2007-03-05, 13:14
Medlem
MajkyMans avatar
Kan inte anvanda svenska aao... och alla snabelan och savidare ar helt fel. Finns det nagon simpel losning pa detta

fruktansvart irreterande.....

mvh
Citera
2007-03-05, 13:31
Medlem
slaskbaks avatar
Du har råkat ändra teckenuppsättning. Gå in i Kontrollpanelen, välj Datum, tid, språk och nationella inställningar. Där kan du ändra inmatningsspråk.
Citera
2007-03-05, 13:35
Medlem
FreedomOfSpeechs avatar
Annars för att kunan skriva ÄÖ håll in Shift + Den knappen som är vänster om stora Enter
Citera
2007-03-05, 13:37
Medlem
DXM-Redemptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreedomOfSpeech
Annars för att kunan skriva ÄÖ håll in Shift + Den knappen som är vänster om stora Enter

finns 2 ;(
Citera
2007-03-05, 13:47
Bannlyst
Du verkar ha ställt in Amerikanskt skrivbord. Alt + Shift när du är vid skrivbordet borde fungera att ställa tillbaka. Annars får du gå in på kontrollpanelen.
Citera
2007-03-05, 14:05
Medlem
MajkyMans avatar
Jag har datum och tid men det finns inga liknande alternativ dar...

Jag ar inte helt brand pa datorer, men detta var en knepig rackare....

fler alternativ
Citera
2007-03-05, 14:19
Medlem
MajkyMans avatar
Allting star pa svenska....

Alla installningar
Citera
2007-03-05, 14:51
Medlem
FreedomOfSpeechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DXM-Redemption
finns 2 ;(

Visst ja.. då menar jag givetvis den övre
Citera
2007-03-05, 15:06
Medlem
slaskbaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MajkyMan
Jag har datum och tid men det finns inga liknande alternativ dar...

Jag ar inte helt brand pa datorer, men detta var en knepig rackare....

fler alternativ
Om du går in under Datum, tid, språk och nationella inställningar från Kontrollpanelen får du bl.a. ett alternativ som heter Lägg till ytterligare språk. När du klickar på detta alternativ öppnas en ny ruta där fliken Språk är öppnad. Längst upp har du ett fält som heter Texttjänster och inmatningsspråk, i detta fält finns en knapp som heter Information.
Klicka på denna knapp och ytterligare en ny ruta öppnas. Har kan du i det övre fältet välja vilket språk som ska användas när datorn startas och i det nedre fältet kan du lägga till och ta bort inmatningsspråk.
Citera
2007-03-05, 16:34
Medlem
MajkyMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slaskbak
Om du går in under Datum, tid, språk och nationella inställningar från Kontrollpanelen får du bl.a. ett alternativ som heter Lägg till ytterligare språk. När du klickar på detta alternativ öppnas en ny ruta där fliken Språk är öppnad. Längst upp har du ett fält som heter Texttjänster och inmatningsspråk, i detta fält finns en knapp som heter Information.
Klicka på denna knapp och ytterligare en ny ruta öppnas. Har kan du i det övre fältet välja vilket språk som ska användas när datorn startas och i det nedre fältet kan du lägga till och ta bort inmatningsspråk.

Jag har tva alternativ pa kontrollpanelen. Datum och Tid, och Nationella Installningar och sprakinstallningar.

Alla alternativ har sager svenska. Har det nagot med SP 1 eller SP 2 att gora
Citera
2007-03-05, 16:36
Medlem
MajkyMans avatar
Jaa.

Jag kan erkänna att jag är ganska efterbensad. Men man får buga och bocka för hjälpen. Allting fungerar nu. Tackar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in