2007-03-07, 07:24
Citat:
Ursprungligen postat av fbe
andersanden är bra på att spotta ur sig påståenden hit och dit utan så mycket mer än sina högst privata fördomar att falla tillbaka på. Det behagliga med den metoden är förstås att fördomarna bekräftar fördomarna som bekräftar...ja, ni vet.
Han är med andra ord en förstårsigpåare med jag-vet-bättre-än-du-attityd som har bestämt sig för att folk som bor inom en viss geografisk avgränsning är ormars avkomma.
För att knyta an till trådstarten är det precis den sortens dumskallar som tömmer reserverna vad gäller stockholmarnas ork med aggressivt "skämtande".
Han är med andra ord en förstårsigpåare med jag-vet-bättre-än-du-attityd som har bestämt sig för att folk som bor inom en viss geografisk avgränsning är ormars avkomma.
För att knyta an till trådstarten är det precis den sortens dumskallar som tömmer reserverna vad gäller stockholmarnas ork med aggressivt "skämtande".
Vad exakt i mina "fördomar" är det du vill ha bekräftat? Vill du ha referenser till tidsskriftsartiklar och forskning, eller vill du att jag ska "falla tillbaka på" inlägg som andra personer gjort i andra trådar? Är personlinga erfarenheter inte värda något? Har jag inte givit ett konkret exempel (den engelsktalande damen och dottern)? Vad är din definition av fördom?
Det är möjligt att jag på vissa sätt har sjunkit till samma nivå som de jag kritiserar i mina inlägg, men att jag skulle ha bestämt mig för att alla stockholmare är ormars avkomma känner jag inte igen från mina inlägg. Jag föreslår att du Fbe sätter dig ner med ett papper och en penna och skriver ner exakt vad det är jag har påstått, varken mer eller mindre, och definitivt utan att inkludera dina egna tolkningar. Läs sedan igenom det hela några gånger och se om du förstår mig bättre.