0,23. Någon koll på om den kommer gå upp eller ner? OXS7P1100SHB alltså...

Sälj den, den kan gå mot 17 - 18 igen om börsen vänder upp ytterligare härifrån.
2007-03-15, 17:20
Bannlyst
OXS7D1200SHB titta på den, otrliga rörelser idag. Har ni varit riktigt djräva har ni säkert gjort en slant, men jag kan hålla med om att det har varit svårt.

Fler gånger kommer vi nd på 27 öre och åter upp på 31 och nu i slutet kan man sälja för 33 och 32. Grattis till er!

Min dag slutade på 49,8 % upp. Det här tillhör inte till vanligheterna.
2007-03-15, 18:10
Medlem
köpte OXS7D1200SHB imorse och gjorde ca 20% på den tills jag sålde strax innan stängning, vågar inte ha den över natten då den blir svår att bli av med om usa och asien går neråt.Köper den igen imorrn om läget ser ljust ut.fin dag annars med några % här och där.
2007-03-15, 18:16
Bannlyst
Robd: Bra gjort, arbeta med de warranterna som jag tipsat om ovan som en krydda om du inte vill ta alltför stora risker, kör det lite vid sidan om helt enkelt.

Min dag slutade på 50 % och har behållt lite av den köpwarranten. Yenen har återhämtat sig och det stora tecknet som fick mig att behålla var att empire manufacturing kom in långt under förväntningarna men börserna pressades upp ytterligare, och det betyder nog att marknaden är mättad på nedgång eller så finns det ett allmänt intresse att hålla kurserna uppe.

Sen har nasdaq hittat en stabil botten på 2360, som kan komma att testa återigen under nästa vecka. Dock finns inga gap att stänga och investerarna kommer sakta komma tillbaka och handeln kommer snart vara igång som aldrig förr!

Mot 1480 i index till sommaren!
2007-03-15, 18:19
Medlem
maxiaxis avatar
Köp av aktier

Jag är 18 år och rookie på det här med aktier. Men genomförde nyligen ett köp av Opcon aktier vilket jag kan stoltsera med att det var mitt första aktieköp. (Bortsett från de jag haft innan som min pappa handlat till mig).

Då till frågan. Jag använder mig av handelsbankens internetbank, och det tar ju en jävla tid (tre bankdagar) för pengarna att dras från kontot osv. Jamenar daytraders kan ju inte stå ut med tre dagars fördröjning hela tiden?
Vad ska man använda sig av för tjänst för att snabba på byråkratin?
2007-03-15, 18:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av maxiaxi
Jag är 18 år och rookie på det här med aktier. Men genomförde nyligen ett köp av Opcon aktier vilket jag kan stoltsera med att det var mitt första aktieköp. (Bortsett från de jag haft innan som min pappa handlat till mig).

Då till frågan. Jag använder mig av handelsbankens internetbank, och det tar ju en jävla tid (tre bankdagar) för pengarna att dras från kontot osv. Jamenar daytraders kan ju inte stå ut med tre dagars fördröjning hela tiden?
Vad ska man använda sig av för tjänst för att snabba på byråkratin?

Finns tyvärr inget sätt vad jag känner till. Från swedbank tar det, om du överför innan kl 13:00, en dag då ska dina pengar synas på kontot dagen efter efter kl 17:00.
2007-03-15, 18:25
Medlem
maxiaxis avatar
Okej, det kanske handlar om hur stora summor det gäller också?
Det var iof. "bara" ett 5 siffrigt belopp jag handlade för. Vilket antagligen är ganska average.

Hur fungerar det sen med skatter och sånt?
Måste man sköta allt själv eller ser skatteverket sen hur mkt vinst man har gjort etc.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in