Flashback bygger pepparkakshus!
2007-03-03, 23:29
Medlem
Deca7000s avatar
Har haft problem i 1 vecka nu att surfa på nätet..
har inte gjort något speciellt typ installerat något eller sånt..

men märkte att det funkar att surfa på nätet om jag startar daotrn i felsäkert läge.. vad är det för fel då?

någon som vet..??
Citera
2007-03-03, 23:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Deca7000
Har haft problem i 1 vecka nu att surfa på nätet..
har inte gjort något speciellt typ installerat något eller sånt..

men märkte att det funkar att surfa på nätet om jag startar daotrn i felsäkert läge.. vad är det för fel då?

någon som vet..??
Problemet är antagligen din brandvägg (ev virus progg..) Eftersom i felsäkert så startas bara de nödvändigaste programen för datorn.. Lycka Till MVH
Citera
2007-03-04, 11:46
Medlem
Deca7000s avatar
oki.. ska prova avinstallera mitt antivirus program då..
men jag kör med XP egna brandvägg..och som jag ser nu så verkar den inte vara aktiverad..men jag kan varken avktivera eller inaktivera branväggen..

men ska prova med virus programmet..för det strulade för 2 veckor sen och installerade om det då..och sen gick det väl 1 vecka o nu strular internet..

någon annan ide vad det kan vara för problem?

mvh
Citera
2007-03-04, 12:17
Medlem
Deca7000s avatar
har provat nu att avinstallera NOD32 och starta i vanligt läge men sama sak det funkar inte..

någon annan ide vad det kan vara eller bara formatera om hela skiten?

mvh
Citera
2007-03-04, 12:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Deca7000
har provat nu att avinstallera NOD32 och starta i vanligt läge men sama sak det funkar inte..

någon annan ide vad det kan vara eller bara formatera om hela skiten?

mvh
Det är något program som blockar din internet anslutning det är en sak som är säkert.. Tänk efter om det var någon program som du instalerade den senaste veckan.. Isof ta bort det och försök igen..
Citera
2007-03-04, 19:39
Medlem
Deca7000s avatar
kommer inte på något direkt..men får väl sätta mig ner o tänka lite men det blir svårt det.. men får väl formatera om allt annars..kan vara på tiden var 2 årsen sist eller köpa ny dator

men åter kommer senare om jag löser det eller liknande..

men det kan inte vara något annat fel då?

för jag har comhem och första dagen det blev fel så hade dom fel på deras nät och min vän hade inget internet heller men sen kom hans tillbaka o mitt har strulat sen den dagen..o jag har inte installerat något som jag minns..

men får tänka nu..

tack..

mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in