• 2
  • 3
2007-03-06, 23:44
Medlem
Arkhons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noiser
Då så, för utorrent så är inställningarna i: Inställningar -> Inställningar (CTRL+P) -> BitTorrent.
Det är "Total maxgräns för antal anslutningar" som kan vara för mycket för en router att hantera. Prova att sänka denna och se om det fungerar bättre.

Schysst, skall testa det nu.
Har visserligen ingen router, men jag antar att det kan bli för mycket för modemet likaså?
Citera
2007-03-07, 10:51
Medlem
Vanligtvis så är dessa "modem" routrar. Eller så är de "modem med routerfunktion", i vilket fall fungerar de alla lika nu för tiden.
Citera
2007-03-07, 12:31
Medlem
Arkhons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noiser
Vanligtvis så är dessa "modem" routrar. Eller så är de "modem med routerfunktion", i vilket fall fungerar de alla lika nu för tiden.

Har använt bittorrent i 13 timmar nu utan avbrott, det verkar fungera som du sade. Tack igen.
Mitt modem har hursomhelst bara en utgång för nätverkssladd till datorn, men jag antar att du menar "router" som i att den dirigerar trafiken vidare?
Citera
2007-03-07, 14:07
Medlem
Jo precis, förr i tiden så gjorde adsl-modem inget annat än att ge dig en IP. (Generellt sett). Men nu förtiden är de alla som vanliga routers eller om de inte ger dig en lokal IP adress så har de iaf. samma funktioner som en router när det gäller konfigurering. Dvs. att man kan ansluta till dess IP adress och konfigurera den via ett webgränssnitt. Är ytterst få modem som inte har denna möjlighet i dagens läge.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in