• 1
  • 2
2007-03-04, 21:00
Medlem
Diseaseds avatar
Jag har nu drabbats av vinterkräksjukan och spydde ca 10 gånger under natten till idag samt så sprutade det som en kran ur röven. Jag har inte ätit på 27 timmar och börjar känna att det är dags men vad kan jag äta utan att börja spy igen? Jag har hört att Coca-Cola ska vara bra fast det dricker man ju
Citera
2007-03-04, 21:01
Medlem
Micke666s avatar
Blåbärs-soppa
Citera
2007-03-04, 21:03
Bannlyst
Nyponsoppa!
Citera
2007-03-04, 21:06
Medlem
Fyllekalass avatar
Drick "Proviva", har för mig att det återställer magens bakterieflora. Men vad du kan äta, det vet jag inte. Nåt fiberrikt kanske?
Citera
2007-03-04, 21:23
Medlem
Tjohildas avatar
Nej, nej! Inte fibrer! När man börjar kunna behålla vätskor ska man börja med att äta ris, kokt fisk och vitt bröd med borttagen kant. Fibrer ställer bara till det i det här läget.
Citera
2007-03-04, 21:27
Bannlyst
Du har mina sympatier över sjukan. Har provat den EN gång, och det räcker så bra så. Den utbröt under pågående julbord... och så känner man sig som en dubbelfontän, som sagt.

Tillåmed min tidsuppfattning blev skev. Det första jag åt var en såndär korv med ärtsoppa, funkade bra för mig!
Citera
2007-03-04, 21:27
Medlem
MeKnows avatar
Lätt mat, gärna i flytande form som är snällt mot magen.

Det man kan tänka sig att stoppa i munnen är bäst, att försöka tvinga i sig något man inte är sugen på resulterar bara i ännu mer illamående. Soppor av olika slag, och bara lite i taget så att magen hinner arbeta med det som kommer ner.

Ofta lider man av mer eller mindre vätskebrist efter kräk och bajs-sjuka, så att få i sig vätska är viktigast. I den form man nu kan tänka sig.

Krya på dig!
Citera
2007-03-04, 22:23
Medlem
Kullans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diseased
Jag har nu drabbats av vinterkräksjukan och spydde ca 10 gånger under natten till idag samt så sprutade det som en kran ur röven. Jag har inte ätit på 27 timmar och börjar känna att det är dags men vad kan jag äta utan att börja spy igen? Jag har hört att Coca-Cola ska vara bra fast det dricker man ju

Drick gärna Cola, men rör ur kolsyran först.
Du kan även dricka te och äta lite vitt bröd....
Citera
2007-03-04, 22:27
Medlem
Trumpeters avatar
Drick mycket, det är det viktigaste.
Citera
2007-03-05, 11:44
Medlem
Diseaseds avatar
Lyckades pressa i mig lite småsaker under gårdagen och fontänsket igen i morse.. Annars är jag så gott som frisk nu om man bortser från en liten lätt huvudvärk. Väldigt förvånande, igår kändes det som att jag aldrig igen blir frisk och idag mår jag precis som vanligt .

Vad jag åt/drack var en 50cl Coca-Cola, 3 glas proviva blåbär och 3 ljusa skorpor. Sen har jag druckit 2 stadium-vattenflaskor med vatten.. Runt 2Liter kanske..

Har fortfarande inte ätit nåt ordentligt sedan runt 18.00 i lördags kväll men jag kan inte heller påstå att jag är sugen på att äta nåt än. Ska se om jag orkar dra ihop lite äggröra eller nåt snart.

Har förövrigt gått ner 1,2kg under det här lilla äventyret från 74 till 72,8. Beach 2007 här kommer jag!
Citera
2007-03-05, 12:17
Medlem
von Schmerzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diseased
Lyckades pressa i mig lite småsaker under gårdagen och fontänsket igen i morse.. Annars är jag så gott som frisk nu om man bortser från en liten lätt huvudvärk. Väldigt förvånande, igår kändes det som att jag aldrig igen blir frisk och idag mår jag precis som vanligt .

Vad jag åt/drack var en 50cl Coca-Cola, 3 glas proviva blåbär och 3 ljusa skorpor. Sen har jag druckit 2 stadium-vattenflaskor med vatten.. Runt 2Liter kanske..

Har fortfarande inte ätit nåt ordentligt sedan runt 18.00 i lördags kväll men jag kan inte heller påstå att jag är sugen på att äta nåt än. Ska se om jag orkar dra ihop lite äggröra eller nåt snart.

Har förövrigt gått ner 1,2kg under det här lilla äventyret från 74 till 72,8. Beach 2007 här kommer jag!

Ledsen att behöva göra dig besviken, men det är nog till största delen vatten. Bara du tillfrisknar kommer du att lägga på dig igen.
Citera
2007-03-05, 13:25
Medlem
Diseaseds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Schmerz
Ledsen att behöva göra dig besviken, men det är nog till största delen vatten. Bara du tillfrisknar kommer du att lägga på dig igen.

Hmm, min vikt brukar svänga kraftigt. Kan gå ifrån 73 till 77 men har inte på lääänge varit nere i 72. Så jag hoppas på det bästa!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in