2007-03-07, 03:36
Medlem
Herr_Greens avatar
Sluta klaga nu när det finns en hjälpsam snubbe som tar bort reklamen åt folket! Ödsla din energi på att kirra filerna och spela en stund
Citera
2007-03-07, 03:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Wittgenstein
Just det där var kanske ett orättvist exempel, men jag tror många som spelar WoW skulle bli griniga om det plötsligt står "Buy Coke!!" på en massa skyltar inne i spelet.
tror att wow är rätt så uteslutet ur den här diskutionen, då dom redan tjänar in några miljarder i månaden på folk som blir tvungen att betala för att spela, så dom har inget behov av att tjäna extra på någon reklam. men visst skulle det vara irriterande om det kom i ett o realistiskt sammanhang. som en stor reklam skylt för en ny dator mitt i medeltiden eller nått.
Citera
2007-03-07, 20:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kklasen
Jag betalade ynka 80 spänn för mitt cs 1.6... jag skiter i om det är reklam eller inte i spelet.

Däremot stör jag mig på att det inte går att leana.. luta sig åt sidan, som det går i liknande spel. T.ex. SoF2. Eller varför inte STALKER som kommer ut inom en snar framtid... Som för övrigt är grymt!

OT: Leana är inte oldschool, cs är oldschool (nästan med tanke på alla updateringar)

Låt se nu, jag måste nog säga att reklamen är något bra för esporten. Var glad över att det inte är lika mycket reklam som folk på servern eller något sådant galet. Eller se på dina andra favoritsporter, gnäller du på reklamen när du glor på championsleage nu i veckan? Man tittar på fotbollen, inte på planens kanter. Visst smyger det sig på en men de gör inte så mycket tycker jag. Är rätt roligt att se vad dom maffiga bolagen har gjort för marknadsföring och reklam.

kjam
Citera
2007-03-07, 21:26
Medlem
Cum*s avatar
Men om Nintendo hade kommit på idén att sätte upp feta Burger King plakat i Zelda så hade ni fan inte varit här och predikat om att reklamen i spelen är något positivt för spelvärlden.
Citera
2007-03-07, 22:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cum*
Men om Nintendo hade kommit på idén att sätte upp feta Burger King plakat i Zelda så hade ni fan inte varit här och predikat om att reklamen i spelen är något positivt för spelvärlden.

Något där burger king skulle passa bra är i GTA serien
Citera
2007-03-07, 22:09
Bannlyst
Detta var otroligt iriterande! trodde inte steam skulle gå så långt
Citera
2007-03-07, 23:01
Medlem
stRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabrielus
I mitt fall handlar det verkligen inte om några vänstersympatier. Däremot handlar det om att jag inte gillar Steam och därmed inte vill unna dem att tjäna ytterligare pengar på mig. Måttet var rågat när de införde dynamic pricing, då fick jag nog och kände direkt aversion mot helvetet. Men detta var egentligen bara ytterligare en anledning att vara sur på dem. Lägga upp en reklamfunktion, det har de tid med. Att införa ett prissystem som ingen har bett om går också bra. Men att fixa till så att man kan lägga upp favoritservrar på det enkla sätt som en gång fungerade, innan ytterligare en uppdatering, det verkar omöjligt?

Det är väl alldeles utmärkt att man säger ifrån mot något man inte uppskattar, tycker inte även du det - egentligen?

Visst, men jag tycker iaf att det är ett jävla fjoss.

Citat:
Ursprungligen postat av stratebano
Som du läste men inte uppfattade brydde jag mig personligen inte om saken. Frågan som principsak kan jag dock engagera mig i, affärsetik är spännande.

Du läser in alldeles för mycket i vad som sägs, uppenbarligen bär du på vrede och hat. Trist

Billigare spel i framtiden? Vem sade att du och jag kommer köpa fler spel. Det är just det som är problemet, pengarna de får in skulle göra spelet billigare vid tillfälle för köp, inte för att kunna snärja fler ungdomar i spelberoende med nån jävla sourceversion. Sedan tror jag inte särskilt många är avundsjuka eller bryr sig om att valve tjänar pengar, alla är glada om valve utvecklar fler spel. Vad folk bryr sig om är affärsetiken som är oroande.
Jag tror heller inte att särskilt många med ett normalfungerande huvud stör sig på reklamen i spelet. Tro gärna att alla som stör sig på reklamen är ungar som vill ha saker precis på deras sätt. Jag tror att de som tar ton mot valve och inte bara sitter på sitt lata arsel har större förnuft och kunskap vad gäller affärsverksamhet. Det är lätt att försvara sig med att man är realist när man inte orkar bry sig.

Man köper ett spel som det är. Om de skulle ändra på spelet helt plötsligt så att det blev quake eller mario bros, skulle du fortfarande anse att det är i deras fulla rätt?

Att lägga in reklam kan du inte jämföra med att byta ut hela jävla spelet, och har du läst igenom licensavtalet? Du har inte köpt en rättighet att spela deras spel, du FÅR spela det. Och dom kan göra precis vadfan som helst, sluta updatera spelet helt, stänga ner steam servrarna om dom så vill, det enda du äger är mjukvaran och en nyckel till att kunna installera och spela spelet.

Visst kan man störa sig på saker, men att störa sig på lite reklam är jävligt töntigt, ändringarna från 1.3 till 1.5 och 1.5 till 1.6 är vidriga och förstörde spelet något fruktansvärt. Det är något att gnälla på, reklam? Vadfan skadar reklam spelandet? INGENTING! Det är bara fjoss och en jävla fjortisattityd att gnälla på sådant.
Citera
2007-03-07, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stR

Att lägga in reklam kan du inte jämföra med att byta ut hela jävla spelet, och har du läst igenom licensavtalet? Du har inte köpt en rättighet att spela deras spel, du FÅR spela det. Och dom kan göra precis vadfan som helst, sluta updatera spelet helt, stänga ner steam servrarna om dom så vill, det enda du äger är mjukvaran och en nyckel till att kunna installera och spela spelet.

Visst kan man störa sig på saker, men att störa sig på lite reklam är jävligt töntigt, ändringarna från 1.3 till 1.5 och 1.5 till 1.6 är vidriga och förstörde spelet något fruktansvärt. Det är något att gnälla på, reklam? Vadfan skadar reklam spelandet? INGENTING! Det är bara fjoss och en jävla fjortisattityd att gnälla på sådant.

Ingen har sagt att det inte är i deras fulla rätt, det är skillnad på etik och brott som du vet.

Skillnaden på de förändringarna är förstås att valve försökta förbättre spelet och skapa en attraktivare produkt. Alltså det tillvägagångsätt på vilket de borde tjäna pengar, det är min åsikt.

Jag tror du bör röra dig utanför counterstrikevärlden om du tycker alla är fjortisar. I en diskussion med vuxna människor i en galax långt borta kommer du inte röna stor framgång med att vifta bort andra åsikter än dina som fjortisattityd. Hur många tidigare spel har varit så stora och sedan lagt in reklam? En diskussion bör existera.
Citera
2007-03-08, 00:00
Medlem
cephs avatar
Steam är kasst på följande punkter:
  • Systemkraven har ökats markant, även för ålderdomliga spel som HL/CS. Antagligen för att klienten tar massa onödiga resurser.
  • Reklam och annat i själva klienten, i spelen osv.
  • Ofrivilliga uppdateringar
  • VAC-systemet som totalbannar dig för all evighet om du fuskar, någon kompis fuskar med ditt konto, du råkar ha någon fil på datorn som klassas som fusk, du lånar ut kontot till någon som råkar ha en fil som klassas som fusk, osv.
  • Efter VAC-ban är det bara att köpa nytt! Enligt deras policy får du inte ens fråga VAD du blev bannad för, NÄR händelsen inträffade, NÄR bannen trädde i kraft osv.
  • Grov omstrukturering av CS mellan 1.5-1.6, ofrivillig uppdatering som sagt. Personligen spyr jag av de nya versionerna av en del klassiska kartor, förstör känslan fullständigt om man nött spelet sen beta.
  • Vi väntar bara på att Steam ska kosta en månadsavgift att använda.
Citera
2007-03-08, 00:04
Medlem
stRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stratebano
Ingen har sagt att det inte är i deras fulla rätt, det är skillnad på etik och brott som du vet.

Skillnaden på de förändringarna är förstås att valve försökta förbättre spelet och skapa en attraktivare produkt. Alltså det tillvägagångsätt på vilket de borde tjäna pengar, det är min åsikt.

Jag tror du bör röra dig utanför counterstrikevärlden om du tycker alla är fjortisar. I en diskussion med vuxna människor i en galax långt borta kommer du inte röna stor framgång med att vifta bort andra åsikter än dina som fjortisattityd. Hur många tidigare spel har varit så stora och sedan lagt in reklam? En diskussion bör existera.

Ditt tugg stinker piss, du missar poängen och jag är inte ett dugg förvånad.

Citat:
Ursprungligen postat av ceph
Steam är kasst på följande punkter:
  • Systemkraven har ökats markant, även för ålderdomliga spel som HL/CS. Antagligen för att klienten tar massa onödiga resurser.
  • Reklam och annat i själva klienten, i spelen osv.
  • Ofrivilliga uppdateringar
  • VAC-systemet som totalbannar dig för all evighet om du fuskar, någon kompis fuskar med ditt konto, du råkar ha någon fil på datorn som klassas som fusk, du lånar ut kontot till någon som råkar ha en fil som klassas som fusk, osv.
  • Efter VAC-ban är det bara att köpa nytt! Enligt deras policy får du inte ens fråga VAD du blev bannad för, NÄR händelsen inträffade, NÄR bannen trädde i kraft osv.
  • Grov omstrukturering av CS mellan 1.5-1.6, ofrivillig uppdatering som sagt. Personligen spyr jag av de nya versionerna av en del klassiska kartor, förstör känslan fullständigt om man nött spelet sen beta.
  • Vi väntar bara på att Steam ska kosta en månadsavgift att använda.

Håller med till stor del, ofrivilliga updateringar är dock dåligt formulerat, idiotiska updateringar skulle jag vilja påstå, att steam lade till famas och galil samt satte fördröjning på AWPN är helvidrigt. Jag tvivlar starkt på att det var inkluderat i goosemans planer.
Citera
2007-03-08, 01:36
Medlem
n0rriss avatar
lite off-topic men majoriten gillar ju 1.6 bäst av alla och med majoriteten menar jag de som lirat sedan beta eller de tidiga stadierna.

OnT: En liten förklaring/varning/diskussion? om reklamen kunde väl ändå steam kostat på sig.
Citera
2007-03-08, 01:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stR
Ditt tugg stinker piss, du missar poängen och jag är inte ett dugg förvånad.

Du är inte ett dugg intresserad av affärsetik va? Du bara hatar ungar som klagar utan att veta varför. Det är okej.

Citat:
Ursprungligen postat av ceph
[*]Vi väntar bara på att Steam ska kosta en månadsavgift att använda. [/list]

Detta är något stR skulle välkomna varmt, eller? Nä förmodligen skulle inte just den förändringen passa. Han skulle heller inte förstå sambandet mellan reklamen och månadsavgiften.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in