2007-03-06, 19:11
Medlem
hej

jag undrar om någon kan svara mig på varför en sådan här norsk snabbmatkedja inte etablerat sig i sverige?Med tanke på att en sådan restaurang finns i varje liten by i norge.Då norge för det första är glesbygt,har mindre än hälften så många invånare som i sverige.Dessutom är pizzan ljuvligt god.Det är ju heller inte den enda kedjan dom har ju peppes pizza också??????

www.dollydimple.no
www.peppes.no

Citera
2007-03-06, 19:29
Medlem
Wittgensteins avatar
Jag tror de får svårt att konkurrera med Achmeds Pizzeria på hörnet när de själva tar i runda tal 200 pix för en pizza.
Citera
2007-03-06, 19:49
Medlem
korvgobbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av impala63
hej

Det är ju heller inte den enda kedjan dom har ju peppes pizza också??????

Ja, peppes fan va gott....!

Tyvär la de ner den som fanns i Göteborg.........eller??
Citera
2007-03-10, 16:58
Medlem
irrblosss avatar
Det var minsann inga billiga pizzor (på Dolly Dimple), men de hade spännande ingredienser. Har aldrig haft nöjet att smaka en pizza från Dolly Dimple. Lite off topic, är det bara här i förorten pizzabagarnas inspiration tryter? Alla kör med samma ingredienser. Burkskinka, burkchampinjoner, gul lök, vitlökspulver (istället för färsk vitlök). Skulle vara lite trevlig med vårlök, purjolök, körsbärstomater och andra varianter av de uttjatade ingredienserna. Så mycket dyrare kan det väl inte bli?
Citera
2007-03-10, 17:05
Medlem
Bonanzas avatar
Ni som gnäller på priserna, tänk på att kedjan är norsk, och i norge är allting dyrare.
Och sålunda får dom som jobbar i norge mer pengar att röra sig med.
Varför tror ni en massa svenskar åker över till norge för att jobba?

Nåja! Pizzorna lät riktigt goda, finfina ingredienser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in