• 1
  • 2
2007-03-06, 01:00
Medlem
callcias avatar
Hej, jag bestämde mig för lira lite cs och startar spelet. Counter-Strike uppdateras i några sekunder och jag tänker att det måste vara nån buggfix eller nån liten förändring.

Jag klickar på en server i listan och väntar på att komma in på servern. Det första jag möts av när jag kommer in är en banner, högst upp i vänstra hörnet (när man är spec), och sedan ser jag den också ovanför scoreborden (när man lever) .

Jag gick in på steampowered.com och läste på forumet att dom hade inkluderat in-game reklam i uppdateringen (!). FAN vad jag blir lack på steam.

Ni som lirar cs, vad är era reaktioner på detta? jag stör mig iaf otroligt mkt på dessa banners . Vet någon hur man blir av med reklamen?

EDIT: Reklam har även satts upp på banorna de_dust de_dust2 och de_aztec. Och även HL drabbas av reklam.
Citera
2007-03-06, 01:04
Medlem
Gabrieluss avatar
Jag minns med värme tiden innan Steam, då man visste vad CS var och stod för och slapp få uppdateringar man inte bett om som slag i ansiktet... Fusket har minskat, det är suveränt, men i övrigt är jag så ohyggligt less på dem att jag nästan helt tröttnat på CS.
Citera
2007-03-06, 01:07
Medlem
callcias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabrielus
Jag minns med värme tiden innan Steam, då man visste vad CS var och stod för och slapp få uppdateringar man inte bett om som slag i ansiktet... Fusket har minskat, det är suveränt, men i övrigt är jag så ohyggligt less på dem att jag nästan helt tröttnat på CS.

Håller med dig, jag började lira seriöst vid 1.5 har jag för mig. Goda tider.
Citera
2007-03-06, 01:12
Medlem
n0rriss avatar
mm det är reklam överallt.. det suger så in i helvete.. men vafan ska man göra!? bara att spela på som små apor.
Citera
2007-03-06, 01:14
Medlem
stRs avatar
Det är bra med reklam för esporten, men steam pajade mycket i spelkänsla.
Citera
2007-03-06, 01:16
Medlem
Jag kommer ihåg tiden då folk postade i rätt trådar...

Äh fan... kommer alltid finns någon som inte vet hur man söker.
Citera
2007-03-06, 01:17
Medlem
callcias avatar
Den reklamen jag stör mig mest på är den som man konstant ser, när man kollar på score-boarden eller är spec. Man får väl hoppas på att man vänjer sig
Citera
2007-03-06, 01:25
Medlem
Herr_Greens avatar
Vad less man blir.. inte för att jag spelar lika mycket som jag gjorde förut men reklamen var ju inte direkt diskret...
Citera
2007-03-06, 01:26
Bannlyst
Good old WON säger jag bara.
Citera
2007-03-06, 02:02
Medlem
callcias avatar
Hittade en sida med en lista där man kan skriva in sig mot reklamen, kan va nått.

http://www.petitiononline.com/mod_pe...ed.cgi?cs16ads
Citera
2007-03-06, 07:32
Medlem
Cum*s avatar
Fyfan, det trodde man inte om Steam, eller, jo det gjorde man ju. Man borde i alla fall kunna välja om man vill se det eller inte. Dåligt gjort av dem.
Citera
2007-03-06, 10:51
Bannlyst
varför är det så farligt att det är reklam i spelet? gör det så att spelkänslan försvinner? jag själv tycker att det är bra att dom kan lägga in reklam i spel och att dom kan tjäna pengar på andra sätt än bara att sälja spelet(så länge det inte går i överstyr, så klart).
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in