2007-03-06, 17:29
Awaiting Email Confirmation
Vet inte om detta är rätt forumdel, flytta annars.

Anyway, har gått å blivit lite orolig på senaste. För ett tag sedan testade jag svamp för första gången. Jag tyckte det var underbart och gjorde så 3 gånger till varannan vecka därefter. Nu är det 3 veckor sedan jag svampade sist.

Det som händer nu med jämna mellanrum är flytnignar när jag fokuserar blicken. Allt runt om det jag har fokus på tycks snurra. Alltså, inga flashbacks i form utan eufori osv, utan endast saker med synen.

1. Går sådant här över?
2. Om ja, hur länge brukar det ta?
3. Bore jag ta en paus, och i såfall vilket mellanrum mellan tripparna rekommenderar ni?
4. Om man svampar en lätt dos, typ 1 g mex cubensis, dvs så att man inte ser hallucinationer och flytningar avv mönster osv utan bara blir glad, kan man ändå få flytnignar - likt de jag har idag - ändå sen efter?

vore nice om ni kunde svara =) mvh
Citera
2007-03-06, 17:46
Medlem
F.Ks avatar
Vad jag vet så är det inte rekomenderat att ta svamp mer än en gång i månaden.
sen att saker börjar flytta omkring när du stirrar på nångonting så är det vad jag vet helt normalt även om man aldrig tagit svamp eller nån annan drog för den delen, att du blir orolig för att det är nån biverkning av svampen gör nog bara att det blir värre eftersom du tänker mer på det. Jag tror jag har läst om det här någonstans på forumet.

Men jag kan ha fel
Citera
2007-03-06, 17:52
Awaiting Email Confirmation
F.K: Det har jag också tänkt på, att jag kanske gör det värre. Jag kanske t om hade såna synflytningar innan jag svampade första gången också, de är itne så kraftiga nämligen.
Citera
2007-03-06, 18:14
Medlem
Sånt här händer nog oftare när folk vet om att det KAN hända.

HPPD är såvitt jag förståt det inte en allmänt välkänd bieffekt 'man får räkna med'. Jag tror folk snarare uppmärksammar sånt här om de har trippat och grubblar på bieffekter, och nästan tänker sig fram lite pulserande mönster i plastmattan på badrummet, än att det är faktiska synrubbningar. HPPD, är också om jag inte missminner mig, någonting som inte bara uppstår lite då och då, utan relativt konstanta besvär.
Citera
2007-03-06, 18:21
Medlem
Haha. Förmodligen är Hppd bara ett jävla påhitt av pundare, eftersom det inte finns något riktigt stöd för vad det är och hur det uppstår annat än att det -kan- uppstå, men ett av de rapporterade botemedlena är Diazepam.

F.ö får jag rätta mig själv, hppd kan vara temporärt och tillfälligt under ett ögonblicks flashback, eller permanent under en längre tid.

http://en.wikipedia.org/wiki/Hppd
Citera
2007-03-08, 22:25
Bannlyst
piraten> Vad snackar du om? HPPD har ganska stor stöd (inte i Sverige, eftersom det e ganska okänt begrepp inom läkarvärlden) bland forskarna.
Dessutom så tror man sig veta ganska så bra vad HPPD orsakas av. (Felaktiv/oavsiktlig omprogrammering av thalamus filtret.)

Men om Wikipedia e din enda source, så....

Speed_of_sound> Du har med största sannolikhet HPPD. Det begränsar sig till visuella perceptionsförändringar. Du kan använda bensodiazepiner för att normalisera tillståndet, men det rekomenderas inte, eftersom benso även påverkar GABA systemet och det kan göra det hela värre när man sen slutar ta benso.
HPPD tar allt mellan timmar till ett par år att försvinna. Dock brukar HPPD vara ganska kortlivad när den väl har brutit ut en gång och försvunnit. (Det "stannar" inte kvar lika länge när det bryter ut fler ggr..)
Du kan även använda dig av hypnos för att bota dig själv. Du behöver ingen psykolog för att utföra hypnosen, eftersom all hypnos är självhypnos. Eftersom man kan ställa till med en hel del i sin hjärna med hypnos så säger jag inget mer förutom att du själv får läsa på och lära dig så att du inte gör fel. Google e din vän.

Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in